Marketingový informační systém - vypracované státnicové otázky
Popis:
1. Marketingový informační systém
vymezení důležitosti informace v rozhodování marketingových manažerů, primární a sekundární zdroje dat, vnitřní informační systém a zdroje informací v podniku, marketingový zpravodajský systém a zdroje externích informací, podpůrná analýza marketingových rozhodnutí, statistická banka a banka modelů, základní vymezení marketingového výzkumu
Vymezení důležitosti informace v rozhodování marketingových manažerů
Význam informace
- Informace si představte jako tok, řeku - prostupující celou činností firmy. Některé přicházejí zvenku, jiné se tvoří uvnitř.
• Bez informací nelze rozhodovat.
•
Informovanost usnadňuje objevování nových příležitostí.
•
Snižuje riziko podniku a racionalizuje řídící proces.
- Získat spolehlivé informace je především otázkou fungujícího firemního marketingového informačního systému.
- Společnost informací
Informace v procesu marketingového výzkumu:
• Relevantní
• Validní
• Spolehlivé
• Rychlé
• S přijatelnými náklady
Informační systém
- Správně koncipovaný systém informací musí zaručovat informace o:
• průběžně se měnícím okolí - makroprostředí
•
specifických požadavcích a podmínkách trhu
•
připravenosti a schopnosti podniku na ně reagovat - podnik
- Podnik může na základě průzkumu vedoucích pracovníků, výrobkových manažerů a prodejních manažerů pomocí užitečných otázek takový informační systém vytvořit.
- Lze tak učinit prostřednictvím zjištění informačních toků.
Klíčová slova:
informační systém
marketing
chování spotřebitele
strategický management
strategie
pracovní kariera
lidské zdroje
Obsah:
- 1. Marketingový informační systém
2. Proces marketingového výzkumu
3. Techniky sběru marketingových údajů
4. Aplikace marketingového výzkumu
5. Chování spotřebitele
6. Řízení vztahů se zákazníky
7. Světová ekonomika a teorie mezinárodního obchodu
8. Zahraničně obchodní politika státu
9. Smluvní vztahy v mezinárodním obchodě
10. Financování mezinárodně obchodních operací
11. Přepravní a pojišťovací operace v mezinárodním obchodě
12. Celní řízení a Společná obchodní politika EU
13. Strategický management
14. Vnější prostředí a metodické přístupy k jeho analýze
15. Analýza strategických skupin a analýza zájmových skupin
16. Vnitřní prostředí a metodické přístupy k jeho analýze
17. Typy strategií
18. Proces formulace a evaluace strategií
19. Management lidských zdrojů
20. Metody plánování potřeby pracovníků a personálních činností
21. Pracovní kariéra
22. Systémy odměňování v managementu lidských zdrojů
23. Faktory vnitřního prostředí organizací s vlivem na management lidských zdrojů
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.