Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Tématické okruhy pro přípravu na SZZ - Ekonomika

«»
Přípona
.doc
Typ
státnicové otázky
Stažené
2 x
Velikost
5,8 MB
Jazyk
český
ID projektu
3007
Poslední úprava
27.03.2014
Zobrazeno
1 058 x
Autor:
eliseus
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Jednotlivec řeší dva základní problémy:
 jak důchod získat a
 jak důchod vynaložit (rozdělit na nákup různých statků).
Efektem je v případě jednotlivce užitek plynoucí ze spotřeby jednotlivých statků, újmou je vynaložení důchodu (příjmu) na nákup těchto statků.
Racionálně jednající spotřebitel maximalizuje užitek, ve svém rozhodování je však omezen svým důchodem. Užitek přitom plyne z preferencí spotřebitele. Preference jsou určeny různými faktory např. biologickými, psychologickými, kulturními společenskými atd. a jsou rozdílné u jednotlivých spotřebitelů.
Východiskem teorie spotřebitele je úvaha, že jednotlivec vybírá z různých souborů statků neboli spotřebních košů. Rozhodování spotřebitele je potom volba takového spotřebního koše, který přináší maximální užitek. Jednotlivé spotřební situace porovnává spotřebitel z hlediska preferencí.
Analýza preferencí při použití zjednodušujících předpokladů (zdůvodnění, proč se indiferenční křivky neprotínají):

Klíčová slova:

ekonomika

spotřebitel

preference

příjem

statok



Obsah:
  • 1. Ekonomie 6
    1. 1. Teorie racionálního chování spotřebitele 6
    1. 2. Dynamizace modelů chování spotřebitele 14
    1. 3. Rozhodování v podmínkách rizika a nejistoty 18
    1. 4. Teorie výroby 27
    1. 5. Oceňování na trzích dokonalé konkurence 40
    1. 6. Teorie monopolu 50
    1. 7. Oligopol 58
    1. 8. Monopolistická konkurence 65
    1. 9. Alternativní teorie firmy 69
    1. 10. Teorie trhu práce, produktivita práce a mzdy 70
    1. 11. Teorie kapitálu, úroku a zisku 83
    1. 12. Tržní selhání a úloha státu 91
    1. 13. Celková rovnováha 100
    1. 14. Teorie mikroekonomické politiky státu 111
    1. 15. Makroekonomická teorie a politika 117
    1. 16. Cíle makroekonomické politiky a její přenosové mechanismy 128
    1. 17. Makroekonomická rovnováha. kontraverze v makroekonomii 133
    1. 18. Model is-lm. fiskální a monetární politika 139
    1. 19. Teorie fiskální politiky a její důsledky na ekonomiku 159
    1. 20. Teorie monetární politiky a její praktická aplikace 164
    1. 21. Teorie monetarismu a teorie racionálních očekávání 168
    1. 22. Řešení ekonomické nerovnováhy a problémy stabilizace ekonomiky 172
    1. 23. Otevřená ekonomika a determinace rovnovážné produkce 175
    1. 24. Makroekonomický model agregované poptávky a nabídky 181
    1. 25. Agregátní nabídka, agregátní poptávka, model is - lm 189
    1. 26. Nerovnováha na trhu práce 198
    1. 27. Problémy teorie inflace. 202
    1. 28. Rozpočtový deficit a státní dluh 207
    1. 29. Ekonomické nerovnosti a způsoby měření nerovností 211
    2. Management 215
    1. 1. Porterův model pěti konkurenčních sil. 215
    1. 2. Porterovy generické konkurenční strategie. 219
    1. 3. Podnik v tržní ekonomice. 221
    1. 4. Obecné okolí podniku a jeho vliv na podnikovou strategii. 222
    1. 5. Interní analýza podniku a hodnototvorný řetězec. 223
    1. 6. Charakteristika 3 základních etap růstu podniku. 225
    1. 7. Příčiny úpadku podniku. 227
    1. 8. Charakteristika procesu strategického řízení podniku. 229
    1. 9. Poslání (mise) firmy. 231
    1. 10. Základní podnikové strategie. 232
    1. 11. Formy vstupu firem na mezinárodní trhy. 236
    1. 12. Význam poznatků psychologie managementu. 241
    1. 13. Konkurenční strategie v mezinárodním podnikání. 249
    1. 14. Pojmy a problémy teorie státu a jejich relevance pro management a ekonomii. 250
    1. 15. Mezinárodní organizace významné pro světovou ekonomiku. 251
    1. 16. Postavení a role malých a středních podniků v ekonomice. 260
    1. 17. Komunikace v mezinárodních organizacích. 264
    1. 18. Konfliktní a problémové situace v komunikaci. 268
    3. Marketing 273
    1. 1. Průmyslový marketing a jeho specifika. 273
    1. 2. Nákupní marketing. 279
    1. 3. Marketingové aplikace v průmyslu. 284
    1. 4. Nové trendy v marketingu. 290
    1. 5. Regionální marketing a jeho specifika. 295
    1. 6. Tvorba strategie rozvoje regionu. 297
    1. 7. Marketignové plánování. 308
    1. 8. Marketingový controlling. 311
    1. 9. Marketingový audit. 313
    1. 10. Marketing obchodních činností. 315
    1. 11. Marketing služeb. 330
    1. 12. Postup jednotného plánování marketingové komunikace. 340
    1. 13. Reklama jako způsob komunikace. 350
    1. 14. Ostatní formy marketingové komunikace. 353
    1. 15. Mezinárodní marketingový výzkum. 365
    1. 16. Mezinárodní marketingové plánování 369
    1. 17. Rizika v mezinárodním obchodě 370
    4. Ekonomickomatematické modely 375
    1. 1. Přehled kvantitativních metod 375
    1. 2. Modelování ekonomických procesů a rozhodovacích situací 379
    1. 3. Ekonomický a matematický model lineárního programování 381
    1. 4. Typové úlohy lineárního programování 382
    1. 5. Metody řešení úloh lineárního programování 383
    1. 6. Uplatnění kvantitativních metod v optimalizaci podnikových procesů 384
    1. 7. Deterministické modely řízení zásob 386
    1. 8. Stochastické modely řízení zásob 388
    1. 9. Síťová analýza a projektové řízení 389
    1. 10. Časová, časově nákladová, časově zdrojová analýza sítě 392
    1. 11. Stochastické modely ekonomických procesů 394
    1. 12. Modely hromadné obsluhy - vymezení oblastí aplikace 395
    1. 13. Klasifikace modelů hromadné obsluhy 399
    1. 14. Modely hromadné obsluhy - předpoklady a výsledky 399
    1. 15. Riziko a měření rizika. rizikové situace a příklad(y). 401
    1. 16. Užitková funkce a základní tvary. příklad(y). 403
    1. 17. Preference a preferenční systém. objektivní a subjektivní pravděpodobnost. 404
    1. 18. Rozhodovací stromy a příklad(y) ze života. 406
    1. 19. Rozhodování při neurčitosti a používaná kritéria. příklad(y). 407
    1. 20. Vícekriteriální optimalizace. příklad(y). 409
    1. 21. Teorie maticových her. příklad(y) z reálného života. 412
    1. 22. Konfliktní rozhodovací situace. konkrétní příklad(y). 413
    1. 23. Nekonfliktní rozhodovací situace. konkrétní příklad(y). 415
    1. 24. Sedlový bod a jeho hledání. grafická metody zjišťování sedlového bodu. 415
    1. 25. Koalice a motivy vytváření koalic. reálné příklady. 417
    1. 26. Softwarové prostředky pro matematické modelování (např. winqsb). jejich dostupnost, moduly a možnosti. 417
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše