Syndrom hyperaktivity ADHD
«»
Popis:
Problematika ADHD ve škole
Počátek školy z hlediska dítěte i jeho rodiny je zásadním mezníkem. Škola, školní adaptace a úspěšnost pak představuje z hlediska celoživotní úspěšnosti naprosto zásadní a v naší společnosti nenahraditelný prvek. Selhání v této oblasti může ovlivnit nejen rozvoj dětské osobnosti a prožití celého zbývajícího dětství, ale způsobit i závažná životní selhání a to ve smyslu nižší schopnosti sociální adaptace nebo dokonce trestné činnosti a delikvence. (Paclt, s. 23)
Škola a školní prostředí z hlediska dítěte s ADHD hraje jistým způsobem citlivější roli než u dítěte bez ADHD. Děti s ADHD ve škole často selhávají. Často tyto děti vyruší hluk a okolní pohyb. Většina z nich tak přeslechne důležitou informaci nebo pokyn učitele, protože právě přemýšlejí o něčem jiném Nedovedou se soustředit na práci, pracují povrchně, s chybami a úkoly často nedokončí. Výrazné obtíže ve školním životě také může způsobovat nevyzrálé sociální vnímání a obtíže v dodržování sociálních norem.
Tyto „nežádoucí projevy“ dítěte s ADHD ve škole učitelé často považují za jistou formu nevychovanosti a drzosti a nikoliv za projevy vývojového oslabení, které může být jejich nevhodným přístupem ještě posilováno.
Klíčová slova:
ADHD
pedagogické postupy
problematika
úspěšnost
jemná motorika
syndrom hyperaktivity
Obsah:
- Problematika ADHD ve škole
Základní pedagogické postupy:
Použitá literatura:
kazuistika
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.