Popis:
1.1 Fakta úvodem
Projekt je součástí operačního programu Doprava na léta 2007-2013. Je spolufinancován z fondu soudržnosti Evropské unie. Místem realizace je Moravsko-Slezský kraj, přesněji úsek Bystřice nad Olší až Český Těšín. Přesné datum zahájení bylo 13.5.2007, samotná realizace probíhala od června 2009, datum ukončení spadalo na den 31.3.2012.
Program, v jehož rámci byl projekt financován se jmenuje Doprava (Fond soudržnosti) v rámci národního spolufinancování Státního fondu dopravní infrastruktury. Schválený příspěvek Evropské unie činil 1 380 944 880 Kč. Celkové náklady vyšplhaly do výše 3 742 396 490 Kč. Příjemcem dotace byla Správa železniční dopravní cesty, st. Organizace, dozorem nad stavebními pracemi byla zaúkolována Stavební správa Olomouc, zhotovitelem bylo Sdružení BYTČ (OHL ŽS, a.s., EIFFAGE CONSTRUCTION Česká republika). Projektovou dokumentaci zhotovilo Sdružení firem SUDOP BRNO, spol. s.r.o. (vedoucí sdružení) a SUDOP PRAHA a.s. Projekt byl schválen v rámci prioritní osy 1 - Modernizace železniční sítě TEN-T., oblast podpory: 1.1 - Modernizace a rozvoj železničních tratí sítě TEN-T včetně železničních uzlů.
1.2 Samotný průběh projektu
Stavba probíhá téměř po celé délce po stávající železniční trati. Nově je vedená zastávkou Ropice. V rámci stavby byly vybudovány 4 nové podjezdy, 6 železničních přejezdů křížících se s dopravní komunikací - přejezdy byly vybaveny nejmodernější technologií, modernizace železniční stanice Třinec, přestavba železničních zastávek Vendryně, Třinec - Konská a Ropice. V celém úseku bylo vedeno nové trakční a kabelové vedení, sdělovací a zabezpečovací zařízení a osvětlení. V zastávce Ropice byl vybudován nový most a celkem 18 dalších železničních mostů a 6 propustků
Klíčová slova:
projekt
Doprava
trať
plán
délka
Obsah:
- 1.1 Fakta úvodem
1.2 Samotný průběh projektu
1.3 Účel projektu a jeho opatření
1.4 Doplňující informace
Zdroje
Zdroje: