Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Manažerské techniky

«»
Přípona
.doc
Typ
státnicové otázky
Stažené
0 x
Velikost
0,4 MB
Jazyk
český
ID projektu
5936
Poslední úprava
15.06.2015
Zobrazeno
772 x
Autor:
agata.kucova
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
77. Základní manažerské techniky a dovednosti, strategický význam řízení, vedení, prognózování, základní pojmy.

Vedení - CO? - co chci dokázat a kam směřuji; základní strategie
Řízení - JAK? - jak to udělat, jak se tam dostat; zabývám se taktikou, operativou

„Řízení je dělání věcí správně, vedení je dělání správných věcí.“

Strategie musí předcházet taktice a ani sebelepší řízení nemůže nedostatek vedení nahradit.

Strategické vedení - vedení a koordinace vývoje podniku
- hledá šance a rizika, jež pro podnik z těchto změn plynou
- snaží se najít nové cesty, vyvinout nové výrobky, využívá informací o zákaznících a sám poptávku tvoří

Klíčová slova:

manažerské techniky

motivace

plánování

instruktáž

organizace

procesy



Obsah:
  • 77. Základní manažerské techniky a dovednosti, strategický význam řízení, vedení, prognózování, základní pojmy.
    78. Řízení podle cílů. Motivace a metody pozitivního povzbuzení, pyramida potřeb, uznání a ocenění, zajímavost práce, odpovědnost a důvěra, teorie X a Y, teorie dvou faktorů - motivačně hygienické
    79. Plánování (metody, jak cíle dosáhnout, hledání alternativ, míra participace, zvyšování tvořivosti, nástroje generování nápadů). Definování úkolu, seznámení s cílem a úkolem, rozložení obecného na konkrétní.
    80. Instruktáž a její úkoly, zásady efektivního slovního projevu. Komunikace a instruování organizace a jednotlivců. Kontrola a řízení, řízení porad, řízení v organizacích, způsoby kontroly, systémy řízení.
    81. Rozhodování, vyhodnocování, zvažování důsledků, rozhodování a vyhodnocování týmové výkonnosti, hodnocení a výcvik jednotlivců, kladení otázek, výběr a posuzování lidí, sebehodnocení.
    82. Organizování, organizace skupin a podskupin, vedení vedoucích, organizování organizace a jejich průzkum, faktory velikosti pracovní skupiny, organizační struktury, důvěra a delegování. Vedení osobním příkladem a řízení skupiny, organizování sebe sama, rozhodování v manažerské práci.
    83. Vlastnosti pracovních skupin. Jednotlivci, pracovní týmy, organizace a komunity. Účast ve skupinách, komunikace a soudržnost, atmosféra, standardy, struktura a organizace.
    84. Základní role a funkce ve skupinách. Charakteristika rolí, jejich druhy, konflikty rolí a role vedoucího pracovníka. Vzájemně spjaté potřeby v životě skupiny, jejich základní projevy. Potřeby a funkce vedení a jeho základní kategorie (podněcování, regulování, informování, podpora, hodnocení atd.).
    85. Procesy ve vývoji skupiny. (formování, kvašení, normování = budování soudržnosti, podávání výkonu - úkol). Skupinová pravidla a procedury (rozhodování, reakce na autoritu, boj a útěk, obranné mechanismy). Skupiny ve skupinách, řízení vztahů mezi skupinami.
    86. Týmy a týmová práce, sekvenční týmy ve stavebnictví, vytváření a udržování vysoce výkonných týmů. Styly vedení, vedoucí a jeho základní odpovědnosti. Aktuální otázky vedení a řízení v současnosti.
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše