Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Mikroekonomie - skripta

«»
Přípona
.pdf
Typ
skripta
Stažené
0 x
Velikost
0,4 MB
Jazyk
český
ID projektu
3781
Poslední úprava
30.06.2014
Zobrazeno
805 x
Autor:
redsun
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Vážené studentky, vážení studenti,
dostává se vám do rukou studijní opora k předmětu "Mikroekonomie", která byla zpracována s cílem usnadnit vám studium této discipliny. Pojetí této studijní opory je založeno na předpokladu, že jste doposud neměli možnost si osvojit ani základní poznatky a vědomosti z tohoto předmětu.
Mikroekonomie je nedílnou součástí vašeho teoretického studia na vysoké škole. Věříme, že studium tohoto předmětu vám pomůže rozvinout a utříbit vaše ekonomické myšlení a vytvoří vám potřebný základ nejen pro studium následujících ekonomických, finančních a podnikatelských disciplin na vysoké škole, ale také vám umožní aplikovat mikroekonomii na životní, praktické a politické otázky, s nimiž se běžně setkáváte ve vaší podnikatelské praxi, popř. v jiné profesní činnosti a ve vašem životě vůbec.
Struktura studijní opory co do obsahu odpovídá klasické podobě a struktuře učebnic Mikroekonomie pro bakalářské studium.
"Ekonomie je studiem lidstva v běžném praktickém životě", napsal velký ekonom 19. století Alfred Marshall.
Mikroekonomie je vysoce teoretickou disciplinou založenou na modelových situacích. Rozhodně to není žádná detektivka či růžová knihovna. Proto musíte počítat s tím, že studium tohoto vědního oboru vyžaduje čas a trpělivost. Nejlépe je se učit ekonomii po malých dávkách. Vycházíme z toho, že i když tato studijní opora se může stát vaší hlavní studijní pomůckou, neznamená to, že s ní jako jedinou vystačíte. Proto v ní naleznete mnoho odkazů na další studijní literaturu a další učební pomůcky.

Klíčová slova:

poptávka

nabídka

trh

výrobní faktory

konkurence

spotřebitel



Obsah:
  • 1. Úvod do ekonomie (základní pojmy) -3-
    2. Základní tržní kategorie -14-
    3. Elasticita poptávky a nabídky -24-
    4. Chování spotřebitele a formování poptávky -33-
    5. Chování firmy a formování nabídky -40-
    6. Chování firmy na dokonale konkurenčním trhu -49-
    7. Chování firmy na nedokonale konkurenčním trhu I -58-
    8. Chování firmy na nedokonale konkurenčním trhu II -67-
    9. Trh výrobních faktorů -75-
    10. Tržní selhání a mikroekonomická politika -84-
    Závěr -93-
    Literatura a jiné studijní zdroje -94-
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše