Popis:
1. PODNIKATELSKÉ PROSTŘEDÍ
V této kapitole se dozvíte:
• jaký má význam okolí podniku, resp. podnikatelské prostředí na činnost podniku a rozhodování manažerů;
• jak rozlišujeme (členíme) okolí podniku, resp. podnikatelské prostředí;
• jaké známe základní způsoby zkoumání okolí podniku, resp. podnikatelského prostředí;
• jaké poskytuje příležitosti, příp. ohrožení okolí podniku, resp. podnikatelské prostředí.
Budete schopni:
• přiřadit jednotlivé konkrétní složky podnikového okolí k obecnějším prvkům podnikového okolí, resp. podnikatelského prostředí;
• uvědomit si význam a problémy analýzy okolí podniku, resp. podnikatelského prostředí;
• identifikovat hlavní trendy vývoje;
• určit cíle jednotlivých zájmových skupin (stakeholders).
1. Podnikatelské prostředí
Stojíme na prahu 21. století. Má být stoletím, které se v mnohém podle prognóz bude výrazně odlišovat od předchozích historických etap. Mají-li být podnikatelé na ně připraveni, musí si umět představit, jak tento svět bude v následujících desetiletích vypadat. Vše nasvědčuje tomu, že to bude svět (Souček, 1997):
• globální,
• měnlivý a turbulentní,
• sofistikovaný,
• intelektualizovaný,
• interdisciplinarizovaný,
• urbanizovaný,
• propojený sítěmi,
• ekologizovaný,
• rozmanitý,
• militantní,
• náročný.
Klíčová slova:
podnikatelské prostředí
podnikání
kapitálová výstavba
životní cyklus podniku
marketingová činnost
Obsah:
- Úvod -3-
1. Podnikatelské prostředí -5-
2. Podnik jako nezbytný prvek podnikání, cíle a funkce podniku -17-
3. Majetková a kapitálová výstavba podniku -31-
4. Životní cyklus podniku -43-
5. Efektivnost podniku a její základní kategorie -55-
6. Marketingová činnost podniku, tvorba cen -75-
7. Nákupní činnost podniku, základy logistiky -87-
Literatura -101-