Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 663
projektů

Vypracované státnice z Managementu

«»
Přípona
.doc
Typ
státnicové otázky
Stažené
1 x
Velikost
0,5 MB
Jazyk
český
ID projektu
10926
Poslední úprava
09.10.2017
Zobrazeno
1 326 x
Autor:
aladeen
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Management - definice, manažerské funkce sekvenční a paralelní, manažerské role, osobní management, time management - vývoj a metody
Definice managementu
Management je proces koordinování činnosti skupiny osob, realizovaný jednotlivcem nebo více lidmi, zaměřený na dosažení výsledků, které nelze dosáhnout individuální činností.
Management je proces koordinace zdrojů a aktivit k zabezpečení funkce organizace.
(Sekvenční) manažerské funkce (realizují se postupně)
Plánování - stanovení cílů řízené činnosti a vhodných cest a prostředků k jejich dosažení ve stanoveném čase
- je zaměřeno na stanovení budoucích stavů organizace (budoucích cílů) a cest k jejich dosažení (vhodných prostředků). Určuje čeho má být dosaženo a jak
Organizování - stanovuje a uspořádává úlohy (role) jednotlivců a skupin lidí, kteří zajišťují realizaci plánu
- jde tedy o vymezení potřebných činností a stanovení pravomoci a odpovědnosti
Vedení - je proces motivování a ovlivňování lidí tak, aby napomáhali dosahování organizačních cílů
- součástí vedení je personalistika, která zahrnuje zaplňování a udržování zaplněných pozicí v organizaci.
Kontrolování - zahrnuje veškeré aktivity, jejichž pomocí manažeři zjišťují, zda dosahované výsledky odpovídají výsledkům naplánovaným
- pomocí měření zjistíme odchylky od standardů a provedeme kroky k jejich odstranění
- kontrola = proces sledování, rozboru a přijetí závěrů v souvislosti s odchylkami od záměru (cíle)

Paralelní manažerské funkce = průběžné (prostupují jimi sekvenční funkce)
Analyzování řešených problémů - veškeré činnosti spojené s vypracováním písemných podkladů pro rozhodování na všech úrovních
Rozhodování - proces volby nejlepšího možného řešení, zpravidla z více variant, výsledkem je rozhodnutí
Specifické oblasti managementu
Strategické řízení - je proces, kterým se stanovuje vize a poslání organizací a vyvozují se z nich strategické cíle
Řízení financí - stanovuje finanční cíle, plánuje a získává optimální financování k dosažení těchto cílů
Řízení lidských zdrojů - zabývá se dosahováním organizačních cílů prostřednictvím lidských zdrojů, plánuje počty pracovníků
Marketing (řízení trhu) - zabývá se analýzou trhu a prostředí, zákazníka a jeho chování
Řízení kvality - zahrnuje všechny činnosti, které vedou ke splnění požadavků na kvalitu
Řízení změn - zabývá se cílenými a efektivními přeměnami organizace v závislosti na působení vnitřních a vnějších sil vytvářejících nové podmínky pro podnikání
Řízení informací - vyhledává, zpracovává a přenáší informace, data a znalosti
Krizové řízení - je proces vyrovnání se s významnými a neočekávanými situacemi, které ohrožují cíl i samotnou existenci organizace

Klíčová slova:

management

personální management

hodnocení pracovníků

efektivnost

logistické řízení

stochastické programování



Obsah:
  • 1. Management - definice, manažerské funkce sekvenční a paralelní, manažerské role, osobní management, time management - vývoj a metody
    2. Přehled manažerských přístupů ve 20. Století, charakteristika a jejich přínos pro teorii managementu, jejich slabé a silné stránky, hlavní představitelé, současné názory.
    3. Základní podnikové organizační struktury - pevné, pružné, hybridní, jejich charakteristika využití, silné a slabé stránky
    4. Vývoj názorů na vedení zaměstnanců, silné a slabé stránky, vůdcovství. Aplikace v dnešních stylech. Motivace pracovníků (teorie potřeb, teorie motivace).
    5. Úkoly personálního managementu v podniku, význam lidských zdrojů pro podnik, subjekty personálního mamagementu a jejich role, tvorba a analýza pracovního místa, jejich využití, pracovní podmínky - ergonomie.
    6. Personální strategie, personální politika (její oblasti), personální plány - vazby mezi těmito dokumenty, interní a externí podmínky, které ovlivňují řízení lidských zdrojů v podniku, činnosti personálního útvaru.
    7. Získávání, výběr a rozmístění pracovníků - zjišťování potřeb, popis a specifikace pracovního místa, metody výběru, typy a význam adaptace pracovníků, ukončování pracovního poměru, vzdělávání a rozvoj, metody vzdělávání na pracovišti a mimo pracoviště, trendy.
    8. Hodnocení pracovníků - význam, metody, přínos hodnocení pro zaměstnavatele a přínos pro zaměstnance, odměňování pracovníků - zásady a funkce systému odměňování, mzdotvorné faktory, typy mezd.
    9. Obsah a funkce marketingu v procesním řízení průmyslové firmy, exaktní a empirické nástroje marketingové analýzy (desk research), nástroje a metody marketingového výzkumu (field research), marketingový projekt a jeho význam v investičním rozhodování.
    10. Obchodní jednání, osobnostní profil obchodního a marketingového zástupce.
    11. Strategický marketing a jeho význam v manažerském rozhodování (nástroje), konkurenční výhoda - zdroje pro dosahování a udržení konkurenčních výhod, světový trh - základní principy funkce světového trhu, význam.
    12. Interakce tržní a výrobní sféry, typologie výrobních procesů, činitelé výrobního procesu a jejich pružnost, časoprostorové zásady řízení výrobních procesů - časové etapy výrobního procesu a odvozené parametry, časový fond, prostorové řešení výrobního procesu, synchronizace toku materiálu.
    13. Cesty ke zvýšení efektivnosti a současně snížení nákladovosti výrobního procesu - životní cyklus výrobku, inovace, informační systémy pro řízení toku materiálu, měření práce.
    14. Cesty ke zlepšování výrobního procesu - udržování výrobních prostředků, životnost a spolehlivost výrobních prostředků, řízení jakosti.
    15. Vymezení logistického řízení - definice, cíle logistického řízení, optimální vs. Skutečná úroveň logistických služeb, základní principy logistického řízení.
    16. Logistické řízení nákupu - nákupní situace, fáze nákupního procesu a jejich náplň, pravidelné hodnocení dodavatelů.
    17. Řízení zásob - důvody udržování zásob, náklady spojené se zásobami, klasifikace zásob, metoda stálé velikosti objednávky, metoda stálého cyklu objednávání, model EOQ, stanovení pojistné zásoby.
    18. Logistické řízení výroby - systémy MRP a jejich vývoj. Koncepce a nástroje JIT, systém Kanban. Teorie omezení, proces neustálého zlepšování, systém DBR.
    19. Exaktní metody jako zdroj informací pro manažerské rozhodování ve sféře operativního a strategického řízení - matematické programování, lineární, nelineární programování a používané algoritmy pro jejich řešení, základní věty lineárního programování, typy úloh lineárního programování a jejich specifika.
    20. Stochastické programování, simulace, dynamické pojetí optimalizace, monokriteriální a multikriteriální optimalizace, strukturální analýza výrobně spotřebních vztahů a její význam, síťová analýza a operativní řízení návazných procesů.
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše