Popis:
I. PODSTATA REPRODUKČNÍHO PROCESU
V transformačním (jehož součástí je proces výrobní) procesu podniku se mění účelově vstupy na výstupy a v jejich vzájemném vztahu se odráží efektivnost, s jakou probíhá reprodukční proces podniku. Nositelem efektivnosti je tedy reprodukční proces a jeho jednotlivé části.
Z vymezení podnikatelské činnosti a jejího fungování vyplývá, že úspěšná podnikatelská činnost musí být nepřetržitým, permanentním a stále se opakujícím procesem. To vyžaduje její neustálé cyklické opakování, z čehož vyplývá nezbytnost její reprodukce. Reprodukovat se musí všechny složky a fáze podnikatelské činnosti.
Aby mohl konkrétní hospodářský proces probíhat a reprodukovat se, musí být k dispozici odpovídající konkrétní věcné a osobní složky, tj. konkrétní investiční, dnes dlouhodobý majetek a oběžný (provozní) majetek a zaměstnanci.
To odpovídá i podstatě reprodukčního procesu v podniku, kdy jeho předpokladem je zejména obnova příslušných věcných složek a lidského činitele a s tím spojená obnova transformačních procesů (přeměny vstupů na užitečný výstup, který tvoří konkrétní zboží, služby nebo práce).
Klíčová slova:
reprodukční procesy
podnikohospodářské činnosti
výrobní proces
kapitálová výstavba podniku
postavení podniku na trhu
Obsah:
- I. Podstata reprodukčního procesu
1.1 Cíle a úkoly managementu
1.2 Analýza efektivnosti hospodářské činnosti podniku
1.3 Obecný ekonomický význam hospodaření se složkami hospodářského procesu v podniku
II. Podnikohospodářské činnosti
2.1 Charakteristika jednotlivých podnikohospodářských činností
2.2 Zásobování (nákup)
2.3 Investiční činnost
2.4 Personální činnost
2.5 Řízení výroby
2.6 Marketingová (odbytová, prodejní) činnost
III. Náklady a výrobní proces
3.1 Třídění nákladů dle potřeb podniku
3.2 Celkové, průměrné a mezní náklady
3.3 Třídění na variabilní a fixní náklady
V. Majetková a kapitálová výstavba podniku
5. 1 Majetková výstavba
VI. Organizace a tvorba organizačních struktur v podniku
6.1 Základy teorie organizace
6.2 Tvorba a typy organizačních struktur
IV. Analýza postavení podniku na trhu
4.1 Základní pojmy