Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Jakost a metrologie, část: Jakost

«»
Přípona
.pdf
Typ
skripta
Stažené
0 x
Velikost
1,0 MB
Jazyk
český
ID projektu
4070
Poslední úprava
25.08.2014
Zobrazeno
900 x
Autor:
modrehory
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
ÚVOD
Jakost, neboli kvalita je stupeň splnění požadavků souborem inherentních znaků.
Inherentní znak produktu, procesu nebo systému je znak týkající se požadavku.
Pro zabezpečení jakosti ve výrobě, službách i státní správě platí normy ČSN EN ISO řady 9000. Tyto normy byly průběžně doplňovány a revidovány.
Pokyny pro plánování přechodu na soubor nových norem ISO 9000 : 2000
V prosinci 2000 byly vydány oficiální texty mezinárodních norem EN ISO 9000, 9001 a 9004. Vypracovány byly technickou komisí ISO/TC 176 „Management jakosti a prokazování jakosti“, subkomisí 1 „Pojmy a terminologie“ a subkomisí 2 „Systémy jakosti“ ve spolupráci s Řídícím centrem CEN (CMC). Tyto normy nahrazují normy EN ISO 9001, EN ISO 9002, EN ISO 9003 a EN ISO 9004-1 z roku 1994 a normou EN ISO 8402 z roku 1995.
Revidované normy ISO řady 9000 poskytují uživatelům možnost dále zvýšit hodnotu svých činností a trvale zlepšovat svou výkonnost tím, že se soustřeďují na klíčové procesy v organizaci. Jsou založeny na novém pojetí, které se opírá o tyto zásady :
1. Zaměření na zákazníka
2. Vedení a řízení zaměstnanců (leadership)
3. Zapojování zaměstnanců
4. Procesní pojetí
5. Systémové pojetí managementu
6. Neustálé zlepšování
7. Rozhodování založené na faktech
8. Vzájemně prospěšné dodavatelské vztahy
Z výběru a obsahu těchto klíčových zásad vyplývá, že pojetí managementu jakosti podle revidovaných norem je založeno na uplatňování procesních a systémových principů, nástrojů a postupů podnikového managementu s důrazem na plnění těchto základních cílů :
• spokojenost zákazníka,
• optimalizace podmínek pro kvalitní a efektivní činnost zaměstnanců a formování jejich schopností a postojů,
• neustálé zlepšování managementu jakosti.

Klíčová slova:

management

jakost

definice

zlepšování

termíny

výkonnost



Obsah:
  • Úvod
    Pokyny pro plánování přechodu na soubor nových norem iso 9000 : 2000 3
    1. Systémy managementu jakosti (čsn en iso 9000 / 2000) 6
    1.1. Zásady managementu jakosti 7
    1.2. Termíny a definice 8
    2. Systémy managementu jakosti - požadavky
    (norma čsn en iso 9001 / 2000) 12
    2.1. Procesní přístup 12
    2.2. Termíny a definice 15
    2.3. Požadavky na dokumentaci 15
    2.4. Odpovědnost vedení organizace 17
    2.5. Management zdrojů 18
    2.6. Realizace výrobku 19
    2.7. Zlepšování 22
    3. Systémy managementu jakosti - směrnice pro zlepšování výkonnosti (čsn en iso 9004) 23
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše