Popis:
1. Strategie marketingové komunikace, postup její tvorby
- konkrétní podoba komunikačního mixu závisí ve velké míře na tom, zda podnik klade větší důraz na strategie TAHU nebo TLAKU
Strategie TAHU (=PULL = protahovací)
založena na komunikaci, jež má vytvořit poptávku na straně spotřebitelů - uplatňuje se u spotřebního zboží
předpoklad - spotřebitel motivovaný hlavně reklamou a PP bude výrobek žádat u maloobchodníka, který se obrátí na velkoobchodníka a ten na výrobní firmu
spotřebitelská poptávka tak obrazně protáhne produkt celým distribučním systémem
Strategie TLAKU (= PUSH = protlačovací)
komunikace s distribučním řetězcem, jehož články jsou osloveny zejména obchodními zástupci firmy a motivovány PP obchodu
podpora osobního prodeje; podpora výrobků na cestě ke konečnému spotřebiteli
nástroje: společná reklama, obchodní slevy, podpora a motivace prodejců, u mezičlánků distribuce
výrobek je tlačen do distribučního systému, jehož články posléze samy propagují výrobek svým zákazníkůmspotřebitelská poptávka tak obrazně protáhne produkt celým distribučním systémem
átí na velkoobchodníka a ten na výrobní firmu
Tvorba strategie
1. Určené příjemce zprávy = identifikace cílové skupiny
2. Stanovení cílů komunikace a určení očekávané reakce
3. Stanovení zprávy = výběr sdělení
4. Výběr komunikační cesty
5. Rozhodnutí o skladbě komunikačního mixu
6. Zpracování rozpočtu na marketingovou komunikaci
7. Zabezpečení zpětné vazby a systémy měření účinnosti
1. Určené příjemce zprávy = identifikace cílové skupiny
- potencionální zákazník, skuteční uživatelé
- cílový segment působí na CO se bude sdělovat, JAK, KDY a KDE, KDO bude sdělovat,
Cílový segment - stávající, potencionální zákazníci, ovlivňovatelé a rozhodovatelé
- účastníci kupního procesu: iniciátor, uživatel, ovlivňovatel, rozhodovatel, kupující
2. Stanovení cílů komunikace a určení očekávané reakce
- model AIDA - attention = pozornost, interest = zájem, desire = přání; action = akce
- různé cíle (stimulace poptávky, diferenciace produktu, užitek, hodnota, zvýšení obratu)
- proces připravenosti kupujících = vnímání → poznání /bere na vědomí → postoj → preference /kvalita, výkon → spokojenost → nákup
Klíčová slova:
komunikace
promotion
marketing
silné stránky
mezinárodné trhy
trendy
Obsah:
- 1) Strategie marketingové komunikace, postup její tvorby
2) Vliv makro a mikro prostředí na tvorbu promotion, modely spotřebního chování
3) Stanovení marketingových a komunikačních cílů. Integrované komunikace
4) Brand management. Význam řízení značek pro marketingovou komunikaci. Hodnota značek.
5) Nástroje komunikačního mixu. Životní cyklus výrobku a nástroje komunikačního mixu.
6) Měření účinnosti komunikačního programu. Proces testování a měření efektů. Sociální a ekonomické faktory komunikace.
7) Reklama a reklamní strategie. Regulace reklamy v ČR v kontextu komerční komunikace trhu EU
8) Podlinkové aktivity v komerční komunikaci. Silné a slabé stránky.
9) Využití public relations při řízení podniku. Oblasti public relations. Krizová komunikace.
10) Přímý marketing. Využití přímého marketingu v komunikační strategii firmy.
11) Specifika marketingové komunikace na mezinárodních trzích.
12) Vztah marketingové komunikace k nástrojům marketingového mixu.
13) Marketingová komunikace, nové trendy a jejich využití