Popis:
Povinný blok
Fáze vývoje, údržby a provozu IS podniku.
Význam a obsah jednotlivých fází. Participace managementu podniku, informatických specialistů a uživatelů v jednotlivých fázích.
Vývoj – vytvoření nové aplikace/služby buď vlastními silami nebo dodavatelsky NEBO rozsáhlejší úprava stávajícího IS podniku
management: zjištění různých potřeb z útvarů podniku, formulace požadavku co chceme
informatičtí specialisté: vyhodnotí požadavky a navrhnou jak bychom toho co chceme mohli nejlépe (nejlevněji, nejefektivněji) dosáhnout, jejich návrh jde ke schválení managementem.
uživatelé: zjistí se jejich potřeby a management s IT-specialisty se dohodnou, které by bylo vhodné uskutečnit (integrace potřeb aby nebyly vzájemně protichůdné) a které ne, poslední slovo má management (rozhoduje o penězích a o tom, co se udělá, IT má poradní hlas).
Údržba (a rozvoj) – drobná údržba, např. úprava vzhledu obrazovky, vytvoření nových tiskových sestav.
Jedná se o rozsahem malé operace, uživatelé vysloví potřebu, jejich vedoucí (MGMT) schvaluje, IT-pracovník úpravu uskuteční.
Fáze vývoje a distribuce aplikace:
1) Tvorba aplikace (naprogramování, navržení, př. výběr nejvhodnější nabídky od dodavatele)
2) Distribuce vytvořené aplikace (kanálem distributorů, dealerů, syst. integrátorů)
3) Licencování produktu (nákup licence opravňující tento produkt využívat)
4) Zavedení aplikace (instalace, customizace, integrace)
Provoz IS – běžné využívání aplikace odběratelem aplikace/služeb které zajišťuje odběratel sám, nebo dodavatelsky. Drobné úpravy aplikací/služeb.
Rutinní operace: management dohlíží, případně koriguje; IT-specialisté poskytují nasmlouvané služby/aplikace a doplňují případně dle dispozic managementu, uživatelé využívají aplikaci a její funkce, slouží jim k lepšímu (rychlejšímu/levnějšímu) vykonávání procesů (výrobní, obchodní aj. aktivity).
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jsou různé varianty vývoje, údržby a provozu:
např.
vlastní vývoj IASW, nákup ostatních komponent, integrace a provoz vlastními silami
vývoj IASW externí firmou, ---------- „ -------------------------------------------------------
nákup všech komponent TASW od růz. dodavatelů, integrace a provoz vlastními silami
nákup celého IS/ICT od gen.dodav.(syst. integrátora), provoz vlastními silami
Klíčová slova:
řešení informačních systémů
datová dimenze
outsourcing
extranet
aplikační architektura
Obsah:
- Fáze vývoje, údržby a provozu IS podniku.
Varianty řešení IS/ICT podniku
Dimenze řešení IS – MDIS
Internet jako prezentační médium.
Intranet.
Extranet.
Procesy a obchodní cyklus
Fáze CRM a aplikační architektura CRM
Technologie CRM
Funkcionalita CRM
Blok Informační technologie
Zajištění bezpečnosti v počítačových sítích
Charakteristiky jednotlivých kategorií počítačů
Využití kancelářských systémů (OIS)
Služba WWW
Návrh datové základny.
Domain Name System
Filtrování