Popis:
Dne 15.12.2005 byl ve Městě Vejprty v rámci realizovaného projektu Europodnikatelka 21. století zahájen proces strategického plánování ekonomického rozvoje, který byl založen na hledání shody o budoucnosti města mezi představiteli různých institucí ve městě. Samostatná část tohoto dokumentu bude zaměřena na zapojování žen do rozvojových procesů a na rozvoj podnikání žen. K práci na Strategickém plánu rozvoje Města Vejprty (dále jen Strategie) byli přizváni zástupci podniků živnostníci, představitelé škol a státní správy, členové zastupitelstva a zástupci dalších institucí. Ze zájemců o spolupráci navrhla Rada města 14 člennou Pracovní skupina pro zpracování Strategie (dále jen pracovní skupina). Odbornou a organizační podporu při zpracování Strategie poskytovala Regionální rozvojová agentura Ústeckého kraje, a.s. (dále jen RRA ÚK). Činnost spočívala v metodickém řízení pracovní skupiny, zpracování podkladů k jednání, moderování pracovních schůzek a zapracovávání relevantních připomínek do výstupů jednotlivých kapitol.
V rámci první fáze projektu, která trvala přibližně 8 týdnů a zabývala se analýzou místních podmínek, připravila RRA ÚK Profil Města VEJPRTY, který obsahuje základní informace o obyvatelstvu, o místní ekonomice a podnikatelském prostředí, o infrastruktuře, o stavu životního prostředí, o podmínkách pro bydlení, vzdělávání, kulturu a sport ve městě, atd. Profil Města Vejprty porovnává údaje o městě a jeho okolí s údaji v okrese a analyzuje jeho postavení v širším okolí..
Klíčová slova:
analýza stávajícího stavu
obyvatelstvo
infrastruktura
cestovní ruch
rozvojové faktory
místní ekonomika
Obsah:
- Úvod 3
1. Charakteristika řešeného území 3
2. Historie 6
3. Analýza stávajícího stavu 10
3.1 Obyvatelstvo 10
3.2 Domácnosti a bydlení 15
3.3 Infrastruktura 17
3.4 Hospodářství 20
3.5 Trh práce 27
3.6 Sociální a kulturní infrastruktura 29
3.7 Životní prostředí 32
3.8 Cestovní ruch 36
4. Rozvojové faktory 41
4.1 Obyvatelstvo a kvalita života 41
4.2 Místní ekonomika 42
4.3 Infrastruktura a životní prostředí 44
4.4 Rekreace a cestovní ruch 44