Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Vliv informačního média na společnost

«»
Přípona
.doc
Typ
seminární práce
Stažené
2 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
4744
Poslední úprava
08.12.2014
Zobrazeno
1 371 x
Autor:
northfinder
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
ÚVOD
Naši současnost charakterizují pojmy jako “informační společnost” nebo “mediální společnost”. Podobně jako byly předešlé dějinné etapy určovány technickými revolucemi či sociálními změnami, jsou pro naši dobu příznačná masová média a jejich razantní rozvoj. Je to poprvé v dějinách, kdy mají lidé tolik různých možností jak získávat informace , vzdělávat se a bavit z různých zdrojů.
Čím více získávají informace na významu, tím větší je zodpovědnost “výrobců médií”, tedy těch, kteří v médiích vybírají informace, zpracovávají je a předkládají čtenáři, posluchači nebo divákovi. S růstem významu a moci médií roste pokušení jejich výrobců uplatňovat vlastní vliv a dokonce můžeme sledovat snahu o manipulování procesu tvorby veřejného mínění.
Sledujeme-li vývoj lidské komunikace od nejstarších dob do současnosti, můžeme pozorovat, jak v evoluci lidé procházeli odlišnými komunikačními stadii. Se vzrůstající rychlostí postupovali z období signálů k následujícím, v nichž ovládli řeč a jazyk. Následně získali schopnost psát, pak tisknout a nakonec dobyli jak čas tak prostor v současném období vyspělých médií.
Jedním z hlavních poznatků, týkajících se těchto přechodů, byl ten, že každý měl svůj důležitý “dopad”. To znamená, že každý z nich přinesl zásadní změny jak v lidském myšlení na individuální úrovni, tak v kulturním vývoji na kolektivní úrovni. Tak jako řeč znamenala pro naše primitivní předky nesmírný pokrok, následující rozšíření psaní, tisku a současné masové komunikace dalo lidem z odpovídajících období výhody nad jejich předchůdci. Jak jedna etapa přecházela do druhé, lidské myšlení se stávalo vyspělejším a kultura stále komplexnější.

Klíčová slova:

média

komunikace

masy

přenos

epocha

lidská komunikace



Obsah:
  • Úvod
    Význam přenosného média
    Vývoj lidské komunikace
    Charakteristika médií
    Prostředky masové komunikace
    Vliv masové komunikace
    Závěr
    Slovníček pojmů
    Použitá literatura

Zdroje:
  • KUNCZIK, Michael. Základy masové komunikace. Praha: Karolinum, 1995.
  • McLUHAN, Herbert Marshall. Člověk, média a elektronická kultura. Brno: Jota, 2000.
  • McLUHAN, Herbert Marshall. Jak rozumět médiím. Praha: Odeon, 1991.
  • BLAŽEK, Bohuslav. Tváří v tvář obrazovce. Praha: Sociologické nakladatelství, 1995.
  • DeFLEUR, Melvin L., BALLOVÁ-ROKEACHOVÁ, Sandra J. Teorie masové komunikace. Praha: Karolinum, 1996.
  • McQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 1999.
  • OSVALDOVÁ, Barbora aj. Encyklopedie praktické žurnalistiky. Praha: Libri, 1999.
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše