Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Techniky efektivního učení dospělých

«»
Přípona
.doc
Typ
seminární práce
Stažené
0 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
8422
Poslední úprava
03.08.2016
Zobrazeno
439 x
Autor:
dana.lapackova
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Cíle vzdělávání dospělých

Činnost učitele a činnost dospělého učícího se mají společný cíl, který je dosahován v činorodé spolupráci. Výsledky vyučování závisejí na úrovni poznávací aktivity, samostatnosti, na úrovní sebevzdělávání a sebevýchovy. Vzájemné porozumění mezi učitelem a dospělým učícím se, výrazně ovlivňuje pedagogickou činnost. Vytvoření takového vztahu není jednoduchá záležitost, hodně záleží na vytvoření společného učebního cíle, který se dělí na několik etap :
• příprava vyučování
• začátek vyučování
• průběh vyučování
• závěr vyučování

Životní zkušenosti dospělých se musí odrazit v pedagogickém přístupu učitele k učícím se v různých formách studia. Cíl učitelé a studenta jsou málokdy naprosto totožné. Mezi těmito cíli může vznikat již první zdroj napětí. Náročnost učitele se může rozcházet s aspiraci studenta. Cíl může být studentem považován za příliš obtížný, což přinese frustraci dospělému, nebo naopak za příliš snadný, který zase nepřinese pocit uspokojení. V obou případech se průběh učení bude rozcházet s očekáváním učitele.

Klíčová slova:

vzdělávání

způsobilost

úplnost učiva

hodnocení



Obsah:
  • • Cíle vzdělávání dospělých
    • Požadavky na učitele dospělých a jeho funkce
    • Způsobilost k učení dospělých
    • Co by měl lektor vštěpovat dospělým při vzdělávání
    • Emocionální vlivy
    • Úroveň vzdělávání dospělých
    • Úplnost učiva
    • Hodnocení a zpětná vazba ve vzdělávání dospělých
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše