Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Syndrom hyperaktivity ADHD

«»
Přípona
.docx
Typ
seminární práce
Stažené
5 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
10046
Poslední úprava
03.04.2017
Zobrazeno
2 386 x
Autor:
kungs
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Problematika ADHD ve škole

Počátek školy z hlediska dítěte i jeho rodiny je zásadním mezníkem. Škola, školní adaptace a úspěšnost pak představuje z hlediska celoživotní úspěšnosti naprosto zásadní a v naší společnosti nenahraditelný prvek. Selhání v této oblasti může ovlivnit nejen rozvoj dětské osobnosti a prožití celého zbývajícího dětství, ale způsobit i závažná životní selhání a to ve smyslu nižší schopnosti sociální adaptace nebo dokonce trestné činnosti a delikvence. (Paclt, s. 23)

Škola a školní prostředí z hlediska dítěte s ADHD hraje jistým způsobem citlivější roli než u dítěte bez ADHD. Děti s ADHD ve škole často selhávají. Často tyto děti vyruší hluk a okolní pohyb. Většina z nich tak přeslechne důležitou informaci nebo pokyn učitele, protože právě přemýšlejí o něčem jiném Nedovedou se soustředit na práci, pracují povrchně, s chybami a úkoly často nedokončí. Výrazné obtíže ve školním životě také může způsobovat nevyzrálé sociální vnímání a obtíže v dodržování sociálních norem.

Tyto „nežádoucí projevy“ dítěte s ADHD ve škole učitelé často považují za jistou formu nevychovanosti a drzosti a nikoliv za projevy vývojového oslabení, které může být jejich nevhodným přístupem ještě posilováno.

Klíčová slova:

ADHD

pedagogické postupy

problematika

úspěšnost

jemná motorika

syndrom hyperaktivity



Obsah:
  • Problematika ADHD ve škole
    Základní pedagogické postupy:
    Použitá literatura:
    kazuistika
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše