Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Strategický plán firmy Škoda a.s. - seminární práce

«»
Přípona
.doc
Typ
seminární práce
Stažené
21 x
Velikost
1,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
3812
Poslední úprava
21.07.2014
Zobrazeno
2 431 x
Autor:
eliskabila
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Historie společnosti Škoda Auto se datuje od roku 1895, kdy pánové Václav Laurin a Václav Klement založili v Mladé Boleslavi dílnu na výrobu a opravy kol a později motocyklů. Po obchodních úspěších už byl jen krůček k výrobě automobilů, která započala v roce 1905 vozem Voiturette A.
V následujícím období se produkce rozšiřuje a přerůstá rámec rodinného podniku. Roku 1907 dochází k přeměně firmy na akciovou společnost; v roce 1925 donutil ekonomický tlak oba zakladatele, aby se spojili s největším strojírenským podnikem v tehdejších Čechách - společností Škoda Plzeň. Od tohoto období byly vozy vyrobené v těchto dílnách označovány už jen značkou Škoda a známým logem s okřídleným šípem v kruhu.
Další cesta firmy Škoda k prosperující a úspěšné společnosti, která dnes aktivně působí v celosvětovém
měřítku na téměř devadesáti trzích, byla vzhledem k tehdejším politickým a národohospodářským souvislostem nelehká a klikatá.
Politické změny v roce 1989 přinášejí ekonomice tržní prostředí. Nastává období hledání silného zahraničního partnera. Je třeba přinést do společnosti Škoda nové know-how a další investice. V prosinci 1990 se vláda rozhoduje pro spolupráci s německým automobilovým koncernem Volkswagen a 16. dubna 1991 se Škoda stává vedle firem Volkswagen, Audi a Seat čtvrtou značkou koncernu.
Ve spolupráci s novým partnerem byly nastartovány nezbytné procesy,které byly zaměřeny na celkovou racionalizaci a transformaci firmy. Těžištěm bylo zlepšení kvality výroby a produktů, rozšíření sortimentu nabídky, budování a optimalizace dealerské sítě a v neposlední řadě budování a soustavné posilování image značky Škoda.
V roce 2005 oslaví společnost Škoda Auto dvojnásobné jubileum. Uplyne 110 let od chvíle, kdy začali mechanik Václav Laurin a knihkupec Václav Klement vyrábět jízdní kola značky Slavia, a přesně 100 let uplyne od doby, kdy z dílny firmy Laurin & Klement vyjel první automobil. Takovou historií se v celosvětovém měřítku mohou pochlubit pouze další dvě automobilové značky. Na této výjimečné tradici staví společnost současnou firemní
politiku: Škoda Auto vyvíjí, vyrábí a nabízí kvalitní a k životnímu prostředí šetrné automobily, originální díly,příslušenství a služby, které svými vlastnostmi nejen splňují, ale i předčí přání zákazníků.
Cílem Škoda Auto je v souladu s koncernovou strategií VOLKSWAGEN EXCELLENCE nadchnout zákazníky tak, aby se ke značce Škoda vraceli s důvěrou. Při všech svých podnikatelských aktivitách si je Škoda Auto vědoma své zodpovědnosti vůči zákazníkům, zaměstnancům, akcionářům, obchodním partnerům, veřejnosti a životnímu prostředí. Tyto firemní faktory a rozličné skupinové zájmy musí být aktivně ovlivňovány tak, že povedou k rovnovážnému stavu, aby příští generace měly zajištěny stejně dobré, případně lepší předpoklady k dalšímu rozvoji. Souhrn těchto faktorů udává princip trvale udržitelného rozvoje.
Škoda Auto si jako nejvýznamnější český exportér plně uvědomuje, že její odpovědnost nekončí pouze v ekonomické a hospodářské oblasti České republiky. Škoda Auto je spojena se všemi sférami společenského dění, a bude proto i nadále aktivně podporovat projekty především se zaměřením na sociální, sportovní,vzdělávací a kulturní oblasti.

Klíčová slova:

strategie

management

analýza

Škoda

cíle

charakteristika

hodnocení

záměr



Obsah:
  • 1 Úvod 2

    2 Charakteristika společnosti 2-4
    2.1 Základní údaje 2
    2.2 Historický vývoj společnosti 3-4
    2.3 Vývoj počtu zaměstanaců a velikosti výrobní plochy 4

    3 Vize společnosti, cíle a strategie 5-7
    3.1 Vize společnosti 5
    3.2 Strategické cíle 5
    3.3 Model Balanced Scorecard 6
    3.4 Strategie k dosažení cílů společnosti 6-7

    4 Externí a interní analýza společnosti 7-23
    4.1 Externí analýza 7-14
    4.1.1 Makroprostředí 7-9
    4.1.2 Mezoprostředí 9-13
    4.1.3 Matice EFE 13-14
    4.2 Interní analýza 15-23
    4.2.1 Management 15-16
    4.2.2 Marketing 16-19
    4.2.3 Finance a účetnictví 19-22
    4.2.4 Výroba 22
    4.2.5 Informační systém 23
    4.2.6 Matice IFE 23

    5 Strategická analýza 24-28
    5.1 Interní a externí matice (IE) 24
    5.2 Hodnocení strategické a akční pozice podnikatelského subjektu nebo záměru 24-26
    5.3 Matice strategické pozice - Matice GE 26-28

    6 Závěrečná zhodnocení 28
    7 Použitá literatura 29
    8 Příloha 1 30
    9 Příloha 2 31
    10 Příloha 3 31
    11 Příloha 4 32
    12 Příloha 5 33

Zdroje:
  • Vacík, E. - Šulák, M.: Strategický management, ZČU, Plzeň 2001
  • Přednášky Strategický management
  • D. Kovanicová - Finanční účetnictví v kontextu současného vývoje
  • Výroční zprávy firmy Škoda auto a.s. z roku 2002, 2003, 2004
  • http://www.skoda-auto.cz
  • http://www.skoda-auto.com
  • propagační materiály firmy Škoda auto a.s.
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše