Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Zkušenostní křivka, zkušenostní efekt

«»
Přípona
.docx
Typ
seminární práce
Stažené
14 x
Velikost
0,8 MB
Jazyk
český
ID projektu
7571
Poslední úprava
01.03.2016
Zobrazeno
4 512 x
Autor:
kristyna.schorovska
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1 Úvod

Snižování nákladů je hlavní myšlenkou každého podniku. Již v minulém století byla velká snaha nalézt takovou strategii, aby podnik snížil své náklady na jednotku výroby a vytvořil tak tím konkurenční výhodu. V dnešní době je to stále jeden z nejdůležitějších faktorů, na který podniky hledí.

V 60. letech minulého století byla objevena zkušenostní křivka, která je postavena na teorii zkušenosti. Ta učí obchodníky stavět poptávku tak, aby využili silných podnětů a vytvořili kladné posílení. Zkušenostní křivka velmi ovlivnila nejen praxi, ale také ekonomickou teorii. 

Klíčová slova:

zkušenostní křivka

zkušenostní efekt

cenová křivka

náklady

kumulovaná výroba

zkušenosti



Obsah:
  • Abstrakt
    Klíčová slova:
    Cíl a metodika
    1 Úvod
    2 Zkušenostní křivka, zkušenostní efekt
    2.1 Zkušenostní křivka
    2.2 Zkušenostní efekt
    2.3 Kotlerův příklad
    3 Závěr
    4 Zdroje

Zdroje:
  • DEDOUCHOVÁ, Marcela, Helena SEDLÁČKOVÁ a Josef KRAUSE.3PE425 Strategie podniku: (pomůcka pro distanční formu studia). Praha: Oeconomica, 2006. ISBN 80-245-1155-x.
  • DUCHOŇ, Bedřich a Jana ŠAFRÁNKOVÁ. Management: integrace tvrdých a měkkých prvků řízení. Vyd. 1. Praha: C.H. Beck, 2008. Beckovy ekonomické učebnice. ISBN 978-80-7400-003-4.
  • HENDERSON, B.D.: The Experience Curve, BCG, 1974.
  • JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2013. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4670-8.
  • KOTLER, Philip. Marketing management. 10. rozš. vyd., 1. vyd. [Grada Publishing]. Praha: Grada, c2001. Profesionál. ISBN 80-247-0016-6.
  • PORTER, M. E. Strategy and the Internet. Praha: Havard Business Review 2001, str. 69.
  • SEDLÁČKOVÁ, Helena a Karel BUCHTA. Strategická analýza. 2., přeprac. a dopl. vyd. V Praze: C.H. Beck, 2006. C.H. Beck pro praxi. ISBN 80-7179-367-1.
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše