Strategický management
Popis:
1. Pojetí a obsah strategického řízení
- termín strategie se nejdříve začal používat v oblasti vojenství, následně pronikl do oblasti her, z oblasti her do rozhodování a do ekonomie.
Strategický management má umožnit dobrou orientaci v konkurenčním a často nepřátelském prostředí a vymezit hlavní strategickou vizi celého podniku.
- dnes strategický management tvoří nejvýznamnější, dlouhodobé operace s cílem zvítězit.
- Strategické řízení je v tomto pojetí tedy procesem tvorby a realizace rozvojových záměrů dlouhodobější povahy, které mají zásadní význam ve vývoji řízeného objektu a jejichž uskutečněním získává řídící subjekt komparativní efekt.
- slučuje jak řízení dlouhodobé, tak koncepční.
- podstatným znakem strategického řízení je právě záměr získat komparativní výhodu.
Klíčová slova:
Strategie
Management
ekonomika
modely
Obsah:
- 1. Pojetí a obsah strategického řízení
2. Druhy strategických operací
3. Vývojový proces ekonomických organizací
4. Uspořádanost ekonomických organizací
5. Model úspěšnosti
6. Zásady řízení vývoje ekonomických organizací
7. Typy strategií
8. Invence, změna a inovace a jejich strategické souvislosti
9. Strategie efektivnosti jako dominanta
10. Strategie a postup její tvorby
11. Zdroje invencí a jejich strategické souvislosti
12. Strategická analýza prostředí (externí)
13. Strategická analýza prostředí (interní)
14. Parametry efektivnosti ve strategickém řízení
15. Pojetí a obsah podnikatelské politiky
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.