Státní bakalářská zkouška z předmětu Podnikání v obchodě a službách
Popis:
VZNIK A VÝVOJ OBCHODU
- Vznik obchodu v souvislosti se vznikem řemesel (výroby) - řemeslník už nebyl schopen sám si zajistit velké množství surovin a sám to prodávat
- prvotní forma obchodu - výměna (po první společenské dělbě práce)
- obchod jako zvláštní, samostatná hospodářská činnost se začíná objevovat na rozhraní rodové a otrokářské společnosti po oddělení řemesel od zemědělství a města od vesnic
- vzniká zbožová výroba a z jednoduché zbožové výměny se stává peněžní směna. Majitelem výrobku je jeho výrobce a cílem výměny je získat jiný výrobek. Končí tak období prosté výměny zprostředkované kmenovými náčelníky mezi kmeny a rody.
» z jednoduché výměny Z - Z (zboží za zboží) se stává směna Z - P - Z (majiteli zboží jsou jeho výrobci, cílem směny je získání jiného zboží, jiné směnné hodnoty)
- Formování obchodu jako specifického odvětví (oboru) lidské činnosti vrcholí třetí velkou společenskou dělbou práce, při které se vyděluje kupec (obchodník) jako člověk výlučně se zabývající směnou zboží
- Narůstá místní a časová diferenciace mezi oběma akty směny - koupí a prodejem - a především specializace výroby, a to vyžaduje činnost i osobu, která zajistí směnu zboží mezi městem a vesnicí, mezi jednotlivými výrobci a mezi výrobci a panovníkem (vládnoucí vrstvou).
Klíčová slova:
obchod
logistika
incoterms
ubytování
cestovní ruch
zahraniční trhy
spotřební družstva
Obsah:
- 1. Obchod
2. Hlavní vývojové tendence v retailingu
3. Kooperace v obchodě
4. Spotřební družstva
5. Logistika v obchodě
6. Typologie maloobchodních jednotek
7. Územní podmínky obchodního podnikání; metody územní analýzy
8. Řešení obchodní vybavenosti měst a obcí, nákupní centra
9. Manipulační a přepravní jednotky v obchodě, ochrana zboží, identifikace zboží v oběhu (rfid, ean)
10. Řízení maloobchodních operací, hlavní cíle, metody stanovení počtu obsluhujících pracovníků
11. Podnikání v obchodě a službách podle živnostenského zákona, struktura odvětví obchodu čr
12. Zásoby v obchodě, jejich funkce a členění, řídící hladiny zásob, objednací systémy, optimalizace zásob, analýza zásob
13. Incoterms
14. Formy vstupu na zahraniční trhy
15. Základní složky cestovního ruchu a jejich charakteristika
16. Cestovní kanceláře a cestovní agentury, jejich funkce v cestovním ruchu
17. Ubytovací služby
18. Charakteristika destinace, destinační management
19. Legislativní rámec cestovního ruchu
20. Personální management v cestovním ruchu, požadavky na pracovníky, manažery. podniková kultura a etika
21. Základy marketingového výzkumu
22. Marketingová komunikace
23. Cena jako marketingový nástroj
24. Produkt jako součást marketingového mixu
25. Marketing na internetu
26. Marketing neziskových organizací
27. Marketing pojišťovnictví, bankovnictví
28. Situační analýzy
29. Politický marketing
30. Marketingové strategie
31. Marketing služeb
32. Podnikatelská koncepce (výrobní, společenská, crm..)
33. Marketing maloobchodu
34. Marketingový plán
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.