Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Systémy řízení v reálném čase

«»
Přípona
.pdf
Typ
skripta
Stažené
0 x
Velikost
3,6 MB
Jazyk
český
ID projektu
9271
Poslední úprava
19.12.2016
Zobrazeno
1 044 x
Autor:
goldenlife
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Systémy řízení technologických procesů jsou charakteristické tím, že slouží k řízení nějakého technologického zařízení, výrobního komplexu, provozu, výrobku, stroje atp. Jednou jejich typickou vlastností je, že pracují převážně nepřetržitě a v reálném čase.

Co to ale znamená v reálném čase? To znamená, že řídicí systém musí být schopen reagovat na měnící se podmínky nebo na chování řízeného objektu tak rychle a z hlediska časování operací tak přesně, aby jeho zásahy měly pro řízený objekt „positivní“ význam ve smyslu jeho správného řízení. To že systém pracuje v reálném čase si pro tuto chvíli můžeme jednoduše představit tak, že časový režim práce počítače a řízeného systému jsou v souladu a že počítač dokáže reagovat na neočekávaně vznikající požadavky na zpracování úloh vznikající v řízeném systému.

Další typickou vlastností řídicích systémů je dále to, že informace o stavu řízeného objektu nebo technologie se získávají pomocí speciálních vstupů umístěných na vhodných místech přímo v řízené technologii. Naopak, k řídicím zásahům se používají speciální výstupy, jimiž zpravidla ovládáme některé „pohyblivé části řízeného systému“, a nazýváme je tedy akční členy. Těmto speciálním vstupům a výstupům říkáme průmyslové vstupy a výstupy.

Klíčová slova:

počítače v řízení

programování

petriho sítě

kritické rt-systémy

systémové specifikace

implementace

programovací jazyk C#



Obsah:
  • 1. POČÍTAČE V ŘÍZENÍ -1-
    1.1. Průmyslové vstupy - základ schopnosti komunikace počítače technologickým procesem -2-
    1.2. Práce v reálném čase - reál time -3-
    1.3. Paralelismus v řídicích systémech -5-
    1.4. Bezpečnost a spolehlivost řídicích systémů -5-
    1.5. Klasifikace řídících programů -6-
    1.6. Architektura řídicího systému -9-
    1.7. Centralizované řízení -10-
    1.8. Hierarchické řízení, hierarchické systémy -10-
    1.9. Distribuované řízení, distribuované systémy -12-
    1.10. Paralelní řízení, paralelní systémy -13-
    2. PROGRAMOVÁNÍ „NA ÚROVNI STROJE" (LOW-LEVEL PROGRAMMING) -15-
    2.1. Bezpečné programování -16-
    2.2. TypBITSET -16-
    2.3. Typ adresa neboli ukazatele/pointery -17-
    2.4. Absolutní adresy -17-
    3. SOUBĚŽNÉ PROCESY A JEJICH SYNCHRONIZACE -19-
    3.1. Systémy reálného času -20-
    3.2. Paralelní systémy -20-
    3.3. Návrh souběžně pracujících procesů -21-
    3.4. Paralelní, souběžné, procesy -21-
    3.5. Výpočetní Procesy -22-
    3.6. Problém časové závislosti - Bernsteinovy podmínky -25-
    3.7. Synchronizace -26-
    4. REALIZACE SOUBĚŽNOSTI V PROGRAMOVACÍM JAZYKU C#39
    5. PŘERUŠENÍ -74-
    5.1. Přerušení -74-
    6. PETRIHO SÍTĚ -78-
    6.1. Petriho sítě a jejich použití pro znázornění synchronizace -78-
    6.2. Modelování prostřednictvím p-sítí -82-
    6.3. Typické synchronizační úlohy -83-
    7. MODULÁRNÍ ARCHITEKTURA PROGRAMU -85-
    7.1. Návrh -85-
    7.2. Implementace -86-
    7.3. Testování -87-
    8. OBJEKTOVĚ ORIENTOVANÉ VLASTNOSTI PROGRAMOVACÍCH JAZYKŮ -92-
    8.1. Modul -92-
    8.2. Co je objektově orientované programování? -93-
    9. BEZPEČNOST ŘÍDICÍCH SYSTÉMŮ -96-
    9.1. Chyby a poruchy v RT systémech -96-
    9.2. Ošetření chyb v RT-systémech -98-
    10. SOUBORY -103-
    10.1. Organizace souboru -104-
    10.2. Přidělování prostoru souborům na diskových pamětech -106-
    11. KRITICKÉ RT-SYSTÉMY -109-
    11.1. Úvod -109-
    12. SBĚRNICE, SÍTĚ, DISTRIBUOVANÉ SYSTÉMY -114-
    12.1. Struktura a operace sběrnice -115-
    12.2. Elektrické rozhraní sběrnice -115-
    12.3. Sbérnicové operace -116-
    12.4. Síťová architektura -118-
    12.5. Průmyslové sběrnice -121-
    13. ÚVOD DO SOFTWAROVÉHO INŽENÝRSTVÍ -125-
    14. ANALÝZA POŽADAVKŮ -134-
    14.1. Obsah analýzy požadavků -135-
    14.2. Metody analýzy požadavků -137-
    15. DEFINICE POŽADAVKŮ, SYSTÉMOVÁ SPECIFIKACE -139-
    15.1. Studie proveditelnosti (feasibility study) -141-
    16. NÁVRH -146-
    16.1. Strukturované metody návrhu -147-
    16.2. Modularizace -151-
    16.3. Notace pro zaznamenání návrhu -165-
    17. IMPLEMENTACE -169-
    17.1. Výběr jazyka implementace -169-
    17.2. Programovací styl -169-
    17.3. Příprava testování -172-
    17.4. Přenositelnost -172-
    17.5. Výběr programovacího jazyka -172-
    18. TESTOVÁNÍ A INSTALACE -178-
    18.1. Metody testování -178-
    18.2. Metody testování -180-
    18.3. Navrhování testů a plánování testování -185-
    18.4. Předávací test a prováděcí test -188-
    19. ÚVOD DO MODELOVÁNÍ V UML -190-
    19.1. UML Diagramy -191-
    19.2. Modelování, model a diagramy -191-
    19.3. Diagramy případů užití (Use Čase diagramy) -191-
    19.4. Diagramytříd (Class Diagram) -193-
    19.5. Diagramy spolupráce (Collaboration diagrams) -194-
    19.6. Sekvenční diagramy (Sequence Diagrams) -195-
    19.7. Stavový diagram (Statechart Diagram) -196-
    19.8. Diagramy aktivit-znázornénítoků data činností -198-
    19.9. Diagramy souběžné spolupráce iConcurrent Collaboration Diagrams) . 200
    19.10. Diagramy rozmístění (Deployment Diagrams) -202-
    19.11. Rozšiřující mechanismy UML -202-
    20. AUTOMATICKÁ IDENTIFIKACE A SBĚR DAT -204-
    20.1. Čárový kód -205-
    20.2. Radiofrekvenční identifikace - RFID -209-
    21. PROGRAMOVACÍ JAZYK C# -217-
    21.1. Historie programovacího jazyka C# -217-
    21.2. Specifikace jazyka C# -225-
    21.3. Kompilátor jazyka C# (CLR, JIT) -230-
    21.4. Základní datové typy jazyka C#, Windows Presentation Foundation (WPF) 233
    22. PROGRAMOVÁNÍ V JAZYCE C# -241-
    22.1. Syntaxe jazyka C# -241-
    22.2. Základní programovací konstrukce jazyka C# -242-
    22.3. Dědičnost -251-
    22.4. Interface -255-
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše