Didaktika Informatiky II
Popis:
Úvodní lekce
Cíl lekce
Cílem této lekce je vás seznámit s organizací výukového kurzu a požadavky na jeho úspěšné.
Po absolvování lekce budete:
• vědět, jaké lekce kurz obsahuje a kdy by jste je měli absolvovat
• vědět, jaké vypracovat samostatné práce
Časová náročnost lekce: 15 minut
Cíle kurzu
Cílem kurzu je seznámit se se základními informacemi o didaktice informatiky a výpočetní techniky. Kromě obecných a teoretických informací jsou součásti kurzu praktické rady pro budoucí a začínající učitele informatiky.
Orientační symboly v textu:
Cíle, ke kterým chceme dospět.
Úkoly, projekty, testy a písemné zprávy.
Otazník - průběžné otázky a úkoly.
Vykřičník - důležité pojmy a postupy.
Suma - shrnutí učební látky.
Samostatná práce - korespondenční úkol, který je potřeba v určeném termínu zaslat tutorovi kurzu.
Samostatné práce
Během úvodního tutoriálu - setkání budou určeny termíny, podmínky a formy pro odevzdání samostatných prací. V určeném termínu zašlete rovněž řešení testu z poslední lekce.
Obsah kurzu
Základní pedagogické a didaktické pojmy
Základní pedagogické a didaktické pojmy
Základní materiály a dokumenty v práci učitele 5
Příprava učitele na vyučování
Učebna výpočetní techniky
Internet ve výuce
Multimédia ve vyučování
Programování na základní a střední škole
Výukový software
E-learning
Didaktické testy
Klíčová slova:
pedagogika
didaktika
písemná příprava
lekce
výpočetní technika
multimediální produkty
korespondenční úkol
prezentace
Obsah:
- Úvodní lekce -5-
Cíl lekce -5-
Cíle kurzu -5-
Základní pedagogické a didaktické pojmy -7-
Cíle lekce -7-
Základní pedagogické a didaktické pojmy -7-
Pedagogické principy -8-
Základní skupiny metod výuky -8-
Výukové cíle -10-
Charakteristika didaktiky informatiky -11-
Shrnutí -12-
Základní materiály a dokumenty v práci učitele -13-
Cíl lekce -13-
Shrnutí učiva -15-
Příprava učitele na vyučování -16-
Cíle lekce -16-
Znalostní a dovednostní příprava učitele -16-
Písemná příprava a návrh rozvržení vyučovací hodiny -16-
Materiální, technické a jiné zabezpečení výuky -17-
Shrnutí učiva -17-
Učebna výpočetní techniky -18-
Cíle lekce -18-
Zařizujeme učebnu výpočetní techniky -18-
Klasické uspořádání stolů -19-
Uspořádání stolů s počítači do tvaru písmene „U“ -20-
Pořádek v kabelech -21-
Jakou tabuli? -22-
Výstavka a nástěnky -23-
Další vybavení učebny -23-
Řád počítačové učebny -23-
Jak udržovat pořádek v učebně? -24-
Shrnutí -26-
Internet ve výuce -27-
Cíle lekce -27-
Internet ve výuce -27-
Prezentace na Internetu -27-
Shrnutí -28-
Multimédia ve vyučování -29-
Cíle lekce -29-
Multimédia -29-
Práce s hotovými multimediálními aplikacemi -30-
Tvorba multimediálních produktů -30-
Výuka multimédií -31-
1. Poznávání multimediálních formátů -31-
2. Výuka ovládání aplikace pro tvorbu prezentací -32-
3. Samostatná tvorba multimediálních prezentací -33-
4. Tvorba multimediálních projektů ve skupinách -34-
Formy prezentací -36-
Korespondenční úkol -38-
Shrnutí -38-
Programování na základní a střední škole -39-
Cíle lekce -39-
Jak vyučovat programování? -39-
Robot Karel -40-
Logo -43-
Baltík -47-
Baltzar -47-
Petr -48-
Korespondenční úkol -48-
Shrnutí -48-
Výukový software -49-
Cíle lekce -49-
Korespondenční úkol -50-
Shrnutí -50-
E-learning -51-
Cíle lekce -51-
Základní pojmy -51-
Struktura výukových kurzů -54-
Learning Management System -55-
Role tutora -56-
Shrnutí -56-
Didaktické testy -57-
Cíle lekce -57-
Typy testových úloh -58-
Tvorba didaktických testů -58-
Shrnutí -59-
Přílohy: -60-
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.