Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Vypracované otázky ke státnicím z Marketingu

«»
Přípona
.rar
Typ
státnicové otázky
Stažené
2 x
Velikost
6,5 MB
Jazyk
český
ID projektu
12572
Poslední úprava
27.08.2018
Zobrazeno
467 x
Autor:
snoopydogg
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Podniková kultura - vymezení a charakteristika pojmu. Úrovně podnikové kultury dle E. Scheina. Symboly jako rozhodující prostředek podnikové kultury - verbální symboly, symbolická jednání, symbolické artefakty materiální povahy. Typologie podnikové kultury - příklady možných přístupů.

Podniková kultura
Přesné a úplné vymezení podnikové kultury je velmi obtížné. Nejpoužívanější definice je: „Podnikovou kulturou rozumíme vzorec základních a rozhodujících představ, které určitá skupina nalezla či vytvořila, odkryla a rozvinula, v rámci nichž se naučila zvládat problémy vnější adaptace a vnitřní integrace a které se tak osvědčily, že jsou chápány jako všeobecně platné. Noví členové organizace je mají pokud možno zvládat, ztotožnit se s nimi a jednat podle nich“. (dle E. Scheina)

Charakteristiky podnikové kultury
- jako celek nemá žádnou vlastní individuální formu své existence - sdílená předsvědčení, normy a hodnoty, které si utvářejí, definují a interpretují členové sociálního systému sami. Vnějšímu pozorovateli nemůže být podniková kultura snadno srozumitelná.
- Označuje společné hodnoty a normy - nejde o souhrn individuálních hodnotových preferencí, postojů či norem jednání, ale o skupinový fenomén. Vznikají přímo v podniku.
- Vzniká, rozvíjí se, popř. se mění či zaniká v určitém, zcela konkrétním čase a místě - má historicky přechodný charakter, protože se přizpůsobuje aktuálním změnám podnikatelských priorit a změnám vnějšího prostředí.
- Je výsledkem především procesu učení - základ spočívá ve vzájemném působení vnějšího okolí a vnitřní koordinace. Podniková kultura se stále mění a její obsah je vědomě upravován v závislosti na reálném přínosu k dosahování podnikových cílů.
- Je dále zprostředkovávána v adaptačním procesu - objasňování nově příchozím, jak jednat v souladu s kulturními tradicemi firmy.
- Umožňuje snadnou orientaci ve vnitropodnikovém dění a sjednocuje a zprostředkovává význam jednotlivých skutečností a událostí v podniku - vytváří rámec, kontext pro veškeré rozhodovací procesy řídících pracovníků i řadových zaměstnanců, současně zjednodušuje a zprůhledňuje dění v podniku a orientaci v něm.

Klíčová slova:

podniková kultura

interkulturální komunikace

životní cyklus

analýza portfolia

podpora prodeje



Obsah:
  • 1 Podniková kultura
    2 Podnikova kultura a ridici procesy
    3 Podniková kultura a genderová problematika
    4 Národní a podniková kultura
    5 Interkulturní komunikace
    6 Kulturní diverzita
    7. Globalizace, lokalizace, glokalizace
    8.Teorie_mezinarodniho_obchodu
    9. Infrastrukturní podmínky mezinárodního obchodu
    10. Životní cyklus
    11 Vstup na zahraniční trhy
    12 Mezinárodní marketingový výzkum
    13 STP
    14 Analýza portfolia
    15 Příprava a realizace kupní smlouvy v mezinárodním obchodě
    16 Marketingová komunikace
    17 Reklama
    18 Podpora prodeje
    19 Public Relations
    20 Přímý marketing
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše