Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Skripta na předmět Podnikový management

«»
Přípona
.doc
Typ
skripta
Stažené
0 x
Velikost
6,3 MB
Jazyk
český
ID projektu
11856
Poslední úprava
03.04.2018
Zobrazeno
974 x
Autor:
royal.cut
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Kontrola
Cíl kapitoly:
• Jasně definovat kontrolu a kontrolní proces
• Vymezit jednotlivé druhy kontrolních standardů a jejich použití
• Popsat obecný postup při korekci odchylek
• Rozlišit jednotlivé druhy kontroly podle souvztažnosti ke kontrolované činnosti
• Charakterizovat znaky efektivního kontrolního systému a vymezit kritéria pro jeho tvorbu
Kontrolováním se zabývá každý manažer. Někteří manažeři, zejména na nižší řídící úrovni, zapomínají, že je jejich prvořadou povinností kontrolovat, zda jsou plány naplněny. Přestože je rozsah kontrolní činnosti u manažerů značně rozdílný, v zásadě všichni odpovídají za realizování plánů. Bez kontroly lze řídit jen těžko. Bez ní se vedení firmy dostává do pozice vyčkávajícího, který pouze čeká na nějaký výsledek. A dokonce ani pak si nemůže být jisto, zda je dobrý či špatný, a není schopnost jej kvalifikovaně vysvětlit.

1.1 Kontrolní proces
Prvek managementu kontrola je zaměřen na měření a kontrolování vykonané práce, aby bylo jisté, že plány budou plněny a cílů dosaženo. Plánování a kontrolování spolu těsně souvisí. Bez cílů a plánů nemůže existovat kontrola, protože vykonaná práce musí být měřena s ohledem na určená kritéria. Základní kontrolní proces zahrnuje tři kroky:
1) Stanovení standardů
2) Měření vykonané práce vzhledem ke stanoveným standardům
3) Korekce odchylek od standardů a plánů

Klíčová slova:

kontrola

rozhodovací proces

formulace

skupinové rozhodování

řízení týmu

budování týmu



Obsah:
  • 1. Kontrola
    1.1. Kontrolní proces
    1.2. Kontrolní standardy
    1.3. Kontrolní opatření - korekce odchylek
    1.4. Druhy kontroly
    1.5. Tvorba efektivního kontrolního systému
    2. Rozhodovací proces
    2.1. Základní vymezení rozhodovacího procesu
    2.1.1. Podmínky rozhodování
    2.1.2. Přístup k rozhodování
    2.1.3. Styl rozhodování
    2.2. Vymezení problému a stanovení cíle
    2.3. Získávání informací
    2.4. Vymezení, hodnocení a výběr variant
    2.4.1. Využití váhového hodnocení kritérií
    2.4.2. Výběr mezi optimistickou a pesimistickou variantou
    2.4.3. Využití pravděpodobnosti
    2.5. Posouzení důsledků rozhodnutí
    2.6. Formulace a implementace rozhodnutí
    2.7. Kontrola
    2.8. Skupinové rozhodování
    3. Řízení týmu
    3.1. Tým a skupina
    3.1.1. Klima týmu
    3.1.2. Role manažera týmu
    3.1.3. Role člena týmu
    3.2. Etapy v budování týmu
    3.2.1. Etapa přípravy
    3.2.2. Etapa formování
    3.2.3. Etapa krystalizace
    3.2.4. Etapa normování
    3.2.5. Etapa výkonu
    3.2.6. Etapa obnovy
    4. Případové studie
    4.1. Případová studie 1: „Micro Mobility Systém“
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše