Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Otázky ke státní závěrečné magisterské zkoušce - Oborový předmět Ekonomika a management

«»
Přípona
.doc
Typ
státnicové otázky
Stažené
2 x
Velikost
5,5 MB
Jazyk
český
ID projektu
10232
Poslední úprava
09.05.2017
Zobrazeno
1 394 x
Autor:
quadra
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Ukázka:

1. Strategický management a jeho význam pro fungování podniku se zaměřením především na:
- formulování vize, mise, základní pravidla pro definice strategických cílů podniku

Formulování vize a mise
Vize a mise se v odborné literatuře nazývají premise, neboť stojí na samotném počátku strategického řídícího procesu.

Vize dává odpověď na otázku, jak bude podnik vypadat v budoucnosti.

Vize musí být jasně formulovaná, realistická, a dobře komunikovatelná. O tom, zda je skutečně realistická, se lze přesvědčit na základě porovnání firmou definované vize s výsledky situační analýzy a predikce vývoje prostředí, identifikací vzniklé mezery. Pokud je vzniklá mezera příliš velká, je nutné vizi nově formulovat. Je-li malá, je potřebné vizi doladit.

Mise nebo také poslání identifikuje základní funkci podniku, vyjadřuje smysl existence organizace. Často současně vyjadřuje i vztah k - základním stakeholderům - zainteresovaným skupinám, především vlastníkům, zaměstnancům, zákazníkům i dodavatelům, regionu, jakož i hodnoty, které podnik uznává.

Definování poslání by nemělo být ani příliš široké, ani příliš úzké, ale výstižné a realistické. Formulace poslání by měla celkově zapadat do kontextu prostředí, v němž firma působí. Postupem času se může prostředí firmy výrazně změnit. Jakmile její vedení pozná, že činnost firmy se odchyluje od svého poslání, musí hledat znovu smysl její existence. Formulování poslání je záležitostí vrcholového managementu.

Základní pravidla pro definice strategických cílů podniku
Strategické cíle představují žádoucí stav, kterého se podnik snaží dosáhnout prostřednictvím své existence a svých činností. Jejich formulace se odvíjí od poslání a vize podniku.

Cíle organizace mohou být formulovány s různou mírou obecnosti, mohou mít různou věcnou podobu. Primárním cílem je nejčastěji maximalizace hodnoty pro akcionáře.

Vize bývá většinou rozpracována do systému strategických cílů, což jsou dílčí kroky umožňující se vizi přiblížit a tím naplňovat i poslání firmy.

Klíčová slova:

strategický management

konkurenční výhoda

konkretizace procesu

pohledávky

cash flow

investiční rozhodování



Obsah:
  • 1. Strategický management a jeho význam pro fungování podniku se zaměřením především na:
    2. Firemní strategie - jejich možnosti a způsoby využití v praxi řízení podniku se zaměřením především na:
    3. Výzkum a informace - jejich význam pro strategické (marketingové, obchodní, finanční, personální) řízení podniku se zaměřením především na:
    4. Inovace jako konkurenční výhoda se zaměřením především na:
    5. Inovační strategie a jejich řízení se zaměřením především na:
    6. Hodnotové inovace a Strategie modrého oceánu se zaměřením především na:
    7. Proces komercializace inovace se zaměřením především na:
    8. Role marketingu v řízení podniku se zaměřením především na:
    9. Konkretizace procesu marketingového řízení podniku prostřednictvím nástrojů marketingového mixu se zaměřením především na:
    10. Typologie zákazníků, zákaznická segmentace a její dopad na efektivitu podnikových procesů se zaměřením především na:
    11. Úloha controllingu v procesním modelu řízení podniků se zaměřením především na:
    12. Operativní a strategický controlling v řízení podniku se zaměřením především na:
    13. Řízení lidských zdrojů jako součást podnikové strategie se zaměřením především na:
    14. Řízení znalostí a způsobilostí se zaměřením především na:
    15. Personální procesy v multikulturním prostředí se zaměřením především na:
    16. Řízení pohledávek se zaměřením především na:
    17. Manažerské účetnictví v procesním modelu řízení podniků se zaměřením především na:
    18. Finanční plán podniku se zaměřením především na:
    19. Hospodářský výsledek a jeho místo v hodnocení výkonnosti firmy se zaměřením především na:
    20. Výkaz Cash flow a jeho místo ve finančním řízení podniku se zaměřením především na:
    21. Řízení nákladů v podniku se zaměřením především na:
    22. Variabilní a fixní náklady v řízení se zaměřením zejména na:
    23. Výkonnost podniku a její měření se zaměřením především na:
    24. Komplexní metody hodnocení výkonnosti firmy se zaměřením především na:
    25. Investiční rozhodování a plánování, se zaměřením zejména na:
    26. Investiční rozhodování a plánování, se zaměřením zejména na:
    27. Majetková struktura se zaměřením zejména na:
    28. Kapitálová struktura se zaměřením především na:
    29. Řízení rizika se zaměřením především na:
    30. Řízení rizika se zaměřením především na:

Zdroje:
  • FOTR Jiří, VACÍK, Emil, SOUČEK, Ivan, ŠPAČEK Miroslav a Stanislav HÁJEK. Tvorba strategie a strategické plánování. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2012. 384 s. ISBN 978-80-247-3985-4.
  • JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing Strategie a trendy - 2., rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, a.s. 2013. 368 s. ISBN 978-80-247-4670-8.
  • GRÜNWALD, R., HOLEČKOVÁ, J. Finanční analýza a plánování podniku. Praha, Oeconomica, 2007, 180 s. ISBN 80-245-0684-X.
  • HAVLÍČEK, Karel. Management & controlling malé a střední firmy. 1. vydání. Praha: VŠFS Edice Eupress, 2012. 212 s. ISBN 978-80-7408-056-2.
  • CHAN Kim,W. a Renné MAUBORGNE. Strategie modrého oceánu. 1. vydání. Praha: Management Press, 2005, 240 s. ISBN 80-7261-128-3
  • KAŠÍK, Milan a Karel HAVLÍČEK. Marketing při utváření podnikové strategie. 3. aktualizované vydání. Praha: VŠFS Edice EUPRESS, 2015, 276 s. ISBN 978-80-7408-100-2.
  • KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů. Základy moderní personalistiky. 5. rozšířené a doplněné vydání. Praha: Management Press, 2015, 400 s. ISBN 978-80-7261-288-8.
  • KRÁL, B.: Manažerské účetnictví. Praha: Management Press, 2010, 660 s. ISBN 978-80-7261-217-8.
  • KISLINGEROVÁ, E. a kol.: Manažerské finance. Praha: C. H. Beck, 2010, 811 s. ISBN 978-80-7400-194-9.
  • MAŘÍK, M., Metody oceňování podniku, Proces ocenění, základní metody a postupy. Praha: Ekopress 2007. 492 s. ISBN 978-80-86929-32-3.
  • Merna, T., Risk management - Řízení rizik ve firmě. Brno: Computer Press, 2007, 194s. ISBN 978-80-251-1547-3
  • PITRA, Zbyněk a Hana MOHELSKÁ. Management transféru znalostí. Od prvního nápadu ke komerčně úspěšné inovaci. 1. vyd. Praha: Professional Publishing. 2015. 336 s. ISBN 978-80-7431-145-1
  • SYNEK, M. a kol., Manažerská ekonomika. Praha: Grada Publishing, 2011. 471 s. ISBN 978-80-247-3494-1
  • Šulák, M., Vacík, E., Strategické řízení v podnicích a projektech, Praha: Eupress, 2005 234 s. ISBN 80-86754-35-9.
  • VEBER, Jaromír a kol. Management - základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. 2. aktualizované vydání. Praha: Management Press, 2014. 736 s. ISBN 978-80-7261-274-1.
  • Vlachý, J., Řízení finančních rizik. Praha: Eupress, 2006, 256 s. ISBN 80-86754-56-1.
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše