Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Okruhy ke státní zkoušce - vedlejší specializace "Zahraniční obchod"

«»
Přípona
.doc
Typ
státnicové otázky
Stažené
0 x
Velikost
0,2 MB
Jazyk
český
ID projektu
2343
Poslední úprava
28.11.2013
Zobrazeno
1 298 x
Autor:
modrehory
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1.1. Část A: Mezinárodní marketing, obchodní operace a platební styk se zahraničím

Definice mezinárodního marketingu, koncepce mezinárodního marketingu, vývozní koncepce, globální koncepce, mezinárodní marketingové řízení (interkulturální marketing), specifika mezinárodního marketingu.
Výzkum mezinárodních trhů. Analýza makroprostředí a mikroprostředí, marketingový informační systém, průběh a řízení mezinárodního marketingového výzkumu, informační zdroje pro české vývozce.
Segmentace mezinárodních trhů. Segmentační strategie, kritéria segmentace trhu spotřebních výrobků, segmentační strategie na průmyslovém trhu. Positioning na mezinárodním trhu.
Strategie mezinárodního rozvoje firmy. Formy vstupu na zahraniční trhy. Vývozní a dovozní aktivity (obchodní metody), faktory, ovlivňující volbu obchodní metody, obchodní mezičlánky, formy vstupu nenáročné na kapitálové investice (licence, franchising, ..), kapitálové vstupy na zahraniční trky, faktory, které ovlivňují rozhodování o přímých zahraničních investicích, formy investic, investiční pobídky, investice českých firem v zahraničí, strategické aliance.
Výrobková politika v mezinárodním marketingu. Adaptace výrobků na technické požadavky, problematika shody českých výrobků s evropskými směrnicemi, značková politika, cyklus tržní životnosti výrobku, standardizace nebo adaptace podle charakteru zahraničních trhů, koncepce B.C.G. - portfolio analýza.
Cenová politika v mezinárodním marketingu, Faktory, které ovlivňují mezinárodní cenovou politiku, cenová strategie.
Mezinárodní distribuční politika. Faktory, které ovlivňují mezinárodní distribuční politiku, mezinárodní distribuční cesty, trendy ve vyspělých zemích.
Mezinárodní komunikační politika. Komunikační proces, plánovaní a organizace mezinárodní komunikace, nástroje komunikačního mixu a jejich uplatnění v mezinárodním marketingu.
Sociálně-kulturní odlišnosti a jejich vliv na chování a rozhodování spotřebitelů na zahraničních trzích. Adaptace marketingové strategie, řízení marketingových činností a obchodní jednání na zahraničních trzích.
Mezinárodní kupní smlouva, její uzavírání, obsah a používané dokumenty.
Dodací podmínky v mezinárodních kupních smlouvách, Incoterms, kritéria pro volbu podmínek.
Platební podmínky v mezinárodních kupních smlouvách, jejich funkce, druhy a kritéria pro volbu.
Směnka a šek a jejich použití v mezinárodním obchodě.
Platební a zajišťovací bankovní instrumenty.
Mezinárodní přeprava. Smluvní zajištění, druhy mezinárodní přepravy, dokumenty používané v mezinárodní přepravě.
Pojištění v mezinárodním obchodě. Pojištění přepravních rizik, úvěrových rizik, odpovědnosti za škodu a další druhy pojištění.
Financování mezinárodního obchodu. Factoring, forfaiting, leasing.
Zvláštní obchodní operace. Vazbové obchody, reexport, switch.

Klíčová slova:

mezinárodní obchod

marketing

cenová politika

export

česká ekonomika



Obsah:
  • 1. Okruhy ke státní zkoušce - vedlejší specializace "Zahraniční obchod"
    1.1. Část A: Mezinárodní marketing, obchodní operace a platební styk se zahraničím
    1.1.1. Literatura k části A:
    1.2. Část B: Mezinárodní obchod
    1.2.1. Literatura k části B:
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše