Mezinárodní obchod a marketing - vypracovaný okruh ke státnicím
«»
Popis:
1. Základní koncepce mezinárodního marketingu, vývozní marketing, globální marketing, interkulturní marketing.
-charakter české ekonomiky → nutnost zapojit se do mezinárodního obchodu
• malý vnitřní trh
• omezenost přírodních zdrojů
• omezenost kapitálových zdrojů
• vysoký stupeň specializace průmyslu
Mezinárodní marketing
= filozofie podnikání, konkrétní strategie firmy
• podnikatelská filozofie zaměřená na uspokojování potřeb a přání zákazníků na mezinárodních trzích
• cílem mezinárodní marketingové strategie je optimalizovat firemní zdroje a vyhledávat podnikatelské příležitostí na mezinárodních trzích a využívat tak svoje konkurenční výhody
Klíčová slova:
mezinárodní marketing
mezinárodní prostředí
vývojové trendy
akreditiv
bankovní instrumenty
smluvní zajištění
pojištění rizik
Obsah:
- 1. Základní koncepce mezinárodního marketingu, vývozní marketing, globální marketing, interkulturní marketing.
2. Mezinárodní prostředí a jeho vliv na mezinárodní podnikání (PEST analýza).
3. Strategické plánování a růstové strategie v mezinárodním prostředí.
4. Formy vstupu na mezinárodní trhy - vývozní a dovozní operace (prostřednické vztahy, výhradní prodej, obchodní zastoupení, piggyback, exportní aliance).
5. Formy vstupů na mezinárodní trhy nenáročné na kapitálové investice (licence, franchising, smlouvy o řízení, zušlechťovací operace, výrobní kooperace).
6. Kapitálové vstupy podniků na zahraniční trhy (fúze, akvizice, investice na zelené louce, společné podnikání, strategické aliance).
7. Vývojové trendy v mezinárodní distribuci.
8. Hlavní rizika mezinárodního podnikání a možnosti jejich omezení.
9. Dodací podmínky v mezinárodních kupních smlouvách, Incoterms 2000, kritéria pro volbu podmínek.
10. Dokumentární akreditiv a dokumentární inkaso.
11. Směnka a šek a jejich použití v mezinárodním obchodě.
12. Zajišťovací bankovní instrumenty.
13. Cla, celní řízení, celní režimy a používané dokumenty.
14. Smluvní zajištění mezinárodních přepravních operací podle jednotlivých dopravních oborů, používané dokumenty.
15. Pojištění rizik v mezinárodním obchodě, pojištění přepravních rizik, úvěrových rizik, odpovědnosti za škodu a další používané druhy pojištění.
16. Úvěry v mezinárodním obchodě, jejich hlavní druhy a rizika s nimi spojená.
17. Factoring, forfaiting, leasing.
18. Zvláštní obchodní operace (kompenzace, vazbové obchody, reexporty, switche).
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.