Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Skripta z předmětu Podniková ekonomika II

«»
Přípona
.pdf
Typ
skripta
Stažené
1 x
Velikost
1,3 MB
Jazyk
český
ID projektu
11841
Poslední úprava
03.04.2018
Zobrazeno
1 332 x
Autor:
royal.cut
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Výnosy podniku

» Podnikohospodářská - jsou peněžní částky, které podnik „získal“ z veškerých svých činností za určité účetní období (měsíc, rok) bez ohledu na to, zda v tomto došlo k jejich inkasu.
» Národohospodářská - jsou to složky užití HDP (hrubého domácího produktu) národohospodářských středisek za výkony.
Výnosy = užitečné výstupy podniku.
Výrobní podniky - tržby za prodej vlastních výrobků a služeb.
Obchodní podniky - obchodní rozpětí (rozdíl mezi prodejní a kupní cenou)
Bankovní podniky - rozdíl mezi úroky, které banka získá za poskytnuté úvěry a úroky, které zaplatí za vklady.
Výnosy podniku tvoří
a) provozní výnosy získané z provozně hospodářské činnosti podniku (tržby za prodej),
b) finanční výnosy získané z finančních investic, cenných papírů, vkladů a účastí,
c) mimořádné výnosy získané mimořádně, např. prodejem odepsaných strojů.

Tržby

» jsou peněžní částkou, které podnik získal prodejem výrobků, zboží a služeb v daném účetním období (měsíci, roku).
» jsou rozhodující složkou výnosů a hlavním finančním zdrojem podniku, který slouží k úhradě jeho nákladů a daní, výplatě dividend a jeho rozšířené reprodukci.

Výnosy podniku tvoří
a) tržby z prodeje vyrobených výrobků a poskytnutých služeb
b) tržby z prodeje nakupovaného zboží a za prodané zásoby materiálu, nepotřebné stroje a jiné zařízení
c) tržby za prodané patenty, licence apod.

» rozhodující jsou tržby za výrobky resp. za poskytnuté služby; ty jsou ovlivněny fyzickým objemem výroby (prodeje) (Q), cenami jednotlivých výrobků (P), sortimentní strukturou prodeje, způsobem fakturace a dobou úhrady faktur a jinými činiteli (např. při exportu kurzem měny).

Klíčová slova:

výnosy podniku

cash flow

výrobní kapacita

optimalizace zásob

distribuční cesty

investiční akce



Obsah:
  • Podniková ekonomika II - skripta 1
    1.1.1 Výnosy podniku 2
    1.1.2 Tržby 2
    1.2.1 Pojetí nákladů 2
    1.2.2 Náklady versus výdaje 4
    1.2.3 Klasifikace nákladů 4
    1.3 Hospodářský výsledek 10
    2.1 Podstata modelování nákladů 13
    2.2 Nákladové funkce 14
    2.3 Metody odhadu fixních nákladů (stanovení nákladových funkcí) 15
    3.1. Stanovení bodu zvratu 20
    3.2 Stanovení bodu maximálního zisku 23
    3.3 Provozní páka 25
    4.1 Kalkulace nákladů 34
    4.2 Rozpočty 41
    4.3 Plánování nákladů 42
    4.3 Technickohospodářské normy 43
    5.1.1 Vymezení základních pojmů 44
    5.1.2 Funkce ceny 45
    5.2. Cenová politika podniku 45
    6.1 Úvod do finančního řízení podniku 53
    6.2 Cah flow 57
    6.3 Finanční analýza podniku 61
    7.1 Vymezení pojmu výroba 67
    7.3 Produkční funkce 69
    7.4 Řízení a plánování výroby 69
    7.5 Výrobní kapacita 73
    8.1 Vývoj názorů na obsah nákupu 77
    8.2. Funkce a úkoly nákupu 77
    8.3.1 Úvod do řízení zásob 81
    8.3.2 Optimalizace zásob 82
    9.1 Předmět a obsah prodeje 88
    9.2 Tvorba strategie a plánování prodeje 89
    9.3 Organizační začlenění prodejních činností 90
    9.4 Distribuční cesty (kanály) 91
    10.1 Úvod - INVESTICE 94
    10.2 Pojetí investic 95
    10.2.1 Makroekonomické pojetí investic 95
    10.2.2 Podnikové pojetí investic 96
    10.3 Klasifikace podnikových investic 96
    10.4 Zdroje financování investic 97
    10.5.1 Příprava rozhodování o investičních projektech 98
    10.5.2 Postup hodnocení efektivnosti investiční akce 99
    10.5.3 Metody hodnocení efektivnosti investičních projektů 101
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše