Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Úspory z rozsahu a zkušenostní křivka

«»
Přípona
.pdf
Typ
seminární práce
Stažené
8 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
4302
Poslední úprava
13.10.2014
Zobrazeno
2 426 x
Autor:
kralova.lucie
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Úvod
Tato semestrální práce se zabývá problematikou jedné z metod marketingové situační analýzy - zkušenostní křivkou, s ní souvisejícím zkušenostním efektem a dále se zabývá pojmem úspory z rozsahu.
2. Zkušenostní křivka
Zkušenostní křivka je jedna ze specifických marketingových metod, které se využívají v oblasti situační analýzy. Zkušenostní křivka byla odvozena na základě výzkumů koncem šedesátých let v Boston Consulting Group a je předchůdcem tzv. portfolio analýz.
Vychází z poznatku, dle kterého se průměrné náklady na jednotku produkce snižují při zvětšujícím se objemu produkce. Bylo prokázáno, že při dvojnásobném zvětšení produkce se náklady sníží o přibližně 15 - 30%.

Klíčová slova:

zkušenosti

křivka

efekt

analýza

úspory z rozsahu

produkce



Obsah:
  • Obsah:
    1. Úvod 2
    2. Zkušenostní křivka 2
    2.1. Analýza zkušenostní křivky 2
    2.2. Efekt zkušenostní křivky 3
    3. Úspory z rozsahu 4
    4. Závěr 5
    5. Zdroje a použitá literatura 5

Zdroje:
  • Specifické metody marketingové situační analýzy - 2. část
  • WÓHE, G., KISLINGEROVÁ. E. Úvod do podnikového hospodářství. 2nd ed. C. H. Beck. 2007. ISBN 978-80-7179-897-2.
  • DEDOUCHO^ M. Strategie podniku. Praha: C.H.Beck. 2001. ISBN 80-7179-603-4.
  • ÚSPORY Z ROZSAHU A EFEKTY ZKUŠENOSTNÍ KŘIVKY.
  • Economies ofScale (Úspory z výroby ve velkém).
  • Úspory z rozsahu
  • 99. Zákon klesajícího mezního produktu, princip úspor z rozsahu.
  • Zkušenostní křivka. BOUŠKA. P. 1RT 2007/2008
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše