Popis:
Krok 1: Určení cíle plánované organizační reformy
Organizace, u které bude řešen problém, je organizace reálná, jedná se o osobu samostatně výdělečně činnou (OSVČ), pod kterou náleží pracovní tým a sama OSVČ je součástí organizace. Vybranou organizací je tým Amazing Women ve společnosti Mary Kay.
Mary Kay
Společnost Mary Kay® je jednou z největších kosmetických společností zabývajících se přímým prodejem pleťové a dekorativní kosmetiky. Dnes je zastoupena ve více než 35 zemích světa a pracuje pro ni více než 2 500 000 nezávislých kosmetických poradkyň. Společnost založila paní Mary Kay Ash v roce 1963, která byla oceněna titulem nejlepší podnikatelky 20. století. Od svého vzniku nabízí Mary Kay® ženám neopakovatelnou příležitost k seberealizaci - finanční nezávislost, zaručenou kariéru a osobní spokojenost. V České republice působí společnost od roku 1997 a na Slovensku od roku 2000. (Marykay.cz)
Společnost Mary Kay funguje na principu víceúrovňového neboli síťového marketingu (neboli Multilevel Marketing), práce kosmetické poradkyně spočívá v přímém prodeji kosmetiky (kosmetiku Mary Kay nelze koupit v obchodech, ale jenom prostřednictvím kosmetického poradenství s kosmetickou poradkyní, čímž je zaručen individuální přístup a poskytnutí kvalitních služeb) a případném nabídnutí spolupráce (sdílení příležitosti) na pozici kosmetické poradkyně. V případě, že kosmetická poradkyně A, nabídla pracovní příležitost ženě B, stává se v tu chvíli kosmetická poradkyně A tzv. „recruiterem“ (žena B je na pozici kosmetické poradkyně) a tímto způsobem si může recruiter budovat vlastní tým stejně jako jakákoli nová kosmetická poradkyně. Od klasického multilevel marketingu se Mary Kay liší tím, že produkty nakupují všechny kosmetické poradkyně i recruiteři a obchodní ředitelky (vyšší úroveň recruitera) za stejné nákupní ceny. Společnost Mary Kay nabízí nepřeberné množství motivačních programů, které kosmetické poradkyně motivují k lepším výkonům.
Klíčová slova:
organizační reforma
reformní cíle
alternativní cíle
plánování změny
dosažení cílů
organizační reforma
Obsah:
- Krok 1: Určení cíle plánované organizační reformy
a) Definice aktuálního organizačního problému a určení cíle organizační reformy
b) SWOT analýza
c) Alternativní reformní cíle
d) Vyhodnocení alternativ
2. krok: Naplánujte strategii změny (jak se dostaneme odtud tam?)
a) Konkretizovaný cíl organizační reformy v podobě ukazatelů
b) Myšlenkové a teoretické koncepty pro plánování změny
Nástroje, které budou použity ve strategii pro dosažení cílů
c) Návrh organizačního zajištění reformy (realizační systém)
d) Srovnání organizačního zajištění se zdroji a očekávaní rizika při realizaci navrhované strategie organizační reformy
3. krok: Kontrola činnosti organizace, vyhodnocení zpětné vazby a situace, ve které se organizace nachází
Zdroje
Zdroje:
- Studijní texty z předmětu Teorie organizace a řízení
- ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů: nejnovější trendy a postupy: 10. vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 789 s. ISBN 978-80-247-1407-3.
- GLEGG, Brian. Teamwork: nejnovější trendy a postupy : 10. vydání. Vyd. 2. Brno: CP Books, 2005, iv, 97 s. ISBN 80-251-0546-6.
- KOUBEK, Josef. Personální práce v malých a středních firmách. 4., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2011, 281 s. Management (Grada). ISBN 978-80-247-3823-9.
- THORNE, Kaye a Andy PELLANT. Rozvíjíme a motivujeme zaměstnance: výběr, trénink a podpora rozvoje nejlepších. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2007, vi, 142 s. ISBN 978-80-251-1689-0.
- VODÁK, Jozef a Alžbeta KUCHARČÍKOVÁ. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2011, 237 s. Management (Grada). ISBN 978-80-247-3651-8.
- Základní informace. Mary Kay [online]. 2013 [cit. 2013-03-28]. Dostupné z: http://www.marykay.cz/spolecnost_info.php