Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

STUDIE ROZVOJE SYSTÉMU

«»
Přípona
.pdf
Typ
seminární práce
Stažené
0 x
Velikost
3,7 MB
Jazyk
český
ID projektu
2245
Poslední úprava
30.10.2013
Zobrazeno
1 419 x
Autor:
modrehory
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Úvod
V dnešní dynamicky se rozvíjející době nemůže moderní hotel zůstávat u
starých, byť osvědčených, metod řízení. Konkurence v odvětví je silná, služby jsou u
všech hráčů na trhu vesměs blízce podobné, cenu musí každý hotel přizpůsobovat
ostatní konkurenci, náklady jsou již na minimum sníženy, a tak hoteliér musí chtě
nechtě začít zavádět nové proaktivní a progresivní metody řízení.
Vždy se řídilo a řídit bude za pomoci informací. V současnosti, která
informacemi jen přetéká, je nemyslitelné, aby se dalo řídit bez použití odpovídajících
nástrojů. Základním nástrojem řízení jsou informační a řídící systémy podniku, které
musí být schopny řádně a včas distribuovat všechny úplné a správné informace
k odpovídajícím příjemcům. Právě na jejich bezchybné funkčnosti jsou všechny
podniky životně závislé. V situaci, ve které se hotely skupiny Olympik nacházejí, je
právě neustálé kontinuální vylepšování informačního a řídícího systému nejúčinnější
konkurenční výhodou, kterou podniky mohou využít.

Výše uvedený diagram modelu požadavků a kapacit ukazuje, jak jsme
k problému přistoupili. Zjistili jsme, že nosným jádrem našeho řešení musí být
precizní vyrovnávání jednotlivých požadavků na výkony produkčního systému s jeho
možnostmi, a to vyrovnávání dynamické, které se během času bude stále
zpřesňovat, až v rozhodnou chvíli budou všechny požadavky se svými relevantními
kapacitami v těsném souladu.
V naší studii se zabýváme způsobem, jak tohoto vyrovnání požadavků
s kapacitami dosáhnout co nelepší organizací práce v hotelech skupiny Olympik, aby
Studie rozvoje systému

bylo možné odhalit a využít i tu poslední výkonnostní rezervu, která dosud zůstává
skryta v hloubi podniku. I když si neklademe za cíl odhalit všechny rezervy, víme, že
touto studií můžeme přispět ke zvyšování produktivity a efektivity práce v hotelech
skupiny Olympik, a proto ji předkládáme k posouzení.

Klíčová slova:

analýza

metodika

dátove objekty

finanční řízení

role



Obsah:
  • OBSAH: ...................................................................................................... 2
    1. ÚVOD...................................................................................................... 4
    2. CÍLE PROJEKTU ......................................................................................... 6
    3. O SPOLEČNOSTECH.................................................................................... 7
    4. ANALÝZA OKOLÍ......................................................................................... 9
    4.1. KLIENTI............................................................................................. 10
    4.2. DODAVATELÉ........................................................................................ 11
    4.3. FINANČNÍ INSTITUCE............................................................................. 11
    4.4. STÁTNÍ INSTITUCE...................................................................................... 11
    4.5. KONKURENCE....................................................................................... 12
    4.6. AKCIONÁŘI................................................................................................ 12
    4.7. OBYVATELSTVO ....................................................................................... 12
    4.8. DALŠÍ SPOLEČNOSTI VE SMLUVNÍM VZTAHU .................................................... 12
    5. METODIKA................................................................................................. 14
    5.1. METODIKA TVORBY KARTY PROCESU........................................................... 14
    5.2. METODIKA TVORBY KARTY DATOVÉHO OBJEKTU............................................................... 18
    5.3. METODIKA TVORBY KARTY ROLE ..................................................................................... 20
    6. HLAVNÍ PROCESY ......................................................................................................... 21
    6.1. HLAVNÍ PROCES „OBSLUHA KLIENTA“ .............................................................................. 21
    6.1.1. Proces „Kontraktace“ .......................................................................................... 25
    6.1.2. Proces „Rezervace“ ............................................................................................ 29
    6.1.3. Proces „Ubytování“ ............................................................................................. 33
    6.1.4. Proces „Stravování“ ............................................................................................ 36
    6.2. HLAVNÍ PROCES „VÝROBA“ ............................................................................................. 40
    6.2.1. Proces „Zpracování surovin“............................................................................... 43
    6.2.2. Proces „Sestavení menu“ ................................................................................... 46
    6.2.3. Proces „Příprava jídel“ ........................................................................................ 49
    6.2.4. Proces „Plánování výroby“ ................................................................................. 52
    7. PODPŮRNÉ PROCESY.................................................................................................. 56
    7.1. HLAVNÍ PROCES „PODPŮRNÉ PROCESY“.......................................................................... 56
    7.1.1. Proces „Personalistika“ ....................................................................................... 60
    7.1.2. Proces „Nákup surovin“ ...................................................................................... 64
    7.1.3. Proces „Procurement“......................................................................................... 68
    7.1.4. Proces „Finanční řízení“...................................................................................... 73
    7.1.5. Proces „Právní podpora“..................................................................................... 76
    7.1.6. Proces „Housekeeping“ ...................................................................................... 79
    7.1.7. Proces „Správa budov“ ....................................................................................... 82
    8. DATOVÉ OBJEKTY........................................................................................................ 86
    8.1. DATOVÝ OBJEKT „HOTELOVÉ KAPACITY“.......................................................................... 86
    8.2. DATOVÝ OBJEKT „SLUŽBY“ ............................................................................................. 88
    .....

Zdroje:
  • Adamec, S. – Trhoň, D.: Člověk, data informace. Praha, VŠE, 1993.
  • Adamec, S. – Trhoň, D.: Produkční, řídící a informační systémy firem v tržní
  • ekonomice. Praha, VŠE, 1994.
  • Adamec, S. – Horný, S. – Rosický, A.: Projektování informačních systémů,
  • Praha, VŠE, 1997.
  • Střížová, V.: Organizace, informace, management. Praha, VŠE, 2004.
  • Svatá, V.: Projektové řízení v podmínkách ERP systémů. Praha, VŠE, 2002.
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše