Počítačová geometrie a grafika
Popis:
Počítačová geometrie a grafika.
VEKTOROVÁ GRAFIKA
Základem vektorové grafiky je matematika. V sedmdesátých letech francouzský matematik a konstruktér Pierr Béziere vyvinul matematickou metodu jíž byl schopen popsat libovolný úsek křivky pouze za pomoci čtyř bodů. Stačí tak znát dva krajní tzv. kotevní body, které definují danou úsečku a dva tzv. kontrolní body určující vlastní tvar křivky. Spojnice mezi kontrolním a kotevním bodem je tečnou k výsledné křivce. Tímto způsobem lze popsat i tu nejsložitější křivku jakou jsme schopni nakreslit. Křivka nám vytvoří cestu, která může být otevřená nebo zavřená, s výplní či bez výplně.
Klíčová slova:
PPP
Počítačová geometrie a grafika
Obsah:
- Počítačová geometrie a grafika 1
Teoretické základy 1
IVo špička - robert frischer 1
Prerekvizity 3
Cílem předmětu 3
Shrnutí pojmů 4
Otázky 4
Úlohy k řešení 4
1. Úvodní teorie 5
Vektorová grafika 5
Bitmapová grafika 6
Počet bodů obrázku, rozlišení 7
Barevná hloubka 8
Barevná hloubka je počet barev, který může nabývat každý bod obrázku 8
Poznámka k optimálnímu rozlišení 9
Shrnutí pojmů 10
2. Práce s vektorovou grafikou v programu coreldraw 12 11
Práce se základními nástroji. 11
Nabídka zobrazit nastavení mřížky a pravítka 11
VYtvoření složitějšího objektu 13
Shrnutí pojmů 17
3. Cvičení 2. 18
VYtvoření jednoduché vizitky 18
Shrnutí pojmů 22
4. Cvičení 3. 23
Shrnutí pojmů 32
5. Cvičení 4. 33
Tvorba záhlaví s rokem založení fakulty 33
Motiv kladiva 36
Okrasný nadpis univerzity 38
Shrnutí pojmů 43
6. Rhinoceros 3d 44
VEktorové modelování reálných objektů 44
Co je to rhinoceros 3d? 44
Absolutní a relativní zadávání souřadnic. 44
Základní popis nabídek panelu nástrojů 46
Shrnutí pojmů 47
7. Cvičení 1. 48
Shrnutí pojmů 55
8. Cvičení 2.56
Shrnutí pojmů 58
9. Cvičení 3. 59
Shrnutí pojmů 64
10. Cvičení 4. 65
Shrnutí pojmů 73
11. Cvičení 5. 74
Shrnutí pojmů 79
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.