Skripta z předmětu Strategický management
«»
Popis:
1. Metodologie strategického managementu
1.1. Systémový přístup
Metodologie jako vědní disciplina se zabývá zkoumáním přístupů k řešení problémů reálného světa. Vytváří a navrhuje použití metod, přístupů a postupů a definuje podmínky jejich užití.
Ke zkoumání strategického managementu používáme jako základní metodologický nástroj systémový přístup.
Obecná teorie systémů definuje základní hlediska, ze kterých lze klasifikovat objekty reálného světa, zkoumané jako systémy.
První klasifikační hledisko definuje objekty reálného světa (systémy) přírodní a umělé. Přírodní systémy vznikaly vývojovým procesem bez cílevědomé a uvědomělé účasti člověka. Právě cílevědomá a uvědomělá lidská činnost dává vzniknout systémům umělým.
Další klasifikační hledisko definuje systémy absolutně izolované a relativně izolované Za absolutně izolovaný systém je považován takový, který není spojen s vnějším prostředím žádnou vazbou. V této souvislosti je nutno zmínit kritéria navedení systému. Podle tohoto kritéria lze zkoumat pouze a výhradně vazby při abstrahování od dalších vazeb, s daným kriteriem nesouvisejících. Ekonomické kritérium zkoumá chování daného objektu jako ekonomického systému, energetické kriterium jako energetického systému, informační hledisko jako informačního systému. Informační systém, který nemá žádné vnější (na straně vstupu - inputu a na straně výstupu - outputu) vazby je definován jako absolutně izolovaný apod.
Relativně izolované systémy jsou spojeny s vnějším prostředím prostřednictvím vstupu a výstupu.
Klíčová slova:
management
přístup
organizmus
konkurenční výhoda
postupný přechod
metodologie
Obsah:
- 1. Metodologie strategického managementu
1.1. Systémový přístup
1.2. Ekonomický organismus jako relativně izolovaný systém
1.3. Paradigma strategického managementu
1.4. Informace pro strategický management
2. Strategický management
2.1. Základy strategického managementu
2.2. Strategický plánovací cyklus
2.3. Definice poslání a cílů
2.4. Strategická analýza prostředí (externí analýza)
2.5. Strategická analýza podniku (interní analýza)
2.6. Definice řešených problémů
2.7. Nalezení možných variant řešení (formulace a tvorba strategií)
3. Změna jako konkurenční výhoda
3.1. Invence jako změna ve struktuře vědění
3.2. Měření změny
3.3. Konkrétní podoba invencí
3.4. Zdroje invencí
3.5. Rozhodování o změně
4. Přístupy k řízení strategického rozvoje podniku
4.1. Procesní horizontální struktury
4.2 Změna funkčně řízeného podniku na podnik procesní
4.3. Proč postupný přechod
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.