Hledej Zobraz: Univerzity Kategorie Rozšířené vyhledávání

12 659   projektů
0 nových

Vypracované státnicové otázky - Podnikový management

«»
Přípona
.docx
Typ
státnicové otázky
Stažené
1 x
Velikost
2,9 MB
Jazyk
český
ID projektu
10766
Poslední úprava
11.09.2017
Zobrazeno
565 x
Autor:
aladeen
Facebook icon Sdílej na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Procesní řízení - vymezení pojmu procesní řízení podniku, hlavní zásady procesního řízení, pojetí a klasifikace procesů v podniku, procesní ukazatele, procesní organizační struktury a jejich srovnání s funkčními principy organizování, náležitosti popisu procesů, vymezení zodpovědnosti za proces (včetně matice zodpovědnosti). Modelování procesů: procesní mapa, vývojový diagram.
Vymezení pojmu procesní řízení podniku
˗ Procesní řízení - (Business Process Management) znamená ujišťovat se, že procesy pracují na nejvyšší úrovni jejich potenciálu, vyhledávat příležitosti jejich zlepšení a přinesení těchto příležitosti do reality
˗ Procesní řízení je metoda, systém a standart, který umocňuje realizaci jakékoli existující teorie managementu a který podporuje pohotovější vytváření a osvojení nových teorií do podnikové reality
˗ Procesní řízení je identifikace, pochopení a management podnikatelských procesů, které interagují s lidmi a systémy jak mezi organizacemi, tak uvnitř nich
˗ Procesní řízení - (management) představuje systémy, postupy a nástroje trvalého zajištění maximální výkonnosti a neustálého zlepšování podnikových i mezipodnikových procesů, které vycházejí z jasně definované strategie organizace a jejichž cílem je naplnit stanovené strategické cíle.

Účelem procesního přístupu k řízení podniku je odkrýt procesy, které jsou překryty funkční organizací, tyto procesy oprostit od všech činností, jež nepřidávají hodnotu, učinit je středem pozornosti a vytvářet infrastrukturu a podnikovou kulturu, které umožní hladké vykonávání a neustále zlepšování stávajících procesů a podle potřeby tvorbu a neustálé zlepšování nových procesů.

Klíčová slova:

procesní řízení

krizový management

omezení

podniková strategie

simulace

teoretické principy

quality management



Obsah:
  • 1. Procesní řízení
    2. Management inovací
    3. Znalostní management
    4. Řízení rizik v podniku
    5. Krizový management
    6. Systémy managementu kvality, environmentu a bezpečnosti podle mezinárodních standardů
    8. Metodika a nástroje pro analýzu a zlepšování kvality. Poznatky o variabilitě kvality, postup od identifikace problémů k příčinám, 7 tradičních nástrojů analýzy a zlepšování procesů, analýza variability pomocí histogramu a regulačních diagramů, podstata a interpretace indexů způsobilosti procesu. Podstata a srovnání přístupů Kaizen a Six Sigma.
    9. Principy a nástroje TQM (Total Quality Management)
    10. Aplikace principů „štíhlosti“ v řízení podniku. Srovnání principů tahu a tlaku. Vymezení pojmů štíhlá výroba, štíhlý dodavatelský řetězec, štíhlý podnik. Kategorie ztrát, nástroje k dosažení synchronizace a štíhlosti (zejména 5S, SMED, kanban, just in time). Výhody a nevýhody koncepce „štíhlosti“. Štíhlost versus potřeba inovací. Postup při zavádění štíhlé výroby.
    11. Teorie omezení a její využití v řízení podniku
    12. Cyklus strategického managementu - vize, cíle, poslání, externí a interní analýza, určení podnikatelské strategie, určení podnikové strategie, hodnocení a výběr strategie, realizace strategie, kontrola plnění strategických záměrů.
    13. Strategie na úrovni podnikatelských jednotek
    14. Podnikové strategie
    15. Řízení a hodnocení podnikového portfolia
    16. Strategie podniku v evropském kontextu
    17. Teoretická východiska řízení a správy společností
    18. Teoretické principy řízení a správy společností
    19. Dva základní modely řízení a správy společností
    20. Správní orgány ve společnostech
    21. Simulace
    22. Obecné a aktuální problémy globálních dodavatelských řetězců a směry řešení. Logistická rozhraní, řetězcové efekty, rizika v dodavatelském řetězci, opatření k redukci rizik a zajištění flexibility. Interní a externí logistická integrace - nástroje, projevy, problémy.
    23. Predikce poptávky. Zásady predikce, složky poptávky (trendy, cykly, sezónnost, náhodná složka), klasifikace a srovnání metod predikce, postup odhalování sezónnosti a trendů, chyba predikce, cesty vedoucí ke zmenšení rizika špatné predikce poptávky.
    24. Řízení hodnototvorného řetězce - vymezení pojmu hodnototvorný řetězec, teoretický základ dle M. E. Portera, pojetí přidávání a nepřidávání hodnoty, příklady aktivit přidávajících a nepřidávajících hodnotu. Analýza toku hodnoty - mapa toku hodnoty, způsoby získávání časových údajů (časové studie), ukazatel Value Added Ratio. Cesty vedoucí ke zvýšení podílu aktivit přidávajících hodnotu.
    25. Klíčová měřítka logistické a procesní výkonnosti. Zásady pro tvorbu a využívání logistických a procesních ukazatelů, integrace v rámci BSC. Logistický controlling.
    26. Lokalizace v logistice. Druhy rozhodování o lokalizaci. Tradiční typy variant umísťování výrobních závodů a skladů. Materiálový index při rozhodování o lokalizaci. Globalizační faktory ovlivňující rozhodování o lokalizaci. Položky místně podmíněných nákladů a další rozhodovací kritéria, vyvažování kritérií. Metody pro hledání vhodného rozmístění.
O souborech cookie na této stránce

Soubory cookie používáme pro funkční účely, pro shromažďování a analýzu informací o výkonu a používání stránky.

Nastavení Povolit vše