Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Management v informační společnosti - státní zkouška

«»
Přípona
.doc
Typ
státnicové otázky
Stažené
0 x
Velikost
0,3 MB
Jazyk
český
ID projektu
2369
Poslední úprava
28.11.2013
Zobrazeno
1 391 x
Autor:
eliskabila
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Povinný blok
Fáze vývoje, údržby a provozu IS podniku.
Význam a obsah jednotlivých fází. Participace managementu podniku, informatických specialistů a uživatelů v jednotlivých fázích.
Vývoj – vytvoření nové aplikace/služby buď vlastními silami nebo dodavatelsky NEBO rozsáhlejší úprava stávajícího IS podniku
management: zjištění různých potřeb z útvarů podniku, formulace požadavku co chceme
informatičtí specialisté: vyhodnotí požadavky a navrhnou jak bychom toho co chceme mohli nejlépe (nejlevněji, nejefektivněji) dosáhnout, jejich návrh jde ke schválení managementem.
uživatelé: zjistí se jejich potřeby a management s IT-specialisty se dohodnou, které by bylo vhodné uskutečnit (integrace potřeb aby nebyly vzájemně protichůdné) a které ne, poslední slovo má management (rozhoduje o penězích a o tom, co se udělá, IT má poradní hlas).
Údržba (a rozvoj) – drobná údržba, např. úprava vzhledu obrazovky, vytvoření nových tiskových sestav.
Jedná se o rozsahem malé operace, uživatelé vysloví potřebu, jejich vedoucí (MGMT) schvaluje, IT-pracovník úpravu uskuteční.
Fáze vývoje a distribuce aplikace:
1) Tvorba aplikace (naprogramování, navržení, př. výběr nejvhodnější nabídky od dodavatele)
2) Distribuce vytvořené aplikace (kanálem distributorů, dealerů, syst. integrátorů)
3) Licencování produktu (nákup licence opravňující tento produkt využívat)
4) Zavedení aplikace (instalace, customizace, integrace)
Provoz IS – běžné využívání aplikace odběratelem aplikace/služeb které zajišťuje odběratel sám, nebo dodavatelsky. Drobné úpravy aplikací/služeb.
Rutinní operace: management dohlíží, případně koriguje; IT-specialisté poskytují nasmlouvané služby/aplikace a doplňují případně dle dispozic managementu, uživatelé využívají aplikaci a její funkce, slouží jim k lepšímu (rychlejšímu/levnějšímu) vykonávání procesů (výrobní, obchodní aj. aktivity).

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jsou různé varianty vývoje, údržby a provozu:
např.
vlastní vývoj IASW, nákup ostatních komponent, integrace a provoz vlastními silami
vývoj IASW externí firmou, ---------- „ -------------------------------------------------------
nákup všech komponent TASW od růz. dodavatelů, integrace a provoz vlastními silami
nákup celého IS/ICT od gen.dodav.(syst. integrátora), provoz vlastními silami

Klíčová slova:

řešení informačních systémů

datová dimenze

outsourcing

extranet

aplikační architektura



Obsah:
  • Fáze vývoje, údržby a provozu IS podniku.
    Varianty řešení IS/ICT podniku
    Dimenze řešení IS – MDIS
    Internet jako prezentační médium.
    Intranet.
    Extranet.
    Procesy a obchodní cyklus
    Fáze CRM a aplikační architektura CRM
    Technologie CRM
    Funkcionalita CRM

    Blok Informační technologie
    Zajištění bezpečnosti v počítačových sítích
    Charakteristiky jednotlivých kategorií počítačů
    Využití kancelářských systémů (OIS)
    Služba WWW
    Návrh datové základny.
    Domain Name System
    Filtrování
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše