Vypracované státnicové okruhy z oboru Aplikovaná informatika
Popis:
1. Obecné principy pro tvorbu studie
Vědecké zkoumání = činnost, která je založena především na zjišťování a třídění faktů, získávání dat, ověřování experimentů a to vše při snaze o logičnost a systematičnost
Hlavním úkolem vědecké a odborné práce je získávání nových poznatků, znalostí a vědomostí za využití systematického a kritického myšlení.
Ať už se autor rozhodne jakkoliv (v jakékoliv formě bude odbornou práci prezentovat), musí vždy dodržet obecně platná pravidla o jazykové normě, struktuře a formální úpravě.
Podle Umberta Ecca má práce vědecký charakter pokud splňuje:
1. Předmětem výzkumu musí být nějaký identifikovatelný předmět, který musí být definován tak, aby byl poznatelný a identifikovatelný i pro ostatní.
2. Výstup výzkumu musí být takový, aby námi zvolený předmět zkoumání sdělil nové věci (věci, které nebyly vyřčeny)
3. Výzkum musí být užitečný a prospěšný pro ostatní
4. Výzkumná práce musí poskytnout předpoklady pro potvrzení nebo vyvrácení
Klíčová slova:
empirický výzkum
testování
modelování
transakce
regulární výrazy
krpytografie
komunikace
Obsah:
- 1. Obecné principy pro tvorbu studie 6
2. Empirický výzkum 9
3. Kvalitativní a kvantitativní výzkumné šetření 11
4. Informační etika 14
5. Podnikatelská etika 16
6. Práce s informacemi a s textovými dokumenty 16
7. Objekty a jejich vlastnosti 19
8. Vzory při vývoji softwaru 22
9. Agilní metodiky vývoje SW 27
10. Testování softwaru 32
11. Webové služby a architektura orientovaná na služby 36
12. Metodiky vývoje a provozu IS/ICT 39
13. Modelování při analýze a návrhu IS/ICT 43
14. Modelovací jazyk UML 48
15. Správa konfigurací, integrace (sestavení) a distribuce aplikací 51
16. Význam a principy multidimenzionálního přístupu k řešení IS/ICT 53
17. Fáze životního cyklu informačního systému 56
18. Řešení funkční/procesní dimenze IS/ICT 57
19. Transakce 61
20. Architektury IS/ICT 63
21. Služby IS/ICT 67
22. Organizační, právní, pracovní a sociální dimenze řešení IS/ICT 69
23. Řešení dimenze "Bezpečnost a kvalita IS/ICT" 70
24. Řešení ekonomické dimenze IS/ICT 71
25. Varianty řešení IS/ICT podniku, jejich výhody a nevýhody 72
26. Dokumentace IS/ICT 73
27. Druhy zpracování SW aplikace 74
28. Návrh databáze 76
29. Databázové systémy - charakteristika 78
30. Databázové jazyky 81
31. Databázové systémy a jejich optimalizace 85
32. Databázové systémy - srovnání a trendy 88
33. Konceptuální modelování obsahu databáze 94
34. Hlavní vývojové etapy podnikových informačních systémů a zásady jejich členění 96
35. Hlavní důvody prosazení parametrizovatelných řešení aplikačního softwaru 98
36. Hlavní funkcionalita logistické části ERP 99
37. Hlavní funkcionalita finanční části ERP 100
38. Rozšiřující moduly podnikových IS a jejich funkcionalita 101
39. Hlavní funkční oblasti CRM aplikací 103
40. Nástroje BI a jejich význam pro podnikové rozhodování 106
41. Vývojové tendence funkcionality IS podniků 111
42. Hlavní vstupy a výstupy algoritmů MRP II 112
43. Hlavní etapy projektu implementace ERP 114
44. Hlavní kritéria výběru ERP 120
45. Tendence na trhu dodavatelů IS podniků 123
46. Datové formáty 128
47. Informační proces a informační činnosti 129
48. Booleovský model vyhledávání textových dokumentů a jeho rozšiřování 130
49. Vektorový model vyhledávání textových dokumentů 132
50. Vyhodnocování klasifikačních modelů dobývání znalostí z databází 134
51. Klasifikační úloha v dobývání znalostí z databází, algoritmy pro indukci rozhodovacích stromů 140
52. Shlukovací úloha v dobývání znalostí z databází, algoritmy pro shlukování dat 142
53. Cíle a základní metody dobývání znalostí z databází 145
54. Asociační pravidla 147
55. Regulární výrazy 149
56. Přepravní protokol v síti internet 151
57. Transportní a řídící protokoly sítě internet 157
58. Servisní funkce v internetu 160
59. Přístup k vzdálenému systému 162
60. Přenos pošty v síti internet 167
61. Principy WWW 171
62. Dynamické stránky v WWW 176
63. Problematika současných projektů IS 180
64. Procesní modelování 184
65. Shromažďování dat 186
66. Prezentace informací 192
67. Systémové metodologie měkkých systémů 196
68. Týmová práce 201
69. Governance přístupy 202
70. Organizace a organizování 203
71. Strukturování organizace 206
72. Organizační moc a její projevy 207
73. Změny v organizaci 208
74. Balanced scorecard 208
75. Vývoj a postavení IT v organizacích 212
76. Systémová analýza - vybrané metody 214
77. Nástroje IT Governance - ITIL, Cobit 215
78. Kryptologie, cíle kryptografie, kryptografické elementy, kryptografické protokoly 217
79. Šifrování, symetrické blokové a proudové šifry 218
80. Asymetrická kryptografie 219
81. Hashové funkce v kryptografii, generování klíčů, digitální podpisy, ukládání hesel. 220
82. Informační a znalostní systémy 222
83. Certifikáty, infrastruktura veřejných klíčů (PKI), časové značky 223
84. Systém řízení bezpečnosti informací (ISMS) 225
85. Identifikace, autentizace, autorizace 229
86. Šifrovaná komunikace, SSH, SSL/TLS, VPN, IPsec 230
87. Firewally, IDS, IPS, logování 231
88. Algoritmus, prostředky pro zápis algoritmu, algoritmické konstrukce 232
89. Složitost algoritmů, algoritmicky obtížné problémy 236
O souborech cookie na této stránce
Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.