Popis:
1. Rétorika aneb umění mluvit a jednat s lidmi
Většinu toho co víme a v co věříme nám sdělili jiní lidé prostřednictvím řeči. Řeč je naším hlavním dorozumívacím prostředkem. To že člověk umí mluvit z něj ale nedělá schopného řečníka, vystoupit na veřejnosti. Není totiž tak důležité jen to co říkáme, ale i jak to říkáme. Jinými slovy: to že je někdo odborníkem ve svém oboru ještě neznamená že to umí podat více či méně početnému publiku. V této kapitole se dočtete jak správně mluvit, jak zaujmout posluchače a umět prodat své znalosti.
Dovednost představit se svému okolí žádoucím způsobem, prezentovat myšlenku, nabízený produkt nebo službu je umění, bez kterého se prakticky neobejdeme. Je třeba umět sdělit informaci tak, aby se setkala s potřebnou odezvou. Bez dobrých vyjadřovacích schopností je úspěch v komunikaci a jednání s lidmi obecně velmi nepravděpodobný.
Všichni z vás se mohou dostat do situací, kdy budou prostředníkem při seznamování dalších osob, budou stát před úkolem pronést krátkou uvítací či děkovnou řeč. Pravděpodobně se budete ucházet po studiu o zaměstnání, přijetí ke studiu, stáž, nebo spoluúčast na zajímavém projektu. Budete tedy potřebovat získat druhé pro svou myšlenku, návrh, přesvědčit ty, kteří rozhodují , že právě vy jste ten, koho potřebují. Uspějí pouze ti, kteří dovedou sami sebe prodat, získat si druhé a přesvědčit je o svých kvalitách. Například politici, obchodníci a manažeři jsou si toho dobře vědomi a proto se věnují zdokonalování svých rétorických dovedností.
Klíčová slova:
rétorika
umění
jednání
péče
prodej
technika
CRM
Obsah:
- 1. Rétorika aneb umění mluvit a jednat s lidmi
1.1 trocha historie
1.2 faktory ovlivňující kulturu řeči
1.3 základy techniky mluveného projevu
1.4 výslovnost hlásek, přízvuk, tempo projevu, frázování
1.5 jak dobře mluvit
2. Osobnost a image
2.1 oblékání
2.2 zásady slušného chování, důležitější osoba, zdravení, oslovování a podávání ruky
2.3 komunikace, běžná konverzace
2.4 distanční komunikace
2.5 bariéry komunikace
2.6 společenské příležitosti
2.7 chyby prvního dojmu
2.8 shrnutí zásad úspěšné komunikace
3. Předpoklady dobrého obchodníka Individualita a týmová práce
3.1 osobnostní předpoklady
3.2 motivace
3.3 znalosti a vědomosti
3.4 schopnosti a dovednosti
3.5 komunikace a vystupování v kolektivu
3.6 firemní kultura
3.7 týmová práce
4. Obchodní jednání
4.1 příprava nezbytných informací
4.2 zákazníci (typy zákazníků)
4.3 cíl a taktika
4.4 zahájení prodejního rozhovoru
4.5 prezentace produktu
4.6 diskuze
4.7 zakončení prodejního rozhovoru
4.8 souhrn nátlakových technik
4.9 zakázané prodejní taktiky
5. Osobní jednání s partnerem v zahraničním obchodu
5.1. První dojem
5.2. Odlišnosti při obchodním jednání v zahraničí
5.3. Jednáme se zahraničním partnerem
5.4. Začínáme budovat trvalý obchodní vztah
6. Péče o zákazníka
6.1. Co je CRM
6.2. Orientace na zákazníka
6.3. Klientská vazba
6.4. Zákaznická loajalita
6.5. Čtyři úrovně vztahů firma - zákazník
6.6. Způsoby budování vztahu se zákazníkem
6.7. Reklamace zákazníků
7. Marketingový mix
7.1. PRODUCT - Výrobek
7.2 PRICE - cena
7.3 PLACE - Cesty prodeje, odbytové cesty
7.4 PROMOTION - propagace
7.4.1. Průběh propagační činnosti
7.4.2. Plán a rozpočet
7.4.3 Zadání marketingové komunikace
7.4.4 Ověřování účinnosti komunikace
8. Public relations
8.1. Definice PR
8.2. Analýza faktorů ovlivňujících postoje lidí k organizaci
8.3. Prostředky PR
8.4. Media relations
8.5. Ucelené akce PR
8.6. Tiskové informace, články
8.7. Individuální působení
8.8. Tiskové akce
8.9. Firemní periodika
8.10. Sponzoring
8.11. Lobbing
8.12. Krizová komunikace
9. Marketingový výzkum
9.1 Výhody a nevýhody marketingového výzkumu
9.2 Zadání marketingového výzkumu
9.3 Druhy marketingového výzkumu
9.4 Pět základních kroků marketingového výzkumu
9.5 Techniky marketingového výzkumu
9.5.1 Dotazování
9.5.1 Pozorování
9.5.1 Experiment
9.6 Oblasti využití marketingového výzkumu
9.7 Marketingový výzkum globálního trhu
9.8 Analýza globálního trhu
10. Reklama
10.1 Klasifikace reklamy
10.2 Reklamní plán
10.2.1 Cíle reklamy
10.2.2 Tvorba rozpočtu
10.2.3 Experiment
10.2.4 Reklamní média
10.3 Druhy marketingového výzkumu
10.4 Zadávání reklamy