Popis:
Soubor .rar obsahuje jak rozsáhlou verzi (131 stran) tak i zkrácenou verzi (62 stran).
1 STRATEGICKÉ ŘÍZENÍ INFORMAČNÍCH SYSTÉMŮ
Řízení fází životního cyklu - tvorba strategie, výběr systému, forma pořízení, implementace, provoz. ITIL - využití při strategickém řízení IS, pět základních oblastí.
1.1 Tvorba strategie
Strategie je popisem cesty, jak dosáhneme plánovaných cílů (poslání, vize, mise, cíle). Neexistence informační strategie bývá označována jako jedna z hlavním příčin neefektivnosti výdajů na informační systémy.
Při tvorbě firemní strategii chceme dosáhnout:
• lepší podpora procesů firmy
• lepší podklady pro rozhodování
• lepší fungování firmy
• dosažení podnikových cílů
1.1.1 Informační strategie
Informační strategie = soustava cílů a způsobů jejich dosažení pro oblast IT
podstatou je definování vize IT, specifikace poslání IT, identifikace klíčových strategických cílů pro IT, strategická analýza orientovaná na IT podporu a služby, model poskytování IT služeb, stanovení sourcing strategie pro oblast IT
cíle, budoucí charakteristiky IS/ICT; přispívá k omezení chaotického řízení IS/ICT, a pomáhá k dosažení efektivního (=efektivita + efektivnost) využívání IS/ICT ve společnosti.
● příprava a rozvoj informační strategie jsou důležité nejen z pohledu efektivního fungování informačního systému, ale také z pohledu správného, systematického a cíleného vkládání investic do informačních technologií a programových prostředků
Klíčová slova:
řízení informačních systémů
efektivita
investiční instrumenty
právní opora
řízení obchodu
finanční plán
platební schopnost
Obsah:
- 1 Strategické řízení informačních systémů 2
2 efektivita a efektivnost informačních systémů 11
3 Řízení programu a portfolia projektu 14
4 Druhy plánů a způsoby plánování v projektech 19
5 Systémové vymezení finančních trhů v rámci finančního systému 26
6 Druhy finančních investičních instrumentů 32
7 Matematické modely poptávky, nabídky a produkce 40
8 Matematické modely užitečnosti a národní důchod 48
9 problematika isms 53
10 Právní opora ISMS 58
11 Řízení obchodu na ERP trhu 63
12 Řízení obchodu na ERP trhu 74
13 finanční plán 81
14 ŘÍZENÍ PLATEBNÍ SCHOPNOSTI PODNIKU 89
15 Změny ve firmě a riziko 94
16 Riziko a metody snižování rizika 103
17 Význam a podstata strategického managementu, 107
18 Formulace strategie; 113
19 STRATEGICKÝ MARKETING 122
20 Segmentace, targeting a positioning jako základní kameny marketingové strategie. 128