Zkušenostní křivka, zkušenostní efekt
«»
Popis:
1 Úvod
Snižování nákladů je hlavní myšlenkou každého podniku. Již v minulém století byla velká snaha nalézt takovou strategii, aby podnik snížil své náklady na jednotku výroby a vytvořil tak tím konkurenční výhodu. V dnešní době je to stále jeden z nejdůležitějších faktorů, na který podniky hledí.
V 60. letech minulého století byla objevena zkušenostní křivka, která je postavena na teorii zkušenosti. Ta učí obchodníky stavět poptávku tak, aby využili silných podnětů a vytvořili kladné posílení. Zkušenostní křivka velmi ovlivnila nejen praxi, ale také ekonomickou teorii.
Klíčová slova:
zkušenostní křivka
zkušenostní efekt
cenová křivka
náklady
kumulovaná výroba
zkušenosti
Obsah:
- Abstrakt
Klíčová slova:
Cíl a metodika
1 Úvod
2 Zkušenostní křivka, zkušenostní efekt
2.1 Zkušenostní křivka
2.2 Zkušenostní efekt
2.3 Kotlerův příklad
3 Závěr
4 Zdroje
Zdroje:
- DEDOUCHOVÁ, Marcela, Helena SEDLÁČKOVÁ a Josef KRAUSE.3PE425 Strategie podniku: (pomůcka pro distanční formu studia). Praha: Oeconomica, 2006. ISBN 80-245-1155-x.
- DUCHOŇ, Bedřich a Jana ŠAFRÁNKOVÁ. Management: integrace tvrdých a měkkých prvků řízení. Vyd. 1. Praha: C.H. Beck, 2008. Beckovy ekonomické učebnice. ISBN 978-80-7400-003-4.
- HENDERSON, B.D.: The Experience Curve, BCG, 1974.
- JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2013. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4670-8.
- KOTLER, Philip. Marketing management. 10. rozš. vyd., 1. vyd. [Grada Publishing]. Praha: Grada, c2001. Profesionál. ISBN 80-247-0016-6.
- PORTER, M. E. Strategy and the Internet. Praha: Havard Business Review 2001, str. 69.
- SEDLÁČKOVÁ, Helena a Karel BUCHTA. Strategická analýza. 2., přeprac. a dopl. vyd. V Praze: C.H. Beck, 2006. C.H. Beck pro praxi. ISBN 80-7179-367-1.
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.