Popis:
1. Marketingová prostředí a nástroje jejich analýzy
- Mikroprostředí
- Makroprostředí
Mikroprostředí
- patří sem faktory, které může podnik využít a ovlivnit
- faktory : daný subjekt - podnik, firma, organizace, zákazníci, dodavatelé, distribuční články, konkurence
Makroprostředí
- patří sem faktory, které nemůže podnik ovlivnit
- faktory : sociální, technické a technologické, ekonomické, politicko-legislativní ( STEP )
Prostředí:
- Blízké
- Širší
- Vzdálené
Vzdálené ( externí ) prostředí
- nelze být podnikem přímo řízeno, ani ovlivňováno
- faktory vzdáleného prostředí - STEEP analýza
- Sociologické : rozložení obyvatelstva, porodnost, očekávání zákazníků, životní styl
- Technologické : výkonnost informačních komponentů, globalizace a IT
- Ekonomické : reformy, DPH, daňová politika, vstup do EU, úroková míra, inflace
- Ekologické : mezinárodní dohody o ochraně ŽP - dotace, fondy na ochranu ŽP
- Politicko-právní : vládní politika, bezcelní zóny, daňové prázdniny, investiční pobídky, právní normy, dohody o volném obchodu
Analýza vzdáleného prostředí je důležitým základem marketingových průzkumů, zejména máme-li otevírat nové trhy.
I u analýzy širšího prostředí je důležité monitorovat jednotlivé faktory průběžně. Známá je analýza PEST : politické a právní, ekonomické, sociální a kulturní, technologické prostředí.
Klíčová slova:
marketingové prostředí
vztahový marketing
typologická matice
SWOT analýza
výrobní proces
řízení podniku
Obsah:
- 1. Marketingová prostředí a nástroje jejich analýzy
2. Kupní rozhodovací proces
3. Strategické a operativní řízení podniků
4. Projektové řízení a jeho vliv na organizační strukturu
5. Obchodní řízení podniku a vliv na rozpočet
6. Analýza citlivosti a její význam
7. Transakční a vztahový marketing, jejich podstata, vzájemné vazby a odlišnosti
8. Typologické skupiny zákazníků
9. Úloha kvality a marketingu v inovačním řízení podniků
10. Marketingový plán
11. Marketingový výzkum - prostředí, data a typy výzkumu
12. Cílová skupina zákazníků (zákaznický segment a jeho proměnné) a jejich charakteristika
13. Nástroje a prostředky interní a externí komunikace
14. Typologická matice elektronického obchodování (e-businessu)
15. Proces marketingového řízení a jeho fáze
16. Jednotlivé fáze navazování a utváření vztahů se zákazníkem ve vztahovém marketingu
17. Produktové, cenové, distribuční a komunikační marketingové strategie
18. Cena produktu a služeb v marketingu (kontinuum produktu a služeb)
19. Distribuční cesty ve výrobním procesu, jejich místo a optimalizace
20. Analýza SWOT a její použití