Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Skripta na předmět Podniková ekonomika

«»
Přípona
.docx
Typ
skripta
Stažené
0 x
Velikost
0,6 MB
Jazyk
český
ID projektu
10397
Poslední úprava
05.06.2017
Zobrazeno
907 x
Autor:
quadra
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Předkládaná publikace se zabývá ekonomikou podniku a jeho řízením. Cílem je umožnit všem zájemcům o tuto problematiku, aby si osvojili základy podnikání, řízení hospodářského procesu a hospodářského dění v podniku.
Podniková ekonomika jako vědní, ale i praktická disciplína se zabývá problematikou tvorby a realizace cílů podniku, vysvětlením podnikových jevů a procesů, které v něm probíhají. Jejich znalost pak umožňuje ovlivňování výkonnosti a hospodárnosti vykonávaných podnikových činností. Cílem podnikového snažení musí být získání konkurenceschopnosti v tržním prostředí, motivem pro podnikání je pak i zisk podniku.
Součástí znalostí podnikatele i manažera musí být, právě v současné době opomíjena, kultura a etika podnikání a celoživotní učení se novým znalostem a dovednostem. Proto také tato problematika tvoří součást publikace. Nejen pro studenty, ale i ostatní odbornou veřejnost je zde uveden příklad strategického plánování na příkladu malého podniku.
Publikace si neklade za cíl poskytnout veškeré poznatky z ekonomiky podniku, soustřeďuje se pouze na základní skutečnosti, s nimiž by měl být seznámen každý, kdo se oblastí managementu firmy a řízení její ekonomiky zabývá, nebo hodlá v této činnosti pracovat.

Klíčová slova:

hospodaření

efektivnost

personální činnost

nákladové funkce

nákladové služby

výstavba podniku



Obsah:
  • Základní činnosti podniku a pojmy k vyjádření efektivního hospodaření 9
    I. Podstata reprodukčního procesu 10
    1.1 Cíle a úkoly managementu 12
    1.2 Analýza hospodářské činnosti a měření efektivnosti podniku 18
    A) analytické ukazatele efektivnosti 19
    B) syntetické ukazatele efektivnosti 21
    1.3 Obecný ekonomický význam hospodaření se složkami hospodářského 26
    Procesu v podniku 26
    II. .Podnikohospodářské činnosti 33
    2.1 Charakteristika jednotlivých podnikohospodářských činností 33
    2.2 Zásobování (nákup) 35
    2.3 Investiční činnost 40
    2.4 Personální činnost 45
    2.5 Řízení výroby 73
    2.6 Marketingová (odbytová, prodejní) činnost 89
    Kontrolní otázky 96
    III. Náklady a jejich řízení 98
    3.1 Třídění nákladů dle potřeb podniku 104
    3. 2 Celkové, průměrné a mezní náklady 113
    3.3 Třídění na variabilní a fixní náklady 114
    3.3.1 Nákladové funkce 117
    3.3.2 Metody stanovení variabilních a fixních nákladů 121
    3.3.3 Aplikace variabilních a fixních položek nákladů v ekonomické praxi 129
    3.3.4 Uplatnění ukazatelů „zisk“ a „příspěvek na úhradu“ v řídící praxi 136
    3.3.5 Použití absorbční kalkulace 140
    3.3.6 Dynamické kalkulace 141
    3.3.7 Metoda direct-costing 141
    3.3.8 Vliv rozvržení nákladů na hospodářský výsledek 142
    A) metoda 1 - dělení nákladů na přímé a nepřímé 144
    B) metoda 2 - dělení nákladů na variabilní a fixní 145
    C) vliv na hospodářský výsledek 148
    3.4 Odpisy jako položka nákladů a interní zdroj pro financování podniku 148
    3.5 Shrnutí v manažerském pojetí nákladů 151
    IV. Majetková a kapitálová výstavba podniku 157
    4.1 Majetková výstavba 157
    4.2 Kapitálová výstavba 163
    4.3 Využívání dlouhodobého majetku 172
    4.4 Využívání krátkodobého (oběžného) majetku 184
    4.4.1 Oceňování zásob a stanovení jejich potřebné výše 187
    4.4.2 Řízení zásobovacích procesů v podniku 189
    Kontroní otázky 94
    V. Organizace a tvorba organizačních struktur v podniku 210
    5.1 Základy teorie organizace 210
    5.2 Klasifikační charakteristiky organizačních struktur 213
    5.3 Faktory působící na organizaci podniku 222
    5.4 Provádění organizačních změn 224
    5.5 Projekt nové podnikové organizace 226
    5.6 Příklady tvaru a forem organizačních struktur 228
    5.7 Dvanáct pravidel fungování organizace- sebekontrola manažera 236
    Kontrolní otázky -111-
    VI. INvestice a inovace -112-
    6.1 Výběr uk!neočekávaný konec výrazuazatelů pro charakteristiku výrobně-ekonomické efektivnosti investic -113-
    6.2 Inovační procesy -115-
    6.3 Charakteristika inovací a jejich význam pro podnik -116-
    Kontrolní otázky -120-
    7. Etika v ŕízení a podnikání -121-
    7.1 Podnikatelská etik 267
    7.2 Mezinárodní podnikatelská etika 270
    7.3 Manažerská etika 273
    7.4 Marketingová etika 277
    7.5 Etika a podnikání 279
    7.6 Šest úrovní morálky manažera a etický profil 280
    7.7 Model morálního rozvoje podniku 282
    7.8 Etický kodex podniku 286
    7.9 Podniková kultura a filosofie 289
    Kontrolní otázky -137-
    8. Finanční řízení ve strategii firmy 139
    8.1 Podstata a obsah reprod. procesu v podniku jako základ pro finanční řízení 139
    8.2 Podstata a cíle finanční analýzy ve strategii podniku -140-
    8.3 Finanční plán podniiku -141-
    8.4 Techniky a metody užívané ve finanční analýze -144-
    8.5 Příklad hodnocení metodiky tvorby a vypovídací schopnosti finančních plánů s využitím ukazatelové soustavy -144-
    Kontrolní otázky 148
    9. Příklad strategického plánování v podniku -149-
    9.1 Metodologie strategického řízení a plánování -149-
    9.2 Přístupy ke zpracování strategie podniku -153-
    9.3 Příklad tvorby strategie malého podniku -155-
    9.3.1 Základní technicko-ekonomická charakteristika firmy., jako základ pro tvorbu nové podnikatelské strategie. 155
    9.3.2 Základní činnosti firmy s vazbou na nové cíle a tvorbu nové strategie -157-
    9.3.3 Analýza vnějšího prostředí firmy -160-
    9.3.4 Analýza disponibilních zdrojů firmy -165-
    9.3.5 Základ strategie tvoří produkt a trh -166-
    9.3.6 Návrh strategie při respektování předpokládaných podmínek -167-
    10. Zvláštnosti podnikání v cestovním ruchu -174-
    10.1 Faktory rozvoje cestovního ruchu -174-
    10.2 Podstata a definice služby 175
    10.3 Zvláštnosti služeb cestovního ruchu -176-
    10.4 Subjekty poskytující služby cestovního ruchu 178
    10.5 Problematika tvorby prodejních cen produktů -180-
    10.6 Způsoby placení služeb cestovního ruchu -182-
    10.7 Právní úprava vztahů v cestovním ruchu -184-
    Shrnutí 186
    Seznam literatury -188-
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše