Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Nákup a zásobování - VŠP

«»
Přípona
.doc
Typ
skripta
Stažené
2 x
Velikost
11,7 MB
Jazyk
český
ID projektu
3999
Poslední úprava
18.08.2014
Zobrazeno
2 037 x
Autor:
eliskabila
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Úkoly nákupu
Při jakémkoliv podnikání dochází ke směně vedoucí k uspokojování potřeb - jedná se vlastně o nákup a prodej. Směnu v tomto případě chápeme jako získávání žádoucího výrobku (zboží, služby, atd.) od někoho za něco jiného (peníze, služby, jiné výrobky a zboží).
Philip Kotler uvádí, aby byla směna realizována, musí být splněno pět základních podmínek:
1. směny se musí zúčastnit alespoň dvě strany,
2. každá strana má něco atraktivního (něco co má hodnotu) pro druhou stranu,
3. každá strana je schopna komunikace a dodání,
4. každá strana má svobodu odmítnout nebo přijmou nabídku,
5. každá strana se domnívá, že je vhodné jednat s druhou stranou.
Teprve, až je toto splněno, dochází ke směně jako procesu, jejímž výsledkem je dohoda. Pokud je dosaženo dohody, potom se uskutečňuje transakce (obchod). Jednou ze stran obchodu je kupující, který nakupuje. Na spotřebních trzích je to konečný spotřebitel a na trzích organizací je to podnik (firma).
Základní funkce výrobního podniku a jejich vazba

Celkový podnikový proces můžeme znázornit pomocí tří základních funkcí:
Funkce zásobování (opatřování), tj. pokrytí potřeb,
Funkce výrobní, tj. vytvoření výkonů a služeb,
Funkce odbytu (prodej), tj. uplatnění výkonů a služeb na trhu.

Klíčová slova:

marketing

nákup

dodavatelé

odběratelé

skladování

inventurizace



Obsah:
  • Úvod 3
    Úkoly nákupu 3
    Základní funkce výrobního podniku a jejich vazba 3
    1. Nákupní marketing 6
    Úkoly zásobování 6
    Základní funkce, cíle a postavení nákupu v podniku 8
    Úlohy marketingového řízení v nákupu 11
    Nákupní marketingový mix 11
    Volba zásobovací strategie 13
    2. Moderní dodavatelsko - odběratelské koncepty 20
    Zásobování synchronizované s výrobou 20
    Modely zásobování synchronního s výrobou 23
    Filozofie Just-In-Time v oblasti zásobování 27
    Právní aspekty zásobování synchronního s výrobou 29
    3. Funkce výběru a hodnocení dodavatelů 33
    Výzkum nákupního trhu 33
    Zvláštnosti trhů organizací 35
    Výběr dodavatelů a jejich hodnocení 37
    Výběrová řízení 41
    4. Řízení zásob 46
    Zásoby a řízení zásob 46
    Parametry zásob 56
    5. Objednávání a objednávkové systémy 66
    Systémy řízení zásob pro nezávislou poptávku 66
    Systémy řízení zásob pro závislou poptávku 68
    Základní informace pro rozhodování v nákupní činnosti 68
    Vývojové tendence počítačové podpory při rozhodování a nákupu 69
    Nákupní informační systém 70
    Administrativa nákupu a skladování 72
    6. Skladování a skladovací systémy 77
    Skladování 77
    Funkce a druhy skladu 79
    Základní typy skladů pro kusové zboží 82
    Komisionářské systémy 91
    Balení 92
    Finanční hlediska řízení zásob 93
    7. Doprava a manipulace 101
    Dopravní systémy 101
    Dopravní pomocná zařízení 102
    Druhy dopravy 104
    Dispozice nákladní přepravy zboží 107
    Výpočty logistických nákladů a výkonů 108
    Zásady při rozhodování o použití mechanizačních a manipulačních prostředků. 111
    8. ControLling 115
    Controlling 115
    Příklady logistických ukazatelů: 117
    Vypracování individuálního systému ukazatelů 121
    Inventarizace 122
    LITERATURA 127

Zdroje:
  • Macurová,P., Klabusayová, N. Praktikum z logistického managementu. Ostrava: VŠB-TU, 2002. ISBN 80-248-0104-3.
  • Tomek, J., Hofman, J. Moderní řízení nákupu podniku. Praha: Management Press, 1999. ISBN 80-85943-73-5.
  • Schulte, Ch. Logistika. Praha: Victoria Publishing, 1991. ISBN 80-85605-87-2.
  • Goldratt, E. M., Cox, J. Cíl. Praha: Interquality, 1999. ISBN 80-902770-1-2.
  • Gregor, J., Košturiak,J. Just-in-time. Výrobná filosófia pro dobrý management. Bratislava: ELITA, 1994, ISBN 80-85323-64-8.
  • Horáková, H., Kubát, J. Řízení zásob. Praha: Sekuron, 1996
  • Christopher, M. Logistika v marketingu. Praha: Management Press, 1998. ISBN 80-85943-59-X.
  • Tomek, G., Tomek J. Nákupní marketing. Praha: Grada Publishing, 1996. ISBN 80-85623-96-X.
  • Kavan, M. Výrobní a provozní management. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0199-5.
  • Lambert, D. M., Stock, J., Ellram, L. M. Logistika. Praha: Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-221-1.
  • Pernice, P. Logistický management. Teorie a podniková praxe. Praha: RADIX, 1998. ISBN 80-86-031-13-6.
  • Synek, M.: Manažerská ekonomika. Grada, Praha 1996. ISBN 80-247-9069-6.
  • Veber, J., kol.: Management. Management Press, Praha 2000. ISBN 80-7261-029-5.
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše