Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Strategický management - státnicové otázky

«»
Přípona
.doc
Typ
státnicové otázky
Stažené
4 x
Velikost
0,5 MB
Jazyk
český
ID projektu
4221
Poslední úprava
22.09.2014
Zobrazeno
1 443 x
Autor:
kralova.lucie
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Pojetí a obsah strategického řízení
Strategický management má umožnit dobrou orientaci v konkurenčním a často nepřátelském prostředí a za podmínek značné neurčitosti a proměnlivosti vymezit hlavní mezníky, resp. strategickou vizi, směrodatnou pro všechny pracovníky organizace.

Význam strategického myšlení a jednání se posílil zejména v období po 2. světové válce (Ansoff, Hintergberg, Porter). Objevila se nutnost podřídit rozvoj dlouhodobějším hlediskům. Termín strategické řízení se začal používat i v ekonomické sféře a jeho tehdejším obsahem bylo v podstatě dnešní pojetí dlouhodobého řízení. Proto se dodnes pokládá termín strategické a dlouhodobé řízení jako synonymum.

V nejnovějším pojetí je důraz kladen na nejvýznamnější operace s dlouhodobou povahou s cílem zvítězit (vojenství). V této oblasti jsou „strategické a strategie“ spojovány s nejvýznamnějšími operacemi (to co je obsahem koncepčního řízení), které mají dlouhodobější povahu (tedy s tím, co je obsahem řízení dlouhodobého). Cílem vojenských akcí je především vítězství a pokud ho převedeme do ekonomické terminologie, jde o úsilí 1 subjektu, aby získal komparativní výhodu vůči jinému subjektu. A v této skutečnosti je nejvýznamnější pojetí „strategického a strategií“ ve srovnání s řízením dlouhodobým a koncepčním.

Strategické řízení je v tomto pojetí tedy procesem tvorby a realizace rozvojových záměrů dlouhodobější povahy, které mají zásadní význam ve vývoji řízeného objektu a jejichž uskutečněním získává řídící subjekt komparativní efekt. V tomto pojetí strategického řízení v sobě „stavebnicově“ slučuje jak řízení dlouhodobé, tak koncepční. Podstatným znakem strategického řízení je právě prvek komparace, záměr získat komparativní výhodu (nebo získání nevýhody, je-li proti původnímu záměru protivník lepší).

Klíčová slova:

strategické řízení

ekonomické organizace

invence

strategie

dominanta

tvorba



Obsah:
  • 1. Pojetí a obsah strategického řízení
    2. Druhy strategických operací
    3. Vývojový proces ekonomických organizací
    4. Uspořádanost ekonomických organizací
    5. Model úspěšnosti
    ...
    ...
    ...
    10. Strategie a postup její tvorby
    11. Zdroje invencí a jejich strategické souvislosti
    12. Strategická analýza prostředí (externí)
    13. Strategická analýza prostředí (interní)
    14. Parametry efektivnosti ve strategickém řízení
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše