Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Krátké vypracované státnicové otázky - Ekonomika a management

«»
Přípona
.pdf
Typ
státnicové otázky
Stažené
4 x
Velikost
0,6 MB
Jazyk
český
ID projektu
10233
Poslední úprava
09.05.2017
Zobrazeno
1 145 x
Autor:
quadra
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Strategický management a jeho význam pro fungování podniku se zaměřením především na:
- formulování vize, mise, základní pravidla pro definice strategických cílů podniku
- proces strategického řízení podniku
• charakteristiky úspěšné strategie a hierarchie firemních strategií - podnikatelskou, podnikovou, obchodní, operativní


Formulování vize, mise, základní pravidla pro definice strategických cílů podniku

Strategie - cesty, jak dosáhnout vize a cíle
Mise - smysl a účel existence organizace (např. etické a spo lečenské hodnoty)
Vize - dlouhodobý směr podniku, kam podnik kráčí (jasné a srozumitelné vyjádření)
Cíle podniku - zhodnocovat prostředky vložené vlastníky, maximalizace hodnoty podniku
Strategické cíle podniku - nejvyšší cíle organizace, dlouhodobé cíle v souladu s cíli vlastníků

Proces strategického řízení podniku
Firma, která, chce být úspěšná nejen v blízké, ale i v další budoucnosti, musí provádět strategické plánování.
4 části:
• strategická analýza
- identifikace mise a cílů, analýza vnějšího i vnitřního prostředí (vnější - STEEP; mikroprostředí - Porter konkurenční prostředí; vnitřní - SWOT)
• výběr podnikové strategie s využitím Balanced Scorecard
- vyjasnění a převedení vize a strategie do konkrétních cílů, plánování a stanovení cílů, sledování výkonnosti: finanční, zákaznické, interní procesy, učení se, růstu; provázání jednotlivých cílů
• implementace strategie
- vytvoření a schválení plánu implementace BSC (zajištění informační podpory a vazeb na provozní systém
• zpětná vazba - strategický controlling
- zpětná vazba k procesu strategického řízení, vyhodnocování odchylek ukazatelů od cíle

Klíčová slova:

firemní strategie

strategický management

controlling

personální procesy

hospodářsky výsledek

řízení rizika

majetková struktura



Obsah:
  • 1. Strategický management a jeho význam pro fungování podniku se zaměřením především na:
    2. Firemní strategie - jejich možnosti a způsoby využití v praxi řízení podniku se zaměřením především na:
    3. Výzkum a informace - jejich význam pro strategické (marketingové, obchodní, finanční, personální) řízení podniku se zaměřením především na:
    4. Inovace jako konkurenční výhoda se zaměřením především na:
    5. Inovační strategie a jejich řízení se zaměřením především na:
    6. Hodnotové inovace a Strategie modrého oceánu se zaměřením především na:
    7. Proces komercializace inovace se zaměřením především na:
    8. Role marketingu v řízení podniku se zaměřením především na:
    9. Konkretizace procesu marketingového řízení podniku prostřednictvím nástrojů marketingového mixu se zaměřením především na:
    10. Typologie zákazníků, zákaznická segmentace a její dopad na efektivitu podnikových procesů se zaměřením především na:
    11. Úloha controllingu v procesním modelu řízení podniků se zaměřením především na:
    12. Operativní a strategický controlling v řízení podniku se zaměřením především na:
    13. Řízení lidských zdrojů jako součást podnikové strategie se zaměřením především na:
    14. Řízení znalostí a způsobilostí se zaměřením především na:
    15. Personální procesy v multikulturním prostředí se zaměřením především na:
    16. Řízení pohledávek se zaměřením především na:
    17. Manažerské účetnictví v procesním modelu řízení podniků se zaměřením především na:
    18. Finanční plán podniku se zaměřením především na:
    19. Hospodářský výsledek a jeho místo v hodnocení výkonnosti firmy se zaměřením především na:
    20. Výkaz Cash flow a jeho místo ve finančním řízení podniku se zaměřením především na:
    21. Řízení nákladů v podniku se zaměřením především na:
    22. Variabilní a fixní náklady v řízení se zaměřením zejména na:
    23. Výkonnost podniku a její měření se zaměřením především na:
    24. Komplexní metody hodnocení výkonnosti firmy se zaměřením především na:
    25. Investiční rozhodování a plánování, se zaměřením zejména na:
    26. Investiční rozhodování a plánování, se zaměřením zejména na:
    27. Majetková struktura se zaměřením zejména na:
    28. Kapitálová struktura se zaměřením především na:
    29. Řízení rizika se zaměřením především na:
    30. Řízení rizika se zaměřením především na:
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše