Popis:
Říká se
Člověk prý používá pouze deset procent svého mozku. Nenasycené tuky jsou pro nás údajně zdravější než nasycené. Drobné klikyháky v kameni mají být důkazem, že kdysi na Marsu existoval život. Tvrdí se, že naše děti dosahují v testech stále horších a horších výsledků. Ježíš prý byl přímým potomkem krále Davida. Ve svém volnu si můžete vydělat až 15 000 $ týdně. Říká se, že marihuana vede k LSD a LSD vás může dohnat k sebevraždě. Rohová kancelář je údajně symbolem moci. Starší lidé by se měli v této roční době nechat naočkovat proti chřipce. Homosexualita vzniká vlivem prostředí. Prý existuje gen homosexuality. Lze zhypnotizovat lidi tak, že udělají cokoliv. Zhypnotizovaní lidé prý neudělají v hypnóze nic, co by neudělali při plném vědomí. Lék Prozac zmírňuje depresi. Podílové fondy jsou nejlepší dlouhodobou investicí. Počítače mohou předpovídat počasí. Nesplnili jste podmínky odpočitatelných položek z daní.
Kdo nám to všechno tvrdí a proč? A co je mnohem podivnější, proč je vlastně posloucháme?
Každý z nás zná někoho, koho označuje jako "oni": šéfy, odborníky, autority - skutečné i imaginární. Zdá se, že nám mluví do života, rozhodují o našich osudech a plánují nám budoucnost. V nejlepším případě nám dávají pocit bezpečí, podobně jako naši rodiče. Rozhodují za nás. Myslí za nás. Nemusíme si dělat starosti s tím, co bude dál - vše už bylo rozhodnuto za nás a všechno, co se děje, děje se v našem nejlepším zájmu. Nebo v to aspoň doufáme.
Klíčová slova:
pyramidové systémy
manipulace
nátlak
reklama
virtuální marketing
výčitky svědomí
Obsah:
- Úvod 7
Kapitola první
Muž proti muži 28
Kapitola druhá
Atmosféra 65
Kapitola třetí
Podívaná 96
Kapitola čtvrtá
Public relations 124
Kapitola pátá
Reklama 152
Kapitola šestá
Pyramidové systémy 180
Kapitola sedmá
VIRtuální marketing 213
Doslov
Zákazníkovy výčitky svědomí 244