Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Vypracované otázky ke státnicím z okruhu Podniková ekonomika

«»
Přípona
.docx
Typ
státnicové otázky
Stažené
0 x
Velikost
2,8 MB
Jazyk
český
ID projektu
12574
Poslední úprava
27.08.2018
Zobrazeno
706 x
Autor:
snoopydogg
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Marketingová strategie produktu a značky
Výrobky a služby, individuální produkty, výrobková řada, výrobkový mix, lokalizace produktu, značkové strategie, inovační strategie¨.

Produkt = Cokoliv, co lze nabídnout na trhu k upoutání pozornosti, ke koupi, k použití nebo ke spotřebě, co může uspokojit touhy, přání nebo potřeby, patří sem i fyzické předměty, služby, osoby, místa organizace a myšlenky.
Služby = jsou produkty, které zahrnují aktivity, výhody nebo uspokojení, jsou na prodej, v zásadě nehmotné a nepřinášejí žádné vlastnictví.
Individuální produkt - jednotlivé produkty určené pro zákazníky, Vývoj produktu zahrnuje definování přínosů, které bude tento produkt nabízet. Ty jsou sdělovány a předávány prostřednictvím hmotných vlastností produktu, jakou jsou kvalita, funkce,styl a design.
Základními etapami jsou: zavedení, růst, zralost a zánik. Kotler uvádí v ještě fázi vývoje produktu
Produktová řada - skupina složená z jednotlivých produktů, které jsou ve vzájemných vztazích (produktová řada praček),
Produktový mix - kombinace produktových řad a individuálních produktů, celková tržní nabídka podniku, celý sortiment (pračky, ledničky, myčky…). Také lze říci, že Produktový mix = množina všech produktových řad a položek, které určitý prodejce nabízí zákazníkům ke koupi. Produktový mix firmy má čtyři významné dimenze:
» šířku - počet produktových řad,
» délku - udává celkový počet položek v produktových řadách společnosti,
» hloubku - počet nabízených verzí jednotlivých produktů v řadě a
» konzistentnost - udává, nakolik jsou si různé produktové řady blízké co do konečného použití, výrobních národků, distribučních kanálů.

Klíčová slova:

marketingová strategie

pracovní život

vedení lidí

distribuční strategie

nadnárodní firma

dodavatelské řetězce



Obsah:
  • 1. Marketingová strategie produktu a značky
    Výrobky a služby, individuální produkty, výrobková řada, výrobkový mix, lokalizace produktu, značkové strategie, inovační strategie.
    2. Management změny
    Změna, invence, inovace, akceptace rizika, analýza příležitostí, reengineering, krizový management.
    3. Učení a rozvoj v osobním a pracovním životě
    Akademický a zkušenostní přístup k učení a vzdělávání dospělých. Učební cyklus a styly učení. Koučování a plány osobního rozvoje. Učící se organizace a koncept celoživotního vzdělávání.
    4. Cenové strategie
    Druhy cen a způsoby jejich stanovení, cenové strategie při vstupu na trhy, ceny a Ansoffova matice, cenové úpravy, bundling, specifika cenových strategií na trzích B2B.
    5. Vedení lidí
    Pojmy řízení a vedení pracovníků. Delegování úkolů a pravomocí, zóny delegování, bariéry delegování, komunikace manažera s pracovníkem v průběhu delegování. Hodnocení pracovníků, zásady poskytování a přijímání zpětné vazby. Konflikty v pracovní oblasti a strategie jejich řešení.
    6. Distribuční strategie
    Distribuční kanály, pokrytí, push - pull, vliv distribuční strategie na cenu a komunikaci (spotřební i průmyslový trh), marketingové systémy v distribuci, distribuční kanály podle chování spotřebitele.
    7. Integrovaná marketingová komunikace
    Komunikační proces, komunikační mix, strategie, souvislosti s ostatními prvky marketingového mixu, měření dopadu marketingové komunikace.
    8. Mezinárodní konkurenceschopnost firem
    Diamant konkurenční výhody, klastry, strategie modrého oceánu, ochrana duševního vlastnictví.
    9. Nadnárodní firma
    Pojem, formy pronikání na zahraniční trhy (vlastnictví, registrovaný kapitál), proces internacionalizace, index transnacionality, index internacionalizace, FDI a portfoliové investice, Dunningova zásada tří výhod.
    10. Strategická východiska
    4P - 4C, SWOT, PESTE, 5F, SPACE, GAP analýza
    11. Finanční účetnictví jako zdroj informací pro finanční řízení podniku
    Účetní výkazy podniku, informace, které obsahují a jejich vypovídací hodnota, legislativní úprava účetnictví v České republice, podstata procesu harmonizace v účetnictví s mezinárodními účetními standardy.
    12. Logistika a řízení dodavatelských řetězců
    Vymezení logistiky, vymezení ŠDŘ, Vývoj, základní principy, specifika pro automobilový průmysl
    13. Štíhlé dodavatelské řetězce
    Principy a nástroje řízení štíhlých dodavatelských řetězců, štíhlá logistika, štíhlý podnik, štíhlý dodavatelský řetězec, produktivita, náklady a řízení štíhlých řetězců, role času v měření produktivity, logistická a výrobní přidaná hodnota.
    14. Trendy v řízení dodavatelských řetězců
    Agilní a odolné dodavatelské řetězce, řetězce šetrné k životnímu prostředí, informační systémy a technologie pro řízení dodavatelských řetězců, outsourcing, 3PL, 4PL, 5PL.
    15. Podmínky realizace mezinárodního obchodu z pohledu vývozce a z pohledu dovozce
    Typická rizika mezinárodní obchodní transakce z pohledu obchodních partnerů, obchodní metody, příprava a realizace kupní smlouvy, jednotlivé náležitosti kupní smlouvy (podle CIGS a ICC), zvláštní obchodní operace.
    16. Tvorba a řízení hodnoty podniku
    Kategorie hodnoty a účel ocenění. Generátory hodnoty. Postup při stanovení hodnoty podniku. Metody stanovení hodnoty podniku. Diskontní sazba. Předpoklad going concern.
    17. Investiční rozhodování a hodnota projektů
    Investice do dlouhodobého hmotného, nehmotného a finančního majetku. Postup při hodnocení efektivnosti investičního projektu. Způsoby zohledňování rizika v investičním rozhodování. Vliv investičních projektů na hodnotu podniku.
    18. Finanční analýza a hodnocení výkonnosti podniku
    Metody finanční analýzy. Poměrové ukazatele likvidity, aktivity, zadluženosti, rentability a kapitálového trhu včetně jejich interpretace. Hodnotové ukazatele (EVA, MVA) a jejich interpretace. Podmínky a předpoklady tvorby hodnoty podniku. Zdroje informací pro finanční analýzu a problémy s vypovídací schopností účetních výkazů sestavených dle Českých účetních standardů.
    19. Náklady kapitálu
    Metody stanovení nákladů vlastního kapitálu (zejména stavebnicové modely a CAPM). Náklady cizího kapitálu (výnos do splatnosti, RPSN). Vážený průměr nákladů kapitál (WACC) a jeho význam pro finanční řízení a rozhodování.
    20. Rozdíly finančního výkaznictví dle české účetní legislativy a IFRS
    Účetní legislativa v ČR. Soudobé trendy v harmonizaci (IFRS vs US GAAP). Rozdíly v účtování jednotlivých kategorií aktiv, pasiv, nákladů a výnosů dle české účetní legislativy a IFRS. Účetní závěrka v ČR a dle IFRS.
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše