Popis:
Management (řízení) » vymezení pojmu ze tří hledisek:
• managament jako označení lidí v podniku, kteří se zabývají jeho řízením
• management jako soubor činností realizovaných vedoucími pracovníky /manažery/
• management jako odborná disciplína
Definice managementu (pozn.: existuje mnoho definic)
Management je dosahování cílů organizace prostřednictvím jiných. (Američan Management association)
Management je funkcí, je disciplínou, návodem, který je třeba zvládnout a manažeři jsou profesionálové, kteří tuto disciplínu realizují, vykonávají funkce a z nich vyplývající povinnosti. P.F. Drucker
jakákoliv definice → co znamená, je optimální
Strategický management
• nejvyšší úroveň managementu v organizaci
• soubor lidí, kteří jsou odpovědni za tvorbu, aplikaci, udržování, změnu strategie organizace, odpovědni za efektivitu organizace
Strategické řízení - stanovení cílů, postupů a jak jich dosáhnout pak kontrola
Řízení lze definovat jako:
• subjektivní, cílevědomá činnost lidí,
• objektivně nutná, vyplývající z podstaty transformačních procesů,
• poznávající a využívající objektivní zákonitosti přírody a společnosti,
• směřující na jejich základě ke stanovení:
- správných cílů
- nejvhodnějších prostředků a cest k jejich dosažení
- způsobu zabezpečení průběhu a kontroly takto stanovených činností.
Klíčová slova:
management
podnik
chování podniku
strategická analýza
implementace
internacionalizace
Obsah:
- 1. Management a společnost
2. Podnik a jeho poslání
3. Podnik a vnější prostředí
4. Chování podniku a konkurenční výhoda
5. Strategické řízení
6. Strategická analýza: vnější prostředí
7. Strategická analýza: vnitřní prostředí
8. Formulace strategie
9. Výběr strategie
10. Implementace strategie
11. Učící se organizace
12. Strategické aliance
13. Internacionalizace a globalizace
14.Integrační strategie