Popis:
1. Strategický management a jeho význam pro fungování podniku se zaměřením především na:
- formulování vize, mise, základní pravidla pro definice strategických cílů podniku
- proces strategického řízení podniku
•
charakteristiky úspěšné strategie a hierarchie firemních strategií - podnikatelskou, podnikovou, obchodní, operativní
Formulování vize, mise, základní pravidla pro definice strategických cílů podniku
Strategie - cesty, jak dosáhnout vize a cíle
Mise - smysl a účel existence organizace (např. etické a spo lečenské hodnoty)
Vize - dlouhodobý směr podniku, kam podnik kráčí (jasné a srozumitelné vyjádření)
Cíle podniku - zhodnocovat prostředky vložené vlastníky, maximalizace hodnoty podniku
Strategické cíle podniku - nejvyšší cíle organizace, dlouhodobé cíle v souladu s cíli vlastníků
Proces strategického řízení podniku
Firma, která, chce být úspěšná nejen v blízké, ale i v další budoucnosti, musí provádět strategické plánování.
4 části:
•
strategická analýza
- identifikace mise a cílů, analýza vnějšího i vnitřního prostředí (vnější - STEEP; mikroprostředí - Porter konkurenční prostředí; vnitřní - SWOT)
•
výběr podnikové strategie s využitím Balanced Scorecard
- vyjasnění a převedení vize a strategie do konkrétních cílů, plánování a stanovení cílů, sledování výkonnosti: finanční, zákaznické, interní procesy, učení se, růstu; provázání jednotlivých cílů
•
implementace strategie
- vytvoření a schválení plánu implementace BSC (zajištění informační podpory a vazeb na provozní systém
• zpětná vazba - strategický controlling
- zpětná vazba k procesu strategického řízení, vyhodnocování odchylek ukazatelů od cíle
Klíčová slova:
firemní strategie
strategický management
controlling
personální procesy
hospodářsky výsledek
řízení rizika
majetková struktura
Obsah:
- 1. Strategický management a jeho význam pro fungování podniku se zaměřením především na:
2. Firemní strategie - jejich možnosti a způsoby využití v praxi řízení podniku se zaměřením především na:
3. Výzkum a informace - jejich význam pro strategické (marketingové, obchodní, finanční, personální) řízení podniku se zaměřením především na:
4. Inovace jako konkurenční výhoda se zaměřením především na:
5. Inovační strategie a jejich řízení se zaměřením především na:
6. Hodnotové inovace a Strategie modrého oceánu se zaměřením především na:
7. Proces komercializace inovace se zaměřením především na:
8. Role marketingu v řízení podniku se zaměřením především na:
9. Konkretizace procesu marketingového řízení podniku prostřednictvím nástrojů marketingového mixu se zaměřením především na:
10. Typologie zákazníků, zákaznická segmentace a její dopad na efektivitu podnikových procesů se zaměřením především na:
11. Úloha controllingu v procesním modelu řízení podniků se zaměřením především na:
12. Operativní a strategický controlling v řízení podniku se zaměřením především na:
13. Řízení lidských zdrojů jako součást podnikové strategie se zaměřením především na:
14. Řízení znalostí a způsobilostí se zaměřením především na:
15. Personální procesy v multikulturním prostředí se zaměřením především na:
16. Řízení pohledávek se zaměřením především na:
17. Manažerské účetnictví v procesním modelu řízení podniků se zaměřením především na:
18. Finanční plán podniku se zaměřením především na:
19. Hospodářský výsledek a jeho místo v hodnocení výkonnosti firmy se zaměřením především na:
20. Výkaz Cash flow a jeho místo ve finančním řízení podniku se zaměřením především na:
21. Řízení nákladů v podniku se zaměřením především na:
22. Variabilní a fixní náklady v řízení se zaměřením zejména na:
23. Výkonnost podniku a její měření se zaměřením především na:
24. Komplexní metody hodnocení výkonnosti firmy se zaměřením především na:
25. Investiční rozhodování a plánování, se zaměřením zejména na:
26. Investiční rozhodování a plánování, se zaměřením zejména na:
27. Majetková struktura se zaměřením zejména na:
28. Kapitálová struktura se zaměřením především na:
29. Řízení rizika se zaměřením především na:
30. Řízení rizika se zaměřením především na: