Destinační management a marketing, spolupráce soukromého a veřejného sektoru
Popis:
1. Základní pojmy marketingu služeb a cestovního ruchu
1.1. Co je marketing
Marketing se zabývá vztahy mezi kupujícími a prodávajícím a činnostmi, které mají tyto vztahy dovést k uspokojivému závěru. Na rozdíl od ekonomiky, která se zabývá nabídkou a poptávkou, marketing vychází z myšlenky, že ústředním zájmem všech lidí pracujících v organizaci je zákazník.
Zákazník je centrem pozornosti firmy
Zákazník je manipulován, aby kupoval za použití jakýchkoliv legálních i jiných prostředků
Philip Kotler (1994): Společenský a řídící proces, jehož pomocí jednotlivci a skupiny získávají to, co chtějí a potřebují, prostřednictvím vytváření a výměny výrobků a hodnot s druhými.
Levitt (1986): Poctivě a solidně pojatý marketing se snaží vytvořit hodnotné, uspokojivé zboží a služby, které zákazníci budou kupovat.
Klíčová slova:
marketing
cestovní ruch
destinace
management
strategické plánování
informační systémy
Obsah:
- Obsah
1. Základní pojmy marketingu služeb a cestovního ruchu -4-
1.1. Co je marketing -4-
1.2. Marketing služeb -5-
1.3. Co jsou cestovní ruch, volný čas, ubytování a stravování -6-
1.4. Typologie turistů a její aplikace v marketingu -6-
1.5. Segmentace trhu -7-
1.6. Produkt -8-
1.7. Cena -10-
1.8. Místo -10-
1.9. Propagace -10-
1.10. Marketingový výzkum -11-
2. Vymezení destinace a význam partnerství pro její řízení -12-
2.1. Vymezení pojmu destinace cestovního ruchu -12-
2.2. Partneři v destinaci -12-
2.3. Význam a role v partnerství destinace -13-
2.4. Organizace destinačního managementu -15-
3. Organizace a řízení destinace -16-
3.1. Řízení v podmínkách globalizace -16-
3.2. Strategicky řízená destinace -16-
3.3. Management, jako strategie rozvoje -16-
3.4. Organizace cestovního ruchu v destinaci -18-
3.5. Organizace cestovního ruchu v zahraničí -19-
3.6. Organizace cestovního ruchu v České republice -20-
4. Marketing a management destinace cestovního ruchu -23-
4.1. Metody řízení destinací -23-
4.2. Společnost pro řízení destinací -25-
4.3. Kompetence managementu destinací -26-
4.4. Marketing produktů cestovního ruchu -26-
4.5. Atraktivita turistické destinace -27-
4.6. Marketingový mix v destinaci cestovního ruchu -29-
4.7. Produkt -29-
4.8. Propagace -30-
4.9. Distribuce -34-
4.10. Cena -34-
4.11. Lidé a spolupráce -35-
5. Strategické plánování rozvoje cestovního ruchu -36-
5.1. Region a plánování -36-
5.2. Metodika tvorby plánu -36-
5.3. Plánovací proces -37-
5.4. Koncepce státní politiky CR v ČR na období 2007-2013 -38-
5.5. SWOT analýza turistické nabídky a financování cestovního ruchu -38-
5.6. Podíl cestovního ruchu na hlavních makroekonomických indikátorech v evropských zemích - rok 2004 -40-
5.7. Strategická vize a cíle Koncepce -41-
5.8. Základní priority Koncepce -43-
6. Informační systémy v cestovním ruchu -44-
6.1. Informace v cestovním ruchu -44-
6.2. Požadavky na informace. Typologie uživatelů. -45-
6.3. Současné trendy v informačních a komunikačních technologiích. -46-
6.4. Globální distribuční systémy (GDS) -47-
6.5. Turistické informační systémy -49-
Seznam literatury -51-
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.