Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Úvod do teorie masové komunikace

«»
Přípona
.doc
Typ
skripta
Stažené
1 x
Velikost
0,5 MB
Jazyk
český
ID projektu
4742
Poslední úprava
08.12.2014
Zobrazeno
1 216 x
Autor:
northfinder
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Vymezení masové komunikace (dále jen MK) věnujeme větší prostor než je obvyklé pro definování jednoho pojmu. Jde o to, že jak zjistíme, jednotné definice se fakticky nelze dobrat. Pokus o jeho přesnější vymezení (spíše než definování) nás nezbytně dovede k tomu, že můžeme postupovat pouze „atributivně“, tedy pomocí stanovení jednotlivých charakteristik a úrovní, které daný pojem v sobě zahrnuje, a kterými se musíme při popisu MK zabývat. Proto tuto část věnujeme nástinu jednotlivých úrovní daného jevu s tím, že budou podrobněji rozebrány v dalších kapitolách.

Samotný pojem „masová komunikace“ může vyvolávat zdání, že jeho obsah lze odvodit poměrně jednoduše z významů slov, z nichž se skládá. Taková definice by však byla značně zjednodušující a pro potřeby jakékoliv seriózní vědecké disciplíny naprosto nepoužitelná. Přesto však při pokusu o definování MK můžeme tímto - spíše intuitivním - postupem začít. Adjektivum „masová“ nás odkazuje na jednu z nejdůležitějších charakteristik MK, totiž na velké množství aktérů, kteří se jí účastní. Termín „komunikace“ říká, že půjde o způsob předávání a přijímání informací, nebo přesněji sdělení.

Klíčová slova:

komunikace

disciplína

informace

sémiotika

paradigma

komunikace



Obsah:
  • Co je teorie masové komunikace 3
    Interdisciplinární charakter mk 7
    Teorie informace a teorie systémů 9
    Sémiotika a teorie diskursu 14
    Teorie diskursu 18
    Teorie sociální komunikace 19
    Paradigmatická struktura teorie masové komunikace 21
    Základní teoretické přístupy pro zkoumání problematiky mk 22
    Typy teorií, užívané pro zkoumání masové komunikace 22
    Základní možnosti analýzy 23
    Základní paradigmata v teorii masové komunikace 24
    Základní komunikační modely a související teorie 25
    Seznam použité literatury: 29
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše