Popis:
1. Anotace
Pro svou semestrální práci z předmětu Strategické řízení jsem si vybral firmu EVONA s. r. o. Chrudim, kde provedu systémové analýzy jak vnějšího, tak i vnitřního prostřední. Z důvodu utajení účetních dat nebude zhodnocena finanční analýza firmy. Tato práce by měla vést k určení strategie firmy a napomoci strategickému řízení ve společnosti.
2. Úvod
2.1 Hospodářská situace v České republice
Hospodářská situace se po roce 1989 výrazně změnila. Přechod od plánovaného hospodářství k tržnímu byl největším ekonomickým zlomem v tomto desetiletí. Dříve se systém vyznačoval normativy, monopolistickým postavením firem (koncernové podniky), nedostatkem nabídky zboží , skrytou inflací, nevyhovující infrastrukturou, cenami, které nekopírovaly růst nákladů a ještě dalšími negativními vlivy. Dnes je hospodářství České republiky v tzv. tržním řízení, kde ekonomiku řídí trh, tedy nabídka firem a poptávka občanů. Spíše než tržní systém ekonomiky se u nás vyskytuje smíšený model trhu, kde do ekonomiky vstupuje i stát se svojí státní správou a se svými regulativními zásahy. V současné době jsou u nás ceny určovány tržně, tedy „každá“ firma si může zvolit cenu podle svých odhadů tak, aby měla třeba zisk, nebo aby plnila přání svých zákazníků. Pokud se na trhu vyskytne pouze jeden výrobce (subjekt na trhu), jeho ceny jsou regulovány institucionálně (Ministerstvem financí). Pokud se na trhu vyskytne více firem, jedná se tedy o tzv. konkurenční prostředí. Zde určují ceny subjekty na trhu. Cena je zde tzv. stimulem, který hýbe s celou konkurencí.
Klíčová slova:
hospodářství
strategie
charakteristika
sortiment
swot
analýza
implementace
Obsah:
- 1. Anotace 2
2. Úvod 2
2.1 Hospodářská situace v České republice 2
2.2 Situace v textilním průmyslu 2
3. Základní charakteristiky FIRMY 3
3.1 Základní údaje o firmě EVONA s. r. o. Chrudim 3
3.2 Výrobní sortiment 4
3.3 Současný stav ve firmě 5
3.4 Cíle firmy, strategie firmy 5
4. Analýza vnitřního stavu firmy 6
4.1 SWOT analýza 6
4.2 GE matice 8
5. Analýza vnějších faktorů - vnějšího okolí 10
5.1 Analýza faktorů obecného okolí firmy (SLEPT) 10
5.2 Analýza oborového okolí (PORTR) 13
5.3 Analýza tří sektorů 15
6. Návrh budoucí strategie firmy 20
7. Doporučení k implementaci 21
8. Závěr 22
9. Použitá literatura 23
Zdroje:
- HORÁKOVÁ,I.Marketing v světové praxi. 1. vyd. Praha, Ggrada Publishing 1992. 368 s. ISBN: 80-85424-83-5
- SYNEK, Miloslav., aj. Manažerská ekonomika. 1. vyd. Praha: GRADA Publishing, 1996. 456. s. ISBN: 80-7169-211-5.
- PREISLEROVÁ. D. Ekonomika. 1. vyd. Brno: MC nakladatelství, 1996. 159 s.
- GERBER, M. E. Podnikatelský mýtus. 1. vyd. Praha:MANAGEMENT PRESS, 1997. 199 s. přel. z: The E-Myth Revisited. Why Most Small Businesses Don´t Work to Do About it. ISBN: 80-85943-36-0.
- VYKYPĚL, O. Strategické řízení podniku I. 1. vyd. Brno, Nakladatelství VUT 1992. 82s.
- PORTER, M.E. Konkurenční výhoda. 1. vyd. Praha, Victoria Publishing. 626s
- BOWMAN, C. Strategický management. 1. vyd. Praha, Grada Publishing 1996. 152s.
- Interní zdroje firmy.