Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Volba povolání

«»
Přípona
.docx
Typ
seminární práce
Stažené
0 x
Velikost
0,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
10193
Poslední úprava
24.04.2017
Zobrazeno
418 x
Autor:
kungs
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Projektové vyučování

Pedagogický slovník popisuje projektové vyučování jako "vyučování založené na projektové metodě"(Průcha, Walterová, 1999). Tato metoda je dle stejného slovníku „vyučovací metoda, v níž jsou žáci vedeni k řešení komplexních problémů a získávání zkušenosti praktickou činností a experimentováním. Je odvozena z pragmatické pedagogiky a principu instrumentalismu, rozvíjená J. Deweyem, W. Kilpatrickem aj. v USA a dalších zemích. Jedna z nejvýznamnějších metod podporující motivaci žáků a kooperativní učení. Projekty mohou mít formu integrovaných témat, praktických problémů ze životní reality, nebo praktické činnosti vedoucí k vytvoření nějakého výrobků, výtvarného či slovesného produktu“(Průcha, Walterová, 1999). W. Kilpatrick sám vidí podstatu projektového vyučování v "každé plánovité a samostatné činnosti, kdy se řeší nějaká úloha za účelem jejího vyřešení“ (Grecmanová, Urbanovská, 1997). Kromě W. Kilpatricka nahlíží atribut plánování J. Sageder. Ten mimojiné konstatuje, že "projekt se orientuje na relativně obsáhlé, prakticky významné a realitě blízké problémy, jejichž řešení musí žáci převážně samostatně a zodpovědně plánovat a provádět při využití materiálních prostředků“ (Grecmanová, Urbanovská, 1997). Podle téhož autora spočívá hlavní pedagogický cíl projektu v porovnávání, popřípadě samostatném získávání znalostí o tom, jak mohou být určité problémy řešeny v praxi“ (Grecmanová, Urbanovská, 1997). Výše uvedené vymezení projektového vyučování, jej samotné vnímá jako metodu.

Klíčová slova:

vyučování

negativa

exkurze

vyučování

projekty

časová náročnost

didaktické pomůcky



Obsah:
  • 1. Projektové vyučování
    Rysy, které má projekt mít, uvádí J. Coufalová (2006, s. 11):
    Základní kroky projektu
    Pozitivní vlivy projektové výuky
    Negativa, obtíže projektové metody
    2. Praktická část
    Cílová skupina
    Mezipředmětové vztahy:
    Časová náročnost:
    Cíl projektu:
    Výukové cíle:
    Materiální a didaktické pomůcky:
    Exkurze ÚP
    Exkurze Agentura Sirius, s. r. o.,
    1. Vyučovací hodina
    2. Vyučovací hodina
    Průběh zpracovávání zadání
    3. Vyučovací hodina
    Zdroje:

Zdroje:
  • COUFALOVÁ, J. Projektové vyučování pro první stupeň základní školy. Praha: Fortuna, 2006. ISBN 80-7168-958-0.
  • GRECMANOVÁ, H., URBANOVSKÁ, V. Projektové vyučování a jeho význam v současné škole. Pedagogika č.l/1997.
  • KRATOCHVÍLOVÁ, J. Teorie a praxe projektové výuky. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2006. 160 s. ISBN 978-80-210-4142-2.
  • UHER, J. Hlavní zásady didaktické s ohledem na princip činné školy. IN: PRÁŠILOVÁ, M. Co to vlastně je, když se řekne projekt. Učitelské listy č.1/2003-2004.
  • PRŮCHA, J. - WALTEROVÁ, E. - MAREŠ, J. Pedagogický slovník. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-252-1.
  • SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha: ISV, 1999, s. 217. ISBN 80-85866-33-1.
  • VRÁNA, S. Učebné metody. IN: PRÁŠILOVÁ, M. Co to vlastně je, když se řekne projekt? Učitelské listy č.1/2003-2004.
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše