Skripta na Management
Popis:
1. Základní pojmy
Management je slovo převzaté z angličtiny a jeho obecnému pojetí odpovídá český překlad řízení, vedení, správa. V odborné terminologii má tři následující základní významy:
• označuje vedoucí představitele organizace,
• představuje určitý způsob vedení lidí a řízení organizačního celku
• je názvem předmětu studia a výzkumu.
1.1 Management
jako určitý způsob řídícího procesu lze definovat několika způsoby. Management je:
• Proces systematického provádění všech manažerských funkcí a efektivního využívání všech zdrojů podniku k dosažení stanovených podnikových cílů.
• Proces tvorby a udržování prostředí, ve kterém jednotlivci pracují společně a účinně dosahují předem určených cílů organizace při optimálním využívání poskytnutých zdrojů.
• Způsob jak vykonat uloženou práci prostřednictvím práce jiných.
• Umění jak dosáhnout cíle organizace rukama a hlavami jiných lidí.
• Proces koordinace zdrojů a aktivit k zabezpečení funkce organizace.
Klíčová slova:
management
rozhodování
motivace
kontrola
komunikace
riziko
inovace
podniková kultura
Obsah:
- 1. Základní pojmy
1.1 Management
1.2 Manažer
2. Vývoj managementu
2.1 Klasický management
2.2 Moderní management
2.3 Vybrané manažerské metody a přístupy moderního řízení
2.4 Současný management
3. Rozhodování
4. Plánování
5. Organizování
6. Vedení lidí
7. Motivace
8. Komunikace
9. Kontrola
10. Zásady tvorby strategie podniku
11. Riziko
12. Podnikové krize
13. Inovace
14. Podniková kultura
15. Řízení lidských zdrojů
16. Podnikatelská etika
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.