Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Soudobé teorie vzdělávání - vybrané kapitoly

«»
Přípona
.pdf
Typ
skripta
Stažené
0 x
Velikost
13,1 MB
Jazyk
český
ID projektu
11158
Poslední úprava
27.11.2017
Zobrazeno
1 159 x
Autor:
pandoras.box
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Analytické myšlení - myšlenkový postup/proces spočívající v rozložení poznávaného předmětu nebo jevu na jednotlivé části či jednodušší prvky s cílem vymezit podstatné znaky. Jedná se o rozbor, rozklad, postup od abstraktního ke konkrétnímu

Behaviorismus - psychologický směr, zabývající se chováním subjektů na základě studia odpovědí na stimuly. Základem studia je vnější chování jedince, zdůrazňující pojmový rámec podnět-reakce

Determinismus - názor o nutné příčinné podmíněnosti všech událostí, všeobecné zákonitosti příčiny a následku
Dichotomie - dělení na dvě části, skupiny, třídění do dvou skupin
Divergentní myšlení - způsob myšlení, opírající se o správné řešení problému více možnými způsoby
Elitářství - směr výchovy, upřednostňující jedince nebo skupiny před ostatními na základě schopností, vědomostí, ekonomického hlediska, apod.
Epistemologie - teorie poznání, gnozeologie, noetika
Humanismus - kulturněhistorický směr renezance, uznávající hodnotu člověka a lidskosti
Interiorizace - zvnitřnění, přijetí zkušenosti do psychiky jedince
Intuice - tušení, schopnost postihnout jevy a děje
Komplementárnost - doplňkovost dějů, jevů
Kognitivita - schopnost realizovat poznávací procesy (vnímání, paměť, představivost, myšlení)

Klíčová slova:

paradigmata

vzdělávání

spiritualistické teorie

sociokognitivní teorie

akademické teorie



Obsah:
  • Slovo úvodem -7-
    1 Vymezení základních pojmů -8-
    Shrnutí kapitoly -10-
    2 Paradigmata vzdělávání -11-
    Shrnutí kapitoly -15-
    3 Teorie vzdělávání -17-
    3.1 Spiritualistické teorie -17-
    Shrnutí kapitoly -26-
    3.2 Personalistické teorie -27-
    Shrnutí kapitoly -316-
    3.3 Kognitivně psychologické teorie -35-
    Shrnutí kapitoly -160-
    3.4 Sociokognitivní teorie -42-
    Shrnutí kapitoly -165-
    3.5 Akadmické teorie -47-
    Shrnutí kapitoly -50-
    3.6 Technologické teorie -51-
    Shrnutí kapitoly -55-
    4 Závěr -57-
    5 Literatura -65-
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše