Úspory z rozsahu a zkušenostní křivka
«»
Popis:
1. Úvod
Tato semestrální práce se zabývá problematikou jedné z metod marketingové situační analýzy - zkušenostní křivkou, s ní souvisejícím zkušenostním efektem a dále se zabývá pojmem úspory z rozsahu.
2. Zkušenostní křivka
Zkušenostní křivka je jedna ze specifických marketingových metod, které se využívají v oblasti situační analýzy. Zkušenostní křivka byla odvozena na základě výzkumů koncem šedesátých let v Boston Consulting Group a je předchůdcem tzv. portfolio analýz.
Vychází z poznatku, dle kterého se průměrné náklady na jednotku produkce snižují při zvětšujícím se objemu produkce. Bylo prokázáno, že při dvojnásobném zvětšení produkce se náklady sníží o přibližně 15 - 30%.
Klíčová slova:
zkušenosti
křivka
efekt
analýza
úspory z rozsahu
produkce
Obsah:
- Obsah:
1. Úvod 2
2. Zkušenostní křivka 2
2.1. Analýza zkušenostní křivky 2
2.2. Efekt zkušenostní křivky 3
3. Úspory z rozsahu 4
4. Závěr 5
5. Zdroje a použitá literatura 5
Zdroje:
- Specifické metody marketingové situační analýzy - 2. část
- WÓHE, G., KISLINGEROVÁ. E. Úvod do podnikového hospodářství. 2nd ed. C. H. Beck. 2007. ISBN 978-80-7179-897-2.
- DEDOUCHO^ M. Strategie podniku. Praha: C.H.Beck. 2001. ISBN 80-7179-603-4.
- ÚSPORY Z ROZSAHU A EFEKTY ZKUŠENOSTNÍ KŘIVKY.
- Economies ofScale (Úspory z výroby ve velkém).
- Úspory z rozsahu
- 99. Zákon klesajícího mezního produktu, princip úspor z rozsahu.
- Zkušenostní křivka. BOUŠKA. P. 1RT 2007/2008
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.