Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Zkrácená skripta z předmětu Strategické řízení

«»
Přípona
.docx
Typ
skripta
Stažené
1 x
Velikost
0,2 MB
Jazyk
český
ID projektu
11151
Poslední úprava
27.11.2017
Zobrazeno
952 x
Autor:
pandoras.box
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Management (řízení) » vymezení pojmu ze tří hledisek:
• managament jako označení lidí v podniku, kteří se zabývají jeho řízením
• management jako soubor činností realizovaných vedoucími pracovníky /manažery/
• management jako odborná disciplína
Definice managementu (pozn.: existuje mnoho definic)
Management je dosahování cílů organizace prostřednictvím jiných. (Američan Management association)
Management je funkcí, je disciplínou, návodem, který je třeba zvládnout a manažeři jsou profesionálové, kteří tuto disciplínu realizují, vykonávají funkce a z nich vyplývající povinnosti. P.F. Drucker

jakákoliv definice → co znamená, je optimální
Strategický management
• nejvyšší úroveň managementu v organizaci
• soubor lidí, kteří jsou odpovědni za tvorbu, aplikaci, udržování, změnu strategie organizace, odpovědni za efektivitu organizace
Strategické řízení - stanovení cílů, postupů a jak jich dosáhnout pak kontrola
Řízení lze definovat jako:
• subjektivní, cílevědomá činnost lidí,
• objektivně nutná, vyplývající z podstaty transformačních procesů,
• poznávající a využívající objektivní zákonitosti přírody a společnosti,
• směřující na jejich základě ke stanovení:
- správných cílů
- nejvhodnějších prostředků a cest k jejich dosažení
- způsobu zabezpečení průběhu a kontroly takto stanovených činností.

Klíčová slova:

management

podnik

chování podniku

strategická analýza

implementace

internacionalizace



Obsah:
  • 1. Management a společnost
    2. Podnik a jeho poslání
    3. Podnik a vnější prostředí
    4. Chování podniku a konkurenční výhoda
    5. Strategické řízení
    6. Strategická analýza: vnější prostředí
    7. Strategická analýza: vnitřní prostředí
    8. Formulace strategie
    9. Výběr strategie
    10. Implementace strategie
    11. Učící se organizace
    12. Strategické aliance
    13. Internacionalizace a globalizace
    14.Integrační strategie
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše